Wprowadzenie w naszej szkole innowacji pedagogicznej : „Strefa Ciszy” , czyli miejsca, które jest nazwane: „Strefa Ciszy”, jest pomysłem który zrodził się z obserwacji uczniów podczas przerw międzylekcyjnych, zauważonych potrzeb dzieci, oraz wniosków z pracy terapeutycznej z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Bywa, że wśród natłoku zajęć i przedmiotów dzieciom brakuje czasu na relaks albo wśród fali bodźców nie mają odpowiednich warunków do odpoczynku, wyciszenia i wsłuchania się w siebie. Na nadmiar bodźców i stres dzieci często reagują rozdrażnieniem, pobudzeniem, hałasem, krzykiem, napięciem, agresją lub wręcz odwrotnie - zamykają się w sobie, izolują. Do prawidłowego rozwoju dziecko potrzebuje w swoim aktywnym życiu nie tylko działania, ale i wyciszenia - czasu dla siebie, żeby pomyśleć, odpocząć, zregenerować siły. Świadome odprężenie przywraca wewnętrzną równowagę, sprowadza uspokojenie organizmu, wyciszenie układu nerwowego, synchronizuje pracę mózgu, rozwija świadomość ciała i świadomość własnego stanu emocjonalnego. Pani pedagog Beata Mokwa postanowiła zorganizować w szkole przestrzeń, która umożliwi uczniom odpoczynek podczas długich przerw oraz zachęci i zmotywuje ich do zwracania uwagi na to aby dbać w ten sposób o swoje zdrowie. Zajęcia prowadzone w ramach innowacji mają pomóc dzieciom w odkrywaniu niedocenianej wartości ciszy. Ciszy rozumianej nie jako przymus milczenia, ale stan wewnętrznego spokoju i skupienia, który wzbogaca ludzkie doświadczenia i odczucia. Żądanie ciszy i spokoju dzieci często słyszą jako nakaz, brzmiący i odbierany zwykle raczej w nieprzyjemnej formie (upominający ton głosu, karcące spojrzenie). Podczas przebywania w strefie ciszy będzie też szansa do wyciszenia się za pomocą muzyki klasycznej.