Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member bojowniczka  
2024-07-10 13:02:58
administrator Administrator  
2024-06-26 12:53:56
Member Anna Chalupinska  
2024-06-25 19:43:01
Member karolina  
2024-06-25 15:53:26
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Wtorek
16 lipca 2024
Imieniny obchodzą
Andrzej, Benedykt, Dzierżysław, Dziersław, Eustachy, Eustachiusz, Faust, Maria Magdalena, Marika, Ostap, Ruta, Stefan
Do końca roku zostało
169 dni

zaczytana szkola"Zaczytana Szkoła" to ogólnopolski konkurs dla szkół organizowany przez Studium Prawa Europejskiego, który przeprowadzony zostanie w okresie od 1 marca do 30 listopada 2017 r. Celem konkursu jest rozwijanie czytelnictwa u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. W ramach realizacji zadań wynikających z przystąpienia do konkursu w naszej szkole zostaną przeprowadzone: szkolny konkursu ze znajomości lektur pod nazwą „Szkolny Mistrz Czytelnictwa”, debata wśród uczniów na temat:„Książka naszym przyjacielem”, konkurs literacki „Moje zakończenie” na napisanie nowego, zaskakującego zakończenia wybranej książki, szkolny konkurs plastyczny pt. „Zaczytana szkoła”, szkolny dzień wspólnego czytania pod nazwą „Czytanie łączy pokolenia”, konkurs dla uczniów na napisanie recenzji ulubionej książki. Uczniowie będą również brali udział w lekcjach bibliotecznych o różnej tematyce i formie, innych ogólnopolskich kampaniach czytelniczych oraz innowacyjnych imprezach szkolnych angażujących lokalną społeczność, których celem będzie rozwijanie i promowanie czytelnictwa. Jeśli nasza szkoła wykona zadania przewidziane regulaminem konkursu, otrzyma certyfikat „Zaczytana Szkoła” oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu.

 

programy edukacyjne

Od wielu lat uczniowie klas pierwszych naszej szkoły, ich rodzice oraz nauczyciele biorą udział w ogólnopolskim programie „Akademii Bezpiecznego Puchatka”, realizowanym przez cały rok szkolny.

„Akademia  Bezpiecznego Puchatka” jest programem edukacyjnym, który wpisuje się w szczytną inicjatywę poprawiania bezpieczeństwa najmłodszych uczniów klas szkoły podstawowej. Program przygotowywany jest przez firmę Maspex oraz markę Puchatek wraz z Biurem Prewencji i Biurem Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji i nauczycielami. Patronat honorowy sprawuje Komendant Główny Policji oraz Kuratoria Oświaty.

Program obejmuje następujące zagadnienia:

1. Bezpieczeństwo na drodze – poruszanie się po drodze, przechodzenie przez jezdnię bez sygnalizacji i z sygnalizacją świetlną, dziecko jako pasażer, bezpeczna jazda na rowerze.
2. Bezpieczeństwo w szkole – w klasie podczas zajęć, na przerwie, relacje z rówieśnikami.
3. Bezpieczeństwo w domu – zachowanie dziecka podczas nieobecności rodziców, niebezpieczne sytuacje, dziecko w sieci, na podwórku.
4. Bezpieczny odpoczynek – bezpieczne ferie zimowe, bezpieczne wakacje: bezpiecznie na kolonii i wycieczce, nad wodą, na słońcu.

Uczniowie klas pierwszych poza uczestnictwem w zajęciach Klubu Bezpiecznego Puchatka otrzymali również książeczki „Dołącz do Klubu Bezpiecznego Puchatka”. Zawarte tam zadania, krzyżówki, rebusy, gry, wykreślanki i opowiadania w ciekawy i zabawowy  sposób przybliżyły dzieciom niezwykle ważną tematykę bezpieczeństwa. Po rozwiązaniu wszystkich zadań z książeczki i testu uczniowie otrzymali Dyplomy Akademii  Bezpiecznego Puchatka. Dzieci z klas pierwszych chętnie zaglądają również na stronę www.bezpiecznypuchatek.pl , gdzie znajduje się  wiele zabaw i gier dotyczących bezpieczeństwa. Broszury informacyjne otrzymali również rodzice najmłodszych uczniów.

Mamy nadzieję, że realizacja zadań wynikających z programu pozytywnie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa uczniów, a nasza szkoła  kolejny raz nabędzie prawo do posługiwania się Certyfikatem „Akademii Bezpiecznego Puchatka”.

 

programy edukacyjne

Przekroczenie progu szkolnego jest punktem zwrotnym w dotychczasowym życiu dziecka i jego rodziców. Dziecko rozpoczyna niezmiernie ważny etap w swoim życiu. Nauka w klasach początkowych decyduje o prawidłowym rozwoju fizycznym ucznia oraz kształtuje jego osobowość.

We wrześniu 2016 r. uczniowie klas pierwszych dołączyli do udziału w programie „Moje dziecko idzie do szkoły”. Celem Programu jest podniesienie poziomu wiedzy na temat wybranych elementów zdrowego stylu życia, ich roli w kształtowaniu prawidłowych nawyków prozdrowotnych u dzieci oraz przekonanie o słuszności podejmowanych działań profilaktycznych zarówno w domu, jak i w środowisku szkolnym.

