Trzecie zajęcia z pomocy psychologiczno- pedagogicznej dotyczyły empatii. Dlaczego ziewanie jest zaraźliwe? Czy bycie dla kogoś miłym znaczy to samo, co bycie empatycznym? Umiejętność naśladowania ma wiele wspólnego z wiedzą na temat uczuć innych ludzi. Współodczuwanie z innymi niesie ze sobą pewien ciężar, ale jednocześnie pozwala na nawiązywanie relacji i rozumienie potrzeb innych ludzi. Jak reagować na emocje innych ludzi? Jak je nazywać i jak sobie z nimi radzić? W trakcie zajęć uczniowie wcielili się w role innych osób. Odgadywali ich uczucia, próbowali zrozumieć i wyobrazić sobie siebie na ich miejscu. Nauczyli się także dostrzegać pozytywne cechy u innych ludzi. Obejrzeliśmy krótki film, w którym neurobiolog z Katedry Fizjologii Człowieka i Zwierząt Uniwersytetu Gdańskiego, dr Wojciech Glac opowiedział o tym, która część mózgu odpowiedzialna jest za empatię. Na koniec dzieci napisały kolegom z klasy na karteczkach coś miłego - przyczyni się to do głębszej integracji w klasie, ponieważ empatia i współpraca zawsze idą w parze.

trzecie zajęcia trzecie zajęcia trzecie zajęcia