„ Zajęcia logopedyczne z elementami kodowania” Od września 2019r. w  naszym przedszkolu realizowana jest innowacja  pedagogiczna

„ Zajęcia logopedyczne z elementami kodowania”

Innowacja  kierowana jest dla dzieci z młodszej grupy przedszkolnej. Realizowana jest  jako cykl ćwiczeń prowadzonych systematycznie, w łącznym wymiarze 30 minut tygodniowo z rozbiciem na poszczególne działania edukacyjno- wychowawcze, przez cały rok szkolny 2019/2020 Ćwiczenia dotyczą  wybranych zajęć edukacyjno – wychowawczych  w ramach podstawy programowej, poszerzając ją o treści zawarte w innowacji. W sali przedszkolnej dodatkowo został  utworzony kącik logopedyczny wyposażony w  (słomki, waciki, elementy z papieru, wiatraczki, kolorowe obrazki itp.) z których dzieci korzystają  pod okiem nauczyciela w czasie swobodnych gier i zabaw. Zaplanowałam także wdrożyć rodziców w tematykę innowacji  udostępniając w gazetce przedszkolnej  różne materiały oraz artykuły o tematyce logopedycznej.

Najważniejszym efektem mojej innowacji ma być poprawa jakości mowy dzieci,  usprawnienie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy, podniebienia), pomniejszenie wad wymowy oraz nieprawidłowości w mowie spontanicznej, zapobieganie zaburzeniom mowy, wzbogacenie słownictwa poprzez naukę  nowych wierszy, czytanie różnych bajek w tym bajek logopedycznych, Ponadto, w wyniku przeprowadzenia wielu ćwiczeń, zabaw oraz  nauki wierszy   dzieci  poszerzą wiedzę o otaczającym świecie  i  nauczą się  w jaki sposób można  niwelować wadę wymowy a rodzice nabiorą większej świadomości na temat  zabaw i ćwiczeń logopedycznych. Dodatkowym  efektem   innowacji jest wzbudzanie  zaciekawienia  dzieci światem technologii  dlatego postanowiłam wprowadzić  do innowacji elementy kodowania wykorzystując podczas zajęć matę do kodowania „Kodowanie na dywanie”  oraz Robota Ozobot.

„ Zajęcia logopedyczne z elementami kodowania” „ Zajęcia logopedyczne z elementami kodowania” „ Zajęcia logopedyczne z elementami kodowania”