Podjęto działania w następujących obszarach:

Bezpieczeństwo dziecka – Odbyły się pogadanki pt. „Jesteśmy użytkownikami drogi” oraz „Bezpiecznie wypoczywamy w czasie ferii zimowych”. Zostały przeprowadzone również zajęcia edukacyjne nt. „Droga do szkoły”, „Ruch uliczny”, „Jak zachowujemy się w szkole i na placu zabaw”. Dopełnieniem było spotkanie z policjantem i strażakami.

Higiena jamy ustnej – Uczniowie regularnie uczestniczą we fluoryzacji zębów ucząc się prawidłowego szczotkowanie zębów pod okiem higienistki, oraz zapoznały się z zasadami prawidłowego mycia rąk i ogromnego znaczenia czystości dłoni w zapobieganiu chorobom.

Prawidłowe żywienie – W ramach zajęć „Zasady racjonalnego odżywiania” pierwszoklasiści własnoręcznie przygotowali zdrowe, kolorowe kanapki pełne witamin i ważnych dla zdrowia wartości odżywczych. Rozmawialiśmy o zasadach zdrowego żywienia i przestrzeganiu czystości przy przygotowywaniu posiłków. Dzieci wyciskali również sok z owoców. Dla dopełnienia tematyki zrobili plakat co powinni jeść, a czego powinni unikać podczas jedzenia.

 

8 LISTOPADA OBCHODZIMY W NASZEJ SZKOLE JAKO DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA. 
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy. To najlepszy start w nowy dzień! Klasy 1 – 3 przystąpiły do programu edukacyjnego: ŚNIADANIE DAJE MOC, dlatego też w tym dniu wszyscy robimy pyszne, zdrowe kanapki.

programy edukacyjne
Idea Programu "Śniadanie daje moc"

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu nasze dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy. To najlepszy start w nowy dzień!

Dlatego powstał program edukacyjny: Śniadanie Daje Moc, w którym zachęcamy Was, drodzy Nauczyciele i Rodzicie, do utworzenia w klasach Waszych dzieci Klubów Śniadaniowych oraz do obchodzenia, 8 listopada, Dnia Zdrowego Śniadania.

8 listopada zachęcamy Was do zorganizowania wspólnie z nami zdrowego śniadania w klasie. Jak to zrobić? To będzie świetna zabawa zarówno dla dzieci, jak i dla Was, dzięki której najmłodsi nauczą się jak ważne jest codzienne, zdrowe śniadanie. Zróbcie zdjęcia, nakręcicie filmik o tym, jak zorganizowaliście wspólne śniadanie, aby dodatkowo wziąć udział w naszym konkursie.

8 listopada to Europejski Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania (ang. „European Day of Healthy Food and Cooking”), ustanowiony w 2007 roku przez ówczesnego Komisarza ds. Zdrowia Markosa Kyprianou. Do tej pory dzień ten jest obchodzony w kilku krajach Europy Zachodniej, m.in. w Wielkiej Brytanii. Dlatego właśnie wybraliśmy tę datę.

Najważniejsze cele programu:

1) Zwiększanie świadomości nt. zdrowego odżywiania i roli śniadania w diecie dziecka

2) Przyczynianie się do obniżania poziomu niedożywienia dzieci w Polsce – poprzez edukację

programy edukacyjne

Od kilku lat w naszej szkole w przygotowaniu zdrowego śniadania biorą udział nie tylko dzieci i nauczyciele ale również rodzice. Wspólnie z innymi szkołami  z całej Polski w roku szkolnym 2014/15 i 2015/2016 braliśmy udział w próbie bicia rekordu Guinessa w największej lekcji gotowania zdrowego śniadania.

 


programy edukacyjne

Nasza szkoła już po raz drugi w roku szkolnym 2016/17  przystąpiła do akcji organizowanej przez Marszałka Województwa Opolskiego, Radę Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Dyrekcję Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia pod nazwą "Akcji Profilaktyki Stomatologicznej".

Akcja objęta jest patronatem Opolskiego Kuratora Oświaty. Jest skierowana do uczniów klas pierwszych szkół podstawowych. Jej celem jest ograniczenie występowania próchnicy i choroby przyzębia, podniesienie świadomości dzieci  i ich rodziców w zakresie właściwej higieny jamy ustnej, prawidłowego przedstawienie w sposób przyjazny gabinetu stomatologicznego, przekazanie zainteresowanym rodzicom informacji o stanie jamy ustnej dziecka.

"Akcja profilaktyki stomatologicznej” przeprowadzana jest w dwóch częściach:

- Część pierwsza odbywająca się na terenie szkoły - w trakcie wizyty stomatologa w szkole zostaną przekazane dzieciom podstawowe informacje na temat zębów, higieny jamy ustnej oraz wpływu diety na stan jamy ustnej.

- Część druga odbywająca się w gabinecie stomatologicznym - uczestniczą w niej dzieci wraz z nauczycielem lub opiekunem, których rodzice wyrazili zgodę na badanie jamy ustnej. W tej części nastąpi prezentacja unitu, autoklawu, aparatu RTG. W ramach wizyty przeprowadzone zostaną bezpłatnie profilaktyczne badania stomatologiczne.

W następstwie tego lekarz stomatolog dokona oceny stanu uzębienia dziecka, a wynik tej oceny  z dalszymi zaleceniami zostanie przekazany wychowawcy.
Badania te wykonywane są przez lekarzy stomatologów w ramach zawartego kontraktu z Opolskim Oddziałem Wojewