Innowacja pedagogiczna „Flażolet” – najprostszy sposób na miłe muzykowanie" w I półroczu roku szkolnego 2018/2019 realizowana była w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Zajęcia odbywały się w każdy piątek w godzinach od 11.10 do 12.05.
W pierwszych miesiącach na zajęciach uczniowie poznali budowę i zasady konserwacji instrumentu. Zostały wyjaśnione pojęcia potrzebne do nauki gry na flażolecie, dokonano pokazu tabulatury i sposobu jej odczytywania. Po poznaniu tych podstawowych informacji nastąpiła nauka pierwszych chwytów. Uczniowie zabrali się ostro do pracy. Główny nacisk podczas nauki grania został położony na rozwijanie umiejętności percepcyjnych i ekspresyjnych podczas gry. Całość działań odbywała się w oparciu o śpiewnik z nutami i chwytami na flażolet pt. „Flażolety w szkole”, który został opracowany przez Wojciecha Wietrzyńskiego. Uczniowie poznali mnóstwo utworów o różnym stopniu trudności oraz różnorodnej tematyce, m.in. „Marysia ma małego baranka”, „U zegarmistrza gra muzyka”, „Dostał Jacek elementarz”, „Boże coś Polskę”, „Cicha noc” i wiele innych.
Zespół muzyczny prezentował swoje umiejętności na wszystkich ważnych wydarzeniach organizowanych w klasach I-III m.in.:
- Pasowanie na ucznia;
- Dzień Babci i Dziadka;
- Zespół zaprezentował się także podczas realizacji jednych z zadań projektu „Piękna nasza Polska cała”
Trzy uczennice szczególnie wyróżniające się na zajęciach (Martyna Kaczmarczyk, Miriam Osmanowicz, Emilia Klimas) zaprezentowały swoje umiejętności przed szerszą publicznością, uczestnicząc w „Festiwalu Kolęd i Pastorałek” organizowanym przez ZS-P w Pokrzywnicy.
Zadania realizowane w ramach tej innowacji wyzwalają twórczą postawę uczniów, pozwalają kształtować w nich poczucie odpowiedzialności nie tylko za swoje dokonania, ale i efekty całego zespołu. Dzieci nabierają pewności siebie, przy czym będą wspierać się w nabywaniu nowych umiejętności podczas II półrocza.