Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member karolina  
2025-05-01 19:56:17
Member Anna Chalupinska  
2025-05-01 11:12:37
Member bojowniczka  
2025-04-30 20:50:11
administrator Administrator  
2024-06-26 12:53:56
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Czwartek
1 maja 2025
Imieniny obchodzą
Aniela, Filip, Jakub, Jeremiasz, Jeremi, Józef, Lubomir
Do końca roku zostało
245 dni
Kocham moją Polskę sercem całym,
Sercem całym kocham tak!
Choć Polakiem jestem jeszcze małym,
Kocham każdy polski znak!
Dziś przedszkolaki z Większyc wierszem, tańcem i piosenką uczciły niepodległość Polski! Podczas uroczystości odśpiewały hymn naszej ojczyzny wykazując się tym samym swoim patriotyzmem. Po przedstawieniu głos zabrała pani dyrektor, która przygotowała dla dzieci quiz, sprawdzając wiedzę dzieci na temat naszego kraju.
11 listopada jest dniem wolnym od pracy, szkoły i przedszkola, dlatego wspólnie świętujemy ten dzień razem z rodziną, ciesząc się wolnością!
polska_7polska_5

polska_3

 

Szacunek to jedna z najważniejszych wartości, która tworzy podstawę zdrowych relacji i pomaga budować zaufanie, zrozumienie oraz poczucie wspólnoty. W naszej szkole jesteśmy głęboko przekonani, że uczenie szacunku od najmłodszych lat ma ogromne znaczenie dla rozwoju naszych uczniów, ich sukcesów w przyszłości oraz relacji, jakie będą tworzyć zarówno w szkole, jak i w dorosłym życiu. Dlatego właśnie miały miejsce zajęcia na temat szacunku dla uczniów klas 1-3, prowadzone przez szkolnego psychologa. Zajęcia te miały na celu nie tylko wyjaśnienie, czym jest szacunek, ale także pokazanie, jak ważne jest jego okazywanie w codziennych sytuacjach. To poprzez wzajemne słuchanie, pomoc, życzliwość oraz empatię uczniowie mogą budować mocne, pozytywne relacje z rówieśnikami, nauczycielami i innymi osobami, które spotykają na swojej drodze. Na początku zajęć dzieci miały okazję podzielić się swoimi przemyśleniami na temat szacunku. Padały różne odpowiedzi, jak „słuchać”, „pomagać”, „być miłym” czy „mówić proszę i dziękuję” – dla wielu uczniów szacunek oznaczał okazywanie troski i uprzejmości wobec innych. Dzięki tej otwartej dyskusji dzieci zrozumiały, że szacunek to coś więcej niż tylko dobre maniery – to podejście, które wpływa na atmosferę w szkole i kształtuje ich relacje z innymi. Następnie dzieci, pracując w grupach, tworzyły przykłady sytuacji, w których szacunek ma kluczowe znaczenie – zarówno w szkole, jak i poza nią. W ten sposób uczniowie mogli lepiej zrozumieć, jak różnorodne są formy okazywania szacunku i jak duży wpływ mają one na nasze relacje z innymi. Kolejnym, niezwykle angażującym punktem warsztatów było ćwiczenie „Lustro szacunku”. Dzieci pracowały w parach, naśladując pozytywne gesty, takie jak uśmiech, skinienie głową czy inne wyrazy akceptacji. To proste, ale skuteczne ćwiczenie pokazało im, jak ważne jest zwracanie uwagi na wzajemne gesty i jak drobne działania mogą budować poczucie zrozumienia i wspólnoty. Na zakończenie zajęć każdy uczeń wybrał jedno działanie, które chciałby wprowadzić do swojego codziennego życia, by okazywać szacunek innym. Wybory dzieci były różnorodne – od przyjaźniejszego witania się z rówieśnikami, przez słuchanie innych, po pomoc kolegom i koleżankom w potrzebie.

Wierzymy, że wartości wyniesione z tych zajęć staną się trwałym fundamentem, na którym uczniowie będą budować swoje przyszłe relacje.

Szacunek – co to właściwie znaczy? Szacunek – co to właściwie znaczy? Szacunek – co to właściwie znaczy? Szacunek – co to właściwie znaczy?

 

Kolejne zajęcia na basenie w ramach programu #Umiempływać

Umiem pływać 2024 Umiem pływać 2024 Umiem pływać 2024 Umiem pływać 2024

 

konkurs

 

innowacjaInnowacja pedagogiczna „Sprawne paluszki” będzie realizowana w grupie przedszkolnej „Misie” przez okres 6 miesięcy. Okres przedszkolny to czas, w którym dziecko powinno osiągnąć gotowość szkolną i zbudować solidne podstawy konieczne do nauki szybkiego, płynnego i czytelnego pisania. Należy jednak pamiętać, że gotowość szkolna, w tym głównie gotowość do nauki pisania oraz sprawne posługiwanie się narzędziami graficznymi i nożyczkami, obejmuje nie tylko sprawność palców, ruchomość nadgarstka i koordynację wzrokowo-ruchową. Rozwój tych cech wpisany jest w całokształt rozwoju dziecka i zależy od wielu czynników, takich jak kontrola posturalna, stabilizacja obręczy barkowej, dobra równowaga, koordynacja ruchów całego ciała. To również umiejętność orientacji w przestrzeni, rozróżnianie kształtów, faktur, planowanie motoryczne i zręczność. Zatem terapia ręki jest istotna z uwagi na funkcjonowanie dziecka zarówno w sferze poznawczej, jak również emocjonalno-społecznej. Sprawność kończyn górnych decyduje o poziomie funkcjonowania każdego człowieka, jednak na to jak pracują ręce ma wpływ całe ciało, dlatego nie należy zapominać o dużej motoryce i napięciu mięśniowym oraz przetwarzaniu sensorycznym. Wiodącymi metodami pracy na zajęciach rozwijających sprawność manualna będą metody oparte na praktycznym działaniu. Większość zadań i ćwiczeń będzie realizowana w grupie, co wiąże się z nabywaniem przez dzieci umiejętności pracy w zespole, komunikacji oraz rozwiązywania problemów. W czasie trwania zajęć będą też podejmowane dodatkowe ćwiczenia indywidualne, tak aby każde dziecko mogło w maksymalny sposób rozwijać swoje zainteresowania, zdolności i umiejętności.

 

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś10284
mod_vvisit_counterWczoraj9106
mod_vvisit_counterW tym tygodniu33061
mod_vvisit_counterWszystkich16994288

Twoje IP: 3.15.3.240
MOZILLA 5.0,
Wyszukiwarka
Logowanie



Telefon zaufania

Najnowsze zdjęcia
;