Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member bojowniczka  
2024-07-10 13:02:58
administrator Administrator  
2024-06-26 12:53:56
Member Anna Chalupinska  
2024-06-25 19:43:01
Member karolina  
2024-06-25 15:53:26
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Wtorek
16 lipca 2024
Imieniny obchodzą
Andrzej, Benedykt, Dzierżysław, Dziersław, Eustachy, Eustachiusz, Faust, Maria Magdalena, Marika, Ostap, Ruta, Stefan
Do końca roku zostało
169 dni

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI

INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ : STREFA CISZY

ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W WIĘKSZYCACH

Strefa Ciszy innowacja podsumowanie Strefa Ciszy innowacja podsumowanie Strefa Ciszy innowacja podsumowanie

  1. 1. PODSUMOWANIE INNOWACJI.

Do prawidłowego rozwoju dziecko potrzebuje w swoim aktywnym życiu nie tylko działania, ale i wyciszenia - czasu dla siebie, żeby pomyśleć, odpocząć, zregenerować siły. Świadome odprężenie przywraca wewnętrzną równowagę, sprowadza uspokojenie organizmu, wyciszenie układu nerwowego, synchronizuje pracę mózgu, rozwija świadomość ciała i świadomość własnego stanu emocjonalnego.

W ciągu ostatnich trzech miesięcy tj. od 18.03.2024 r. do 15.06.2024 r. pedagog specjalny stworzył możliwość skorzystania przez uczniów klas 1-3 Zespołu Szkolno-Przedszkolnego z oddziałem w Poborszowie z miejsca, gdzie podczas przerw będą mogły wygodnie odpocząć, wyciszyć się, zregenerować przemęczony układ nerwowy.

Innowacja skierowana była dla dzieci klas 1-3 przebywających w budynku ZSP w Poborszowie. Realizowana była na terenie szkoły w gabinecie pedagoga , który został w tym celu specjalnie przeorganizowany i dostosowany do korzystania z niego podczas długiej przerwy codziennie dla grupy liczącej w założeniu  każdorazowo : 6 osób. Czasem jednak zdarzały się większe grupy. Gdyż zainteresowanie ze strony dzieci przerosło założenia.  Strefa ciszy cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, dlatego pedagog w trakcie trwania innowacji zmodyfikował założenia i strefa ciszy była dostępna dla uczniów w trakcie 2,3, a czasem nawet 4 przerwy międzylekcyjnej.

Zajęcia prowadzone w ramach innowacji miały pomóc dzieciom w odkrywaniu niedocenianej w obecnych czasach wartości ciszy. Podczas przebywania w strefie ciszy była  też szansa do wyciszenia się przy kolorowych lampkach świetlnych, a także za pomocą muzyki klasycznej – utworów m.in. Bacha i Mozarta.

Celem głównym innowacji było uświadamianie dzieciom znaczenia ciszy, spokoju, relaksu dla życia, zdrowia i samopoczucia człowieka. Poznania właściwości uspokajających, wyciszających oraz relaksujących muzyki klasycznej.

Wszystkie cele założone w projekcie innowacji: „STREFA CISZY”, zostały zrealizowane.

Zainteresowanie Strefą Ciszy było tak duże, iż pedagog musiał dzielić dzieci na grupy często 8 osobowe, codziennie podczas nawet kilku przerw.

  1. 2. Opis  efektów po  wdrożeniu  innowacji:

Dzieci, które bardzo chętnie oraz licznie uczestniczyły w innowacji doceniły znaczenie odpoczynku, koncentracji i głębszego poznawania siebie, dzięki odpowiednio dobranej muzyce relaksacyjnej, ćwiczeniom zmysłów, wprowadzeniu pewnych indywidualnych zasad i grupowych rytuałów. Zaprzyjaźniły się z ciszą.

Na podstawie rozmów z uczestnikami, ale także z ich rodzicami Pedagog specjalny zebrał wiele bardzo pozytywnych opinii po realizacji innowacji. Zdaniem rodziców ale także przede wszystkim z relacji dzieci, można wnioskować iż polubiły  one ciszę, potrafią  świadomie unikać hałasu, wybierać i dobierać odpowiednie dla siebie sytuacje z udziałem ciszy.

