Na czwartych zajęciach z pomocy psychologiczno – pedagogicznej rozmawialiśmy jak dbać o dobry nastrój? Umiejętność dostrzegania dobrych stron i pielęgnowania w sobie dobrych emocji można rozwijać. Praktyka wdzięczności, świętowanie czy planowanie dobrych zdarzeń to ważne narzędzia wspomagające odporność psychiczną, także u dzieci. Na zajęciach uczniowie uczyli się mierzyć własne samopoczucie i poznają proste sposoby na poprawianie sobie nastroju. Porównywali, jak zmienia się ich nastrój po wyciszeniu i przywołaniu miłych wspomnień. Wzięli też udział w trzyczęściowym treningu pozytywności. Najpierw, pracując w grupach, trenowali przywoływanie dobrych myśli. Następnie, w pracy indywidualnej, odnajdywali źródła mocy, tworząc listę rzeczy, które są dla nich "wyzwalaczem" pozytywnych emocji. Trzecia część treningu to zabawa ruchowa pokazująca, jak duży wpływ na nasz nastrój ma aktywność fizyczna oraz muzyka. Wszyscy mamy wpływ na to jak odbieramy rzeczywistość ,ponieważ nastawienie do życia rodzi się w głowie, a pozytywne myślenie można trenować.

dobry nastrój dobry nastrój


W piątek przedszkolaki w grupie „ Misie” rozmawiały na temat emocji, a dokładnie jednej z nich – smutku. Dzieci opowiedziały jakie sytuacje wywołują u nich smutek oraz dowiedziały się jak sobie z nim radzić. Wykonały także kartę pracy „Odczarować smutek misia”. W zagłębieniu tematu pomogła bajka terapeutyczna „Smutne miasto”. Na zakończenie dzieci wykonały taniec, którego celem było zrzucenie smutku i zaproszenie do tańca radości.

smuteksmutek