Strach, lęk, a nawet poczucie paniki to emocje i uczucia, które towarzyszą małym i dużym podczas obecnej sytuacji. Warto rozmawiać z dziećmi o ich uczuciach. W klasach I – II zostały przeprowadzone zajęcia adaptacyjne po okresie nauki zdalnej. Dzieci poprzez zabawę oraz bajkę terapeutyczną „Zimowe pszczoły” przypomniały sobie o emocjach jakie towarzyszyły im, kiedy musiały zostać w domach. Przydatnym narzędziem, które sprawiło wiele radości było emocjonalne koło fortuny (https://wordwall.net/pl/resource/2029660/emocje-dziecka), które każdy z Was może wykorzystać do wytłumaczenia swojemu dziecku czym są i po co  potrzebne są nam emocje?

Udało nam się dziś bardzo dużo dowiedzieć o sobie nawzajem. Jeśli czujemy się ze sobą dobrze i szanujemy swoje potrzeby, na pewno uda nam się miło spędzić czas pozostały do końca roku. Bardzo dziękuję za to, że wymyśliliście tyle ciekawych rzeczy, podzieliliście się tym, co sprawia, że czujecie się bezpiecznie, ale też swoimi wspomnieniami z czasu, kiedy nie mogliśmy być razem.

Zajęcia adaptacyjne Zajęcia adaptacyjne Zajęcia adaptacyjne