Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member bojowniczka  
2024-11-19 18:25:50
Member Anna Chalupinska  
2024-11-19 16:53:12
Member karolina  
2024-11-17 14:31:54
administrator Administrator  
2024-06-26 12:53:56
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Czwartek
21 listopada 2024
Imieniny obchodzą
Albert, Alberta, Albertyna, Janusz, Konrad, Konrada, Maria, Piotr, Regina, Rena, Rufus, Twardosław, Wiesław
Do końca roku zostało
41 dni

innowacjaInnowacja pedagogiczna „Sprawne paluszki” będzie realizowana w grupie przedszkolnej „Misie” przez okres 6 miesięcy. Okres przedszkolny to czas, w którym dziecko powinno osiągnąć gotowość szkolną i zbudować solidne podstawy konieczne do nauki szybkiego, płynnego i czytelnego pisania. Należy jednak pamiętać, że gotowość szkolna, w tym głównie gotowość do nauki pisania oraz sprawne posługiwanie się narzędziami graficznymi i nożyczkami, obejmuje nie tylko sprawność palców, ruchomość nadgarstka i koordynację wzrokowo-ruchową. Rozwój tych cech wpisany jest w całokształt rozwoju dziecka i zależy od wielu czynników, takich jak kontrola posturalna, stabilizacja obręczy barkowej, dobra równowaga, koordynacja ruchów całego ciała. To również umiejętność orientacji w przestrzeni, rozróżnianie kształtów, faktur, planowanie motoryczne i zręczność. Zatem terapia ręki jest istotna z uwagi na funkcjonowanie dziecka zarówno w sferze poznawczej, jak również emocjonalno-społecznej. Sprawność kończyn górnych decyduje o poziomie funkcjonowania każdego człowieka, jednak na to jak pracują ręce ma wpływ całe ciało, dlatego nie należy zapominać o dużej motoryce i napięciu mięśniowym oraz przetwarzaniu sensorycznym. Wiodącymi metodami pracy na zajęciach rozwijających sprawność manualna będą metody oparte na praktycznym działaniu. Większość zadań i ćwiczeń będzie realizowana w grupie, co wiąże się z nabywaniem przez dzieci umiejętności pracy w zespole, komunikacji oraz rozwiązywania problemów. W czasie trwania zajęć będą też podejmowane dodatkowe ćwiczenia indywidualne, tak aby każde dziecko mogło w maksymalny sposób rozwijać swoje zainteresowania, zdolności i umiejętności.

 
innowacjaW tym roku szkolnym przedszkolaki z grupy Zajączki będą realizowały innowacje pedagogiczną "W świecie mowy".
Innowacja będzie stałym elementem pracy w grupie i będzie koncentrowała się m.in. na usprawnianiu motoryki artykulacyjnej, poszerzając ją o ćwiczenia oddechowe, fonacyjne oraz logorytmiczne. Wprowadzona zostanie codzienna gimnastyka buzi i języka oraz zajęcia plastyczno-techniczne, w których dzieci wykonają narzędzia rozwijające ich mowę. W planach innowacji jest również wspieranie i edukowanie rodziców, co pozwoli na wykorzystanie wiedzy w domu i zwiększy szansę na właściwy rozwój mowy naszych przedszkolaków.
 

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI

INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ : STREFA CISZY

ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W WIĘKSZYCACH

Strefa Ciszy innowacja podsumowanie Strefa Ciszy innowacja podsumowanie Strefa Ciszy innowacja podsumowanie

  1. 1. PODSUMOWANIE INNOWACJI.

Do prawidłowego rozwoju dziecko potrzebuje w swoim aktywnym życiu nie tylko działania, ale i wyciszenia - czasu dla siebie, żeby pomyśleć, odpocząć, zregenerować siły. Świadome odprężenie przywraca wewnętrzną równowagę, sprowadza uspokojenie organizmu, wyciszenie układu nerwowego, synchronizuje pracę mózgu, rozwija świadomość ciała i świadomość własnego stanu emocjonalnego.

W ciągu ostatnich trzech miesięcy tj. od 18.03.2024 r. do 15.06.2024 r. pedagog specjalny stworzył możliwość skorzystania przez uczniów klas 1-3 Zespołu Szkolno-Przedszkolnego z oddziałem w Poborszowie z miejsca, gdzie podczas przerw będą mogły wygodnie odpocząć, wyciszyć się, zregenerować przemęczony układ nerwowy.

Innowacja skierowana była dla dzieci klas 1-3 przebywających w budynku ZSP w Poborszowie. Realizowana była na terenie szkoły w gabinecie pedagoga , który został w tym celu specjalnie przeorganizowany i dostosowany do korzystania z niego podczas długiej przerwy codziennie dla grupy liczącej w założeniu  każdorazowo : 6 osób. Czasem jednak zdarzały się większe grupy. Gdyż zainteresowanie ze strony dzieci przerosło założenia.  Strefa ciszy cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, dlatego pedagog w trakcie trwania innowacji zmodyfikował założenia i strefa ciszy była dostępna dla uczniów w trakcie 2,3, a czasem nawet 4 przerwy międzylekcyjnej.

Zajęcia prowadzone w ramach innowacji miały pomóc dzieciom w odkrywaniu niedocenianej w obecnych czasach wartości ciszy. Podczas przebywania w strefie ciszy była  też szansa do wyciszenia się przy kolorowych lampkach świetlnych, a także za pomocą muzyki klasycznej – utworów m.in. Bacha i Mozarta.

Celem głównym innowacji było uświadamianie dzieciom znaczenia ciszy, spokoju, relaksu dla życia, zdrowia i samopoczucia człowieka. Poznania właściwości uspokajających, wyciszających oraz relaksujących muzyki klasycznej.

Wszystkie cele założone w projekcie innowacji: „STREFA CISZY”, zostały zrealizowane.

Zainteresowanie Strefą Ciszy było tak duże, iż pedagog musiał dzielić dzieci na grupy często 8 osobowe, codziennie podczas nawet kilku przerw.

  1. 2. Opis  efektów po  wdrożeniu  innowacji:

Dzieci, które bardzo chętnie oraz licznie uczestniczyły w innowacji doceniły znaczenie odpoczynku, koncentracji i głębszego poznawania siebie, dzięki odpowiednio dobranej muzyce relaksacyjnej, ćwiczeniom zmysłów, wprowadzeniu pewnych indywidualnych zasad i grupowych rytuałów. Zaprzyjaźniły się z ciszą.

Na podstawie rozmów z uczestnikami, ale także z ich rodzicami Pedagog specjalny zebrał wiele bardzo pozytywnych opinii po realizacji innowacji. Zdaniem rodziców ale także przede wszystkim z relacji dzieci, można wnioskować iż polubiły  one ciszę, potrafią  świadomie unikać hałasu, wybierać i dobierać odpowiednie dla siebie sytuacje z udziałem ciszy.

Strefa Ciszy innowacja podsumowanie

 

 

Pedagog specjalny zaobserwował bardzo dużo pozytywnych relacji i emocji u uczestników poprzez systematyczną obserwację  dzieci podczas realizacji treści innowacji - organizowanych zajęć i zabaw, a także podczas działań podejmowanych spontanicznie (zaangażowanie, aktywność dzieci, chęć uczestniczenia w zajęciach; umiejętności relaksacji, radzenia sobie z emocjami).

