W klasie I, II oraz IV zostały przeprowadzone zajęcia TUS. TUS brzmi zagadkowo? Być może na pierwszy rzut oka. TUS to skrót od słów Trening Umiejętności Społecznych. Celem zajęć TUS jest rozwijanie kompetencji społecznych. Trening Umiejętności Społecznych to jedna z najskuteczniejszych terapii wspierających rozwój, łagodzących lub zapobiegających problemom emocjonalnym. Pomaga też radzić sobie z trudnościami pojawiającymi się w zachowaniach u dzieci i młodzieży. Umiejętności społeczne to to, co umożliwia każdemu człowiekowi funkcjonowanie w społeczeństwie – w rodzinie, grupie rówieśniczej, szkole, pracy. To umiejętność zachowania się w różnorodnych sytuacjach społecznych, komunikowania, nawiązywania i utrzymywania relacji z innymi. Dzięki tym umiejętnościom dogadujemy się z innymi ludźmi, potrafimy zachować się odpowiednio do sytuacji, wiemy, co wypada, a co nie. Umiemy zarządzać swoimi emocjami i ich okazywaniem oraz adekwatnie reagować na emocje innych. Podczas pierwszych zajęć dzieci poznały zasady i przeprowadziliśmy rundę jak rozpoznawać swoje i emocje innych. Pomogła nam w tym „gra na emocjach” oraz „góra uczuć” ( dla dzieci od 6 roku życia). Gra pozwala graczom na dzielenie się swoimi doświadczeniami, emocjami i spostrzeżeniami w bezpieczny sposób. Gra bazuje na zdaniach niedokończonych, ćwiczeniach stymulujących wyobraźnię, zadaniach z zakresu komunikacji interpersonalnej, ćwiczeniach oddechowych. „Góra Uczuć” pozwala na zapoznanie się ze światem dziecka, odkrywa jego schematy myślenia, pokazuje jak radzi sobie ze współpracą i komunikacją w grupie. Może być dobrym wstępem do dalszych rozmów. Natomiast „Gra na emocjach” nadaje się dla dzieci starszych 10+ . Podczas zajęć dzieci losowały czy wybierały bagaż doświadczeń czy wyzwanie i mogły odegrać w formie scenki z kolegą/ koleżanką daną sytuacje np. jak zachować się podczas kłótni.