Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member karolina  
2024-04-24 14:46:28
Member Anna Chalupinska  
2024-04-22 21:12:50
Member bojowniczka  
2024-04-19 15:32:03
administrator Administrator  
2023-07-12 13:32:39
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Piątek
26 kwietnia 2024
Imieniny obchodzą
Artemon, Klaudiusz, Klet, Marcelin, Marcelina, Maria, Marzena, Spycimir
Do końca roku zostało
250 dni

program„Program dla szkół” to unijny program polegający na dostarczaniu dzieciom owoców i warzyw oraz mleka i produktów mlecznych. To kontynuacja dotychczasowych programów „Owoce i warzywa w szkole” i „Mleko w szkole”, które od roku szkolnego 2017/2018 stanowią jedno działanie.

Program ma propagować wśród dzieci zdrowe nawyki żywieniowe poprzez udostępnianie im produktów mlecznych oraz owocowo-warzywnych, tak, by dzieci od najmłodszych lat polubiły ich naturalny smak. Oprócz promowania zdrowej diety program ma również pokazać dzieciom skąd pochodzą owoce i warzywa oraz produkty mleczne, jak są uprawiane i produkowane.

Od roku szkolnego 2017/2018 wszystkie szkoły podstawowe mogą brać udział udziału w nowym „Programie dla szkół”, dzięki któremu dzieci, rozpoczynając naukę w szkole podstawowej, będą uczyły się prawidłowych nawyków żywieniowych, a w szczególności poznawały walory diety bogatej w owoce i warzywa oraz produkty mleczne.

W nowym programie szkolnym mogą uczestniczyć dzieci  z  klas I–V szkół podstawowych.

W roku szkolnym 2018/2019 program obejmuje ok. 1,8 mln uczniów. Dzieci będą otrzymywały bezpłatnie, kilka razy w tygodniu przez 20 tygodni w roku szkolnym, owoce i warzywa oraz soki, a także mleko i przetwory mleczne. Aby zwiększyć atrakcyjność i skuteczność programu rozszerzono katalog produktów, tak aby dzieci miały możliwość poznać i polubić nowe smaki. Program ma kreować prozdrowotne postawy i zachowania dzieci, dlatego będą im udostępniane produkty o wysokich walorach zdrowotnych, świeże i niskoprzetworzone:

 

  • owoce (jabłka, gruszki, truskawki, śliwki) i warzywa (marchew, rzodkiewki, papryka, pomidorki, kalarepa) oraz soki,
  • mleko spożywcze oraz naturalne produkty mleczne: jogurt, kefir, serek twarogowy.

 

Aby skutecznie kształtować nawyki żywieniowe dzieci samo udostępnianie im produktów nie wystarczy. Dlatego dzieci będą uczestniczyły w specjalnych działaniach edukacyjnych prowadzonych  zgodnie z wytycznymi MEN przez szkoły, a mającymi na celu naukę samodzielnego dokonywania właściwych wyborów żywieniowych oraz poszerzenie wiedzy dzieci na temat pochodzenia owoców i warzyw oraz produktów mlecznych, zdrowej diety i innych powiązanych zagadnień.

 

bohateron

 

piekna polskaZ okazji stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości nasza placówka brała udział w  międzynarodowym projekcie „Piękna Nasza Polska Cała”

W ramach projektu uczniowie z Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Większycach zrealizowali 16 zadań. W projekcie uczestniczyli wszyscy uczniowie począwszy od najmłodszych dzieci z grupy przedszkolnej po uczniów klasy VIII. Zadania wplecione zostały w plan działań  dydaktycznych oraz profilaktyczno- wychowawczy poszczególnych grup i klas.

Realizacje zadań rozpoczęto w październiku.

Zadanie 1

9 listopada o 11.11 wszyscy uczniowie i dzieci przedszkolne uroczyście odśpiewali 4 zwrotki Hymnu Polskiego.

Zadanie 2

16 listopada odbyły się zajęcia otwarte w grupie starszaków Na początku dzieci przywitały zaproszonych gości i zaprosiły do wspólnej zabawy. Następnie zaprezentowały swoje umiejętności teatralne i przedstawiły  występ artystyczny  pod tytułem:  „A było to tak … Narodowe Święto Niepodległości” oraz zatańczyły Poloneza. Dzieci  po występach artystycznych pochwaliły się również wiedzą na temat symboli narodowych. Na zakończenie wspólnie z rodzicami wykonały prace techniczno-plastyczną.

Zadanie 3

7, 8 i 9 listopada odbyły się w naszej szkole uroczyste apele z okazji 11 listopada. Każdy apel był dostosowany do grupy wiekowej.  Na apele zaproszeni zostali chętni rodzice. Apele odbywały się 1)w grupie przedszkolnej, 2) w klasach 1-4, 3) w klasach 5-8.

Zadanie 4 i 6

piekna

9 listopada uczniowie klas 0-4 wzięli udział w uroczystej prezentacji przygotowanych piosenek i wierszy patriotycznych. Wśród przygotowanych piosenek  były min : „Rodzinny Kraj”, „ Co to jest niepodległość” „ Pierwsza brygada”, Jesteśmy Polką i Polakiem”, Katechizm Polaka, „Jaki znak Twój”, „Powiewa flaga”, „Symbole narodowe”. Uczniowie klas 1-2 na flażoletach zagrały  pieśń „Boże coś Polskę”

Zadanie 5

Przedszkolaki w październiku nauczyły się tańczyć Poloneza i Krakowiaka. Zaprezentowały taniec na przeglądzie pieśni i tańca w Gminnym Ośrodku Kultury- 14 listopada oraz na zajęciach otwartych dla rodziców i apelu z okazji 100 rocznicy odzyskania niepodległości.

Zadanie 7

W październiku we wszystkich salach oraz na korytarzach zorganizowane zostały kąciki „Piękna nasza Polska cała”. Miał one charakter zarówno folkowy jak i patriotyczny. Przedstawiały symbole narodowe, ważne postaci związane z walka o niepodległość, znanych Polaków, pięknych polskich krajobrazów, ważnych dla historii miejsc itp.

Zadanie 8

W listopadzie przeprowadzono w klasach 1-4 zajęcia na temat  strojów ludowych różnych regionów Polski. Następnie w grupach uczniowie wykonali strój męski i żeński ze śląska, góralski, krakowski i łowicki. Piękne stroje posłużyły jako rekwizyty do zdjęć a następnie ozdobiły korytarze naszej szkoły. Z kolei przedszkolaki kolorowały według wzoru strój śląski . Przygotowana przez nie fotobudka ustawiona została na korytarzu szkolnym i cieszyła się wielka popularnością wśród uczniów.

Zadanie 9

Przedszkolaki oraz uczniowie klas 1-3 ( podczas zajęć dodatkowych Gry i Zabawy), bawili się w znane ludowe zabawy „Stary niedźwiedź”’, Rolnik sam w dolinie”, „Mam chusteczkę haftowaną”, „Jawor”, „Ciuciubabka”

Zadanie 10

W grudniu uczniowie klas 1-3 wykonali pyszne ciasteczka z przepisu babci. Ciasteczka przepis: 25 dag maki 10dag cukru, 1cukier waniliowy , 10 dag smalcu, 1 jajko, 1 łyżeczka proszku do pieczenia. Wszystkie składniki zagnieść. Rozwałkować ciasto i wykrawać ciasteczka przy pomocy foremek.

Upieczone ciasteczka dzieci lukrowały i ozdabiały według swojego uznania. Ciasteczkami poczęstowały dzieci swoich rodziców podczas kiermaszu bożonarodzeniowego.

Zadanie 12

Przedszkolaki „Sówki” wysłały pani Ludmile kartkę z naszej miejscowości oraz świąteczne życzenia.

Zadanie 13

Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w ogólnopolskiej kampanii "BohaterON - włącz historię", której celem jest upamiętnienie i uhonorowanie uczestników powstania warszawskiego. Podczas piątkowej lekcji wychowawczej uczniowie klas V-VIII przypomnieli sobie najważniejsze fakty oraz przebieg tych 63-dniowych zmagań polskich żołnierzy z okupantem, wysłuchali piosenki hip-hopowej poświęconej walecznym Warszawiakom, a następnie wypisywali kartki pocztowe, które zostały wysłane do żyjących jeszcze powstańców. Uczniowie wyrazili w nich swój podziw dla odwagi i heroicznej postawy walczących oraz wdzięczność za ich poświęcenie. Zajęcia były też okazją do rozmów z uczniami na temat współczesnych sposobów okazywania przywiązania do Ojczyzny, do których należy w dużej mierze pamięć o ważnych wydarzeniach historycznych i ich uczestnikach.

Zadanie 14

W październiku w klasach 1-4 przeprowadziliśmy konkurs plastyczny dla dzieci i rodziców pt.: ,,Moja Wieś -Moja mała Ojczyzna". W konkursie zostały wybrane 3 najciekawsze prace. Zwycięzcy konkursu otrzymali nagrody rzeczowe, a każdy uczestnik został nagrodzony pamiątkowym dyplomem.

Zadanie 15

9 listopada podczas obchodów 100-lecia niepodległości zorganizowano w całej szkole „Pokaz mody patriotycznej”. Uczniowie stanęli na wysokości zadania i pięknie zaprezentowali  przygotowane stroje.

Zadanie 16

Zasadzono na terenie szkoły 2 drzewka pamięci i zakopano kapsułę czasu .

Zadanie 19

Dla uczniów klas V-VIII został również zorganizowany turniej historyczny, w czasie którego mogli przypomnieć sobie i poszerzyć wiedzę związaną z marszałkiem Piłsudskim oraz walkami Polaków o kształt granic po odzyskaniu niepodległości.

Dodatkowo

Dodatkowo w ramach świętowania odzyskania niepodległości odbyły się warsztaty historyczne przeprowadzone przez studentów  Koła Historycznego Uniwersytetu Opolskiego przybliżające Ojców Niepodległości od strony życia prywatnego i miłosnego, 7 listopada 2018 roku w Najważniejszym celem było doskonalenie umiejętności czytania mapy.(Uczniowie musieli się zmierzyć z zadaniami sprawdzającymi ich umiejętności i wiedzę na temat pasów rzeźby terenu, rozmieszczenia na mapie miast, rzek, szczytów w górach, sąsiadów oraz ich stolic, województw, położenia geograficznego naszego kraju); uczniowie i przedszkolaki  wysłały do nieba balony z godłem  Polski napełnione helem oraz uformowały żywą flagę. Stulecie niepodległości to przecież urodziny naszej Polski, z tego więc powodu nie mogło zabraknąć pysznego tortu - każdy mógł skosztować kawałek. Kilka dni temu ukazała się książka pt.: "Moja Niepodległa za 20 lat" wydana z okazji stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości. Zawiera ona ponad sto najciekawszych opowiadań uczniów z całej Polski wybranych spośród nadesłanych prac konkursowych. Wśród nich znalazły się opowiadania dwóch uczniów naszej szkoły. zostali laureatami konkursu, który polegał na napisaniu opowiadania przedstawiającego wizję naszego kraju za 20 lat. Chłopcy wykazali się bogatą wyobraźnią oraz nieprzeciętnymi zdolnościami literackimi. Jesteśmy dumni, że ich prace opublikowano w  ogólnopolskim zbiorze.

Mamy nadzieję, że ta niezwykle urozmaicona forma obchodów Święta Niepodległości sprawi, że wartości narodowe pozostaną na długo w sercach i świadomości naszych najmłodszych obywateli.

 

trzymajW bieżącym roku szkolnym nasza szkoła przystąpiła do Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Trzymaj formę”. Głównym jego założeniem jest propagowanie zdrowego stylu życia, poprzez  dwukierunkowe podejście: promocję zdrowego odżywiania połączone z regularną aktywnością fizyczną. Jednym z podjętych przez nas działań, jest udział uczniów w Konkursie wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj formę”, który odbędzie się w lutym 2019 roku i wezmą w nim udział uczniowie z całej Polski.  Jego celem jest zwiększenie świadomości na temat wpływu żywienia i aktywności fizycznej na zdrowie, pogłębienie wiedzy o prawidłowym żywieniu i zdrowym stylu życia oraz ich znaczenia dla organizmu człowieka. Uczniowie pogłębią też wiedzę o wartości odżywczej żywności i będą doskonalić umiejętności korzystania z informacji  na opakowaniach produktów żywnościowych. Mamy nadzieję, że realizowany program przyczyni się do zmiany nawyków żywieniowych u uczniów i ich rodziców. Chcemy, aby dzieci edukowały swoich rodziców, by w domach zmieniono styl odżywiania, by słodycze zamienić na owoce i niskokaloryczne przekąski. Ważne jest też, aby dzieci ograniczyły czas spędzony przed telewizorem i komputerem, a zwiększyły czas na systematyczną aktywność fizyczną.

 

autorytetW najbliższym czasie nasza szkoła weźmie udział w programie „Bądźmy poszukiwaczami AUTORYTETU”. Jest to kampania profilaktyczno-edukacyjna kierowana do uczniów klas IV – VIII, ich rodziców i nauczycieli. Jej realizacja zakłada przeprowadzenie działań w zakresie profilaktyki zachowań ryzykownych, szczególnie antyspołecznych i przestępczych. Generalna idea kampanii to odbudowanie i wzmocnienie w naszym społeczeństwie autorytetu rodzica i nauczyciela. Zadania związane z realizacją projektu promują postawę autorytetu jako fundamentu relacji między dziećmi i dorosłymi. Całość oparta jest na wartościach zapisanych w Konstytucji RP, które wskazują nam najważniejsze cele. Są nimi edukacja młodzieży w zakresie poznania prawdziwego autorytetu, koncentracja nauczycieli na wzmacnianiu potencjału młodzieży i własnego autorytetu oraz pobudzenie refleksji rodziców w zakresie własnej postawy autorytetu wobec dziecka. Cel tej inicjatywy to poprawa bezpieczeństwa, zmniejszenie skali przestępczości i zachowań ryzykownych, takich jak hejt, przemoc, alkohol, narkotyki, itp. Ludzie wychowani w atmosferze szacunku do autorytetów mają poczucie godności własnej i godności drugiej osoby. Dzięki temu są uczciwi i szczęśliwi oraz budują dobre i trwałe relacje. Aby to osiągnąć, chcemy zrobić pierwszy krok – nauczyć młodzież jak szukać autorytetów i nie mylić ich z idolami czy celebrytami oraz zachęcić do szukania prawdziwych AUTORYTETÓW. Zamierzamy również wspomóc rodziców i wychowawców w budowaniu swojego autorytetu i w kształtowaniu postaw młodzieży, prowadzących do odpowiedzialnej, wolnej i szczęśliwej dorosłości.

 

Piękna  Nasza Polska Cała

 
Więcej artykułów…

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś3671
mod_vvisit_counterWczoraj8696
mod_vvisit_counterW tym tygodniu35195
mod_vvisit_counterWszystkich13122548

Twoje IP: 3.144.143.31
MOZILLA 5.0,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

Najnowsze zdjęcia
;