Strefa Ciszy innowacja podsumowanie Strefa Ciszy innowacja podsumowanie Strefa Ciszy innowacja podsumowanie Strefa Ciszy innowacja podsumowanie

 
W grupie Sówki od października realizowana jest innowacja pedagogiczna "Play and Learn", która jest stałym elementem pracy w grupie. Język angielski jest stosowany w każdej dziedzinie codzienności przedszkolnej równorzędnie z językiem ojczystym: podczas zajęć i zabaw, korzystania z toalety, spożywania posiłków, wyjścia na spacer itp. Treści edukacji językowej są skorelowane z aktualnie realizowanymi treściami wyznaczonymi przez program języka angielskiego oraz z treściami realizowanymi podczas zajęć w przedszkolu. Dzieci korzystają z dostępnych w placówce urządzeń multimedialnych, które pomogą w zachęceniu i lepszej skuteczności nauczania języka angielskiego. Słownictwo przyswajają w czasie śpiewania piosenek, recytacji wierszyków i rymowanek, podczas zabaw ruchowych. Podczas realizacji innowacji wprowadzone zostały różne formy działalności m.in. angielski kącik książek, sesje czytelnicze w języku angielskim, karty pracy zgodne z tematyką tygodnia.
Równolegle z innowacją Sówki realizują projekt edukacyjny "English Special Days", który jeszcze bardziej wspomaga naukę języka angielskiego.
play and learnplay and learnplay and learnplay and learn
 

innowacja pedagogicznaOd października bieżącego roku szkolnego realizowana jest w naszej szkole innowacja pedagogiczna z języka angielskiego. Celem tej innowacji jest chęć stworzenia uczniom naszej szkoły możliwości nauki języka angielskiego ze szczególnym naciskiem na jego najistotniejszy aspekt – umiejętność sprawnego komunikowania się w języku angielskim, a także poszerzenie wiedzy uczniów o zagadnienia kulturoznawcze krajów anglojęzycznych ze szczególnym uwzględnieniem Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. W każdej klasie treści innowacji wplecione są w nauczanie treści programowych obejmujących wszystkie sprawności językowe – mówienie, słuchanie, pisanie i czytanie, zgodnie z wymaganiami ogólnymi
i szczegółowymi nowej podstawy programowej. W bieżącym roku szkolnym zajmujemy się głównie Londynem i brytyjską rodziną królewską, a zwłaszcza zmarłą niedawno Królową Elżbietą II.

Wszystkich serdecznie zapraszam do zabawy. Przejdź przez pokój zagadek w pałacu Buckingham i znajdź, gdzie schowały się Corgies – ulubione pieski królowej.

https://view.genial.ly/5eb8ed0a8c034e0d162d85b4/game-breakout-buckingham-palace-escape-game-cycle-3

innowacja pedagogiczna

 

InnowacjaOd września br. realizowana jest w naszej szkole innowacja pedagogiczna: „Jak gżegżółka z czyżykiem na gałęzi bukszpanu- ortografię można polubić!”. Jej adresatami są wszyscy uczniowie klas IV-VIII. Innowacja  ma na celu szerzenie idei korzystania oraz dbania o piękno i poprawność ojczystego języka, rozpowszechnianie wiedzy polonistycznej, zainteresowanie młodego pokolenia Polaków językiem narodowym. Powinna zachęcać i motywować uczniów do systematycznego podniesienia jakości ich pracy poprzez wyeliminowanie błędów ortograficznych z prac pisemnych.

Badanie efektów będzie odbywać się w ciągu całego roku szkolnego podczas zajęć języka polskiego. Od września 2021r. do czerwca 2022r. roku uczniowie  będą brali udział w szkolnym konkursie ortograficznym. Przed zakończeniem roku szkolnego zostanie wyłoniony „Mistrz Ortografii”- uczeń, który w comiesięcznym dyktandzie popełnił najmniejszą ilość błędów ortograficznych i interpunkcyjnych. Po zakończeniu realizacji innowacji  uczniowie powinni wzbogacić  zasób leksykalny, wykształcić  spostrzegawczość ortograficzną, przyswoić podstawowe zasady pisowni i zastosować je w praktyce, co przyczyni się do podniesienia poziomu ich wiedzy i umiejętności.

 
Więcej artykułów…

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś1207
mod_vvisit_counterWczoraj9866
mod_vvisit_counterW tym tygodniu46187
mod_vvisit_counterWszystkich15110971

Twoje IP: 18.224.59.107
MOZILLA 5.0,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

Najnowsze zdjęcia
;