W ramach kampanii społecznej Cała Polska czyta dzieciom nauczyciele klas I-III dołączyli do kampanii Mądra szkoła czyta dzieciom
Polega on na codziennym czytaniu uczniom przez nauczyciela przez 15-20 minut w trakcie zajęć lekcyjnych, najlepiej o stałej porze.
Dobrą porą jest początek pierwszej lekcji - perspektywa czasu bez odpytywania, przeznaczonego na lekturę pasjonującej książki i chwilę rozmowy o różnych ważnych dla uczniów sprawach, jest dla nich zachętą do punktualnego przychodzenia do szkoły i lepszego nastawienia do szkoły w ogóle.
Warto w tym miejscu przytoczyć badania prof. Z. Kwiecińskiego nad efektywnością szkolnych zajęć. Okazuje się, że 20 minut z każdej lekcji jest czasem niewykorzystanym efektywnie dla rozwoju dziecka. Wydaje się zatem, że lepiej przeznaczyć 20 minut jednej lekcji na czytanie uczniom, skoro efektywność pozostałych zajęć ma szansę dzięki temu ulec poprawie.
Ponieważ głośne czytanie dzieciom powinno im się kojarzyć wyłącznie z przyjemnością, pamiętamy, by dobierać naprawdę interesujące książki. W klasie III w pierwszym półroczu przeczytaliśmy wspólnie „ Dzieci z Bullerbyn” – Astrid Lindgren.