kolejne zajęciaKolejne zajęcia w ramach wsparcia psychologicznego w zakresie kompetencji emocjonalno–społecznych w klasach I i III dotyczyły tematu budowania odporności psychicznej dziecka. Podczas zajęć dzieci nauczyły się mierzyć własne samopoczucie i poznać proste sposoby na poprawienie sobie nastroju. Porównywały, jak zmienia się ich nastrój po wyciszeniu i przywołaniu miłych wspomnień. Wzięły też udział w dwustopniowym treningu pozytywności. Najpierw, pracując w grupach, trenowali przywoływanie dobrych myśli. Następnie, w pracy indywidualnej, odnajdywały źródła mocy, tworząc listę rzeczy, które są dla nich "wyzwalaczem" pozytywnych emocji. Pozytywne emocje innych mocno wpływają na nas samych. Okazując innym wdzięczność nie tylko poprawiamy im nastrój i sami lepiej się czujemy, ale także budujemy silne, pozytywne relacje, które są jednym z głównych źródeł szczęścia dla ludzi. Dlatego warto dbać o okazywanie wdzięczności. Korzystaliśmy z Kart pracy rozwijające umiejętności stawiania i osiągania swoich celów psychologiadziecka.org dla kategorii wiekowej 7- 10 lat. Gdyby ktoś z Państwa był zainteresowany pracą z dzieckiem tą metodą podsyłam link https://psychologiadziecka.org/karty-pracy/jak-osiagac-cele-7-10-lat/

Warto przeczytać:

·       Bendt Ch., „Tajemnica odporności psychicznej: jak uodpornić się na stres, depresję i wypalenie zawodowe”, Wydawnictwo UJ, Kraków 2015.

·       Sikorska I., „Bufory stresu: jak rozwijać odporność psychiczną dziecka”, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków 2011.

·       Sikorska I., „Odporność psychiczna w okresie dzieciństwa”, Wydawnictwo UJ, Kraków 2016.

Warto zajrzeć:

·       www.pozytywnaedukacja.pl

·       https://developingchild.harvard.edu/resources/how-to-motivate-children-science-based-approaches-for-parents-caregivers-and-teachers/

kolejne zajęcia kolejne zajęcia