Strefa Ciszy innowacja podsumowanie

 

 

Pedagog specjalny zaobserwował bardzo dużo pozytywnych relacji i emocji u uczestników poprzez systematyczną obserwację  dzieci podczas realizacji treści innowacji - organizowanych zajęć i zabaw, a także podczas działań podejmowanych spontanicznie (zaangażowanie, aktywność dzieci, chęć uczestniczenia w zajęciach; umiejętności relaksacji, radzenia sobie z emocjami).

Strefa Ciszy innowacja podsumowanie Strefa Ciszy innowacja podsumowanie Strefa Ciszy innowacja podsumowanie Strefa Ciszy innowacja podsumowanie

 
W grupie Sówki od października realizowana jest innowacja pedagogiczna "Play and Learn", która jest stałym elementem pracy w grupie. Język angielski jest stosowany w każdej dziedzinie codzienności przedszkolnej równorzędnie z językiem ojczystym: podczas zajęć i zabaw, korzystania z toalety, spożywania posiłków, wyjścia na spacer itp. Treści edukacji językowej są skorelowane z aktualnie realizowanymi treściami wyznaczonymi przez program języka angielskiego oraz z treściami realizowanymi podczas zajęć w przedszkolu. Dzieci korzystają z dostępnych w placówce urządzeń multimedialnych, które pomogą w zachęceniu i lepszej skuteczności nauczania języka angielskiego. Słownictwo przyswajają w czasie śpiewania piosenek, recytacji wierszyków i rymowanek, podczas zabaw ruchowych. Podczas realizacji innowacji wprowadzone zostały różne formy działalności m.in. angielski kącik książek, sesje czytelnicze w języku angielskim, karty pracy zgodne z tematyką tygodnia.
Równolegle z innowacją Sówki realizują projekt edukacyjny "English Special Days", który jeszcze bardziej wspomaga naukę języka angielskiego.
play and learnplay and learnplay and learnplay and learn
 

innowacja pedagogicznaOd października bieżącego roku szkolnego realizowana jest w naszej szkole innowacja pedagogiczna z języka angielskiego. Celem tej innowacji jest chęć stworzenia uczniom naszej szkoły możliwości nauki języka angielskiego ze szczególnym naciskiem na jego najistotniejszy aspekt – umiejętność sprawnego komunikowania się w języku angielskim, a także poszerzenie wiedzy uczniów o zagadnienia kulturoznawcze krajów anglojęzycznych ze szczególnym uwzględnieniem Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. W każdej klasie treści innowacji wplecione są w nauczanie treści programowych obejmujących wszystkie sprawności językowe – mówienie, słuchanie, pisanie i czytanie, zgodnie z wymaganiami ogólnymi
i szczegółowymi nowej podstawy programowej. W bieżącym roku szkolnym zajmujemy się głównie Londynem i brytyjską rodziną królewską, a zwłaszcza zmarłą niedawno Królową Elżbietą II.

Wszystkich serdecznie zapraszam do zabawy. Przejdź przez pokój zagadek w pałacu Buckingham i znajdź, gdzie schowały się Corgies – ulubione pieski królowej.

https://view.genial.ly/5eb8ed0a8c034e0d162d85b4/game-breakout-buckingham-palace-escape-game-cycle-3

innowacja pedagogiczna

 

InnowacjaOd września br. realizowana jest w naszej szkole innowacja pedagogiczna: „Jak gżegżółka z czyżykiem na gałęzi bukszpanu- ortografię można polubić!”. Jej adresatami są wszyscy uczniowie klas IV-VIII. Innowacja  ma na celu szerzenie idei korzystania oraz dbania o piękno i poprawność ojczystego języka, rozpowszechnianie wiedzy polonistycznej, zainteresowanie młodego pokolenia Polaków językiem narodowym. Powinna zachęcać i motywować uczniów do systematycznego podniesienia jakości ich pracy poprzez wyeliminowanie błędów ortograficznych z prac pisemnych.

Badanie efektów będzie odbywać się w ciągu całego roku szkolnego podczas zajęć języka polskiego. Od września 2021r. do czerwca 2022r. roku uczniowie  będą brali udział w szkolnym konkursie ortograficznym. Przed zakończeniem roku szkolnego zostanie wyłoniony „Mistrz Ortografii”- uczeń, który w comiesięcznym dyktandzie popełnił najmniejszą ilość błędów ortograficznych i interpunkcyjnych. Po zakończeniu realizacji innowacji  uczniowie powinni wzbogacić  zasób leksykalny, wykształcić  spostrzegawczość ortograficzną, przyswoić podstawowe zasady pisowni i zastosować je w praktyce, co przyczyni się do podniesienia poziomu ich wiedzy i umiejętności.

 

Oswoić matematykęOd października 2020r. w naszej szkole realizowana jest innowacja pedagogiczna "Oswoić matematykę" skierowana dla uczniów klasy VIII. Będzie polegała ona przede wszystkim na utrwaleniu, usystematyzowaniu, uzupełnieniu i rozszerzeniu realizowanego w szkole podstawowej programu nauczania w formie regularnych i systematycznych powtórek. Program innowacji pomoże uczniom kształtować umiejętności logicznego myślenia. Rozbudzi zainteresowania matematyczne. Pokaże, że matematyka nie musi się kojarzyć z zapisanymi na kartce działaniami. System powtórek będzie składał się z takich elementów jak:

 

  • cotygodniowe karty pracy dla uczniów zawierające zadania przeznaczone do wykonania w domu, podzielone na poszczególne dni tygodnia,
  • zajęcia dodatkowe odbywać się będą wg cyklu:

 

* wspólne przypomnienie sobie podstawowych praw matematycznych np. tworzenie mapy mentalnej w grupach, prezentacji multimedialnych, gier matematycznych dla siebie wzajemnie,

* gry/quizy edukacyjne, multimedialne bądź planszowe,

* testy, zadania egzaminacyjne doskonalące umiejętności rozwiązywania zadań i zwiększenie śmiałości matematycznej.

Częste wykonywanie ćwiczeń o charakterze zadań egzaminacyjnych pozwoli uczniom  oswoić się z ich formą i poznać strategie poprawnego rozwiązywania. Opracowane zagadnienia i przygotowane zadania dla uczniów będą doskonałym sposobem na kształtowanie u nich samodzielności w docieraniu do wiedzy. Ósmoklasiści będą również doskonalić kompetencje związane z wykorzystywaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej, zajęcia będą bazować na aktywizujących metodach nauczania, co przyczyni się do wzrostu zaangażowania i zainteresowania uczniów przedmiotem. Całościowy system powtórek przyczyni się do dobrego przygotowania uczniów do egzaminu kończącego edukację w szkole podstawowej, pomoże im ograniczyć stres egzaminacyjny oraz przyczyni się do osiągnięcia sukcesu.

Oswoić matematykę Oswoić matematykę Oswoić matematykę

 

„Zakodowane Sówki”Od września 2020r. w naszym przedszkolu realizowana jest innowacja  pedagogiczna

„Zakodowane Sówki”

Innowacja  kierowana jest dla dzieci z starszej  grupy przedszkolnej. Realizowana jest  jako cykl ćwiczeń prowadzonych systematycznie,                w łącznym wymiarze 60 minut tygodniowo z rozbiciem na poszczególne działania edukacyjno- wychowawcze, przez cały rok szkolny 2020/2021 Ćwiczenia dotyczą  wybranych zajęć edukacyjno – wychowawczych w ramach podstawy programowej, poszerzając ją o treści zawarte w innowacji. Innowacja  została opracowana na podstawie programu Uczymy dzieci programować i stanowi kontynuację działań podjętych przez nauczyciela w ramach programu VI edycji Uczymy Dzieci Programować.

Najważniejszym efektem  innowacji ma być zaciekawienie dzieci światem technologii oraz rozwijanie kompetencji miękkich u dzieci takich jak nauka logicznego myślenia czy umiejętność pracy w zespole. Innowacja  ma również upowszechniać wiedzę na temat bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii oraz kształtować dobre nawyki cyfrowe. Zajęcia na planszy do kodowania mają wspomóc rozwój mowy dzieci, wspierać w rozwoju czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia, czyli przewidywanie skutków czynności manipulacyjnych, klasyfikowanie obiektów, formułowanie uogólnień typu to do tego pasuje itp. Wspomóc rozwój intelektualny dzieci wraz z edukacją matematyczną, ukształtować początki gotowości do nauki czytania i pisania. Programowanie to nic innego jak ciekawe zajęcia, to rozwiązywanie zagadek i problemów w kreatywny sposób.

„Zakodowane Sówki” „Zakodowane Sówki” „Zakodowane Sówki”

 
Więcej artykułów…

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś392
mod_vvisit_counterWczoraj6452
mod_vvisit_counterW tym tygodniu6844
mod_vvisit_counterWszystkich13830633

Twoje IP: 18.119.138.105
MOZILLA 5.0,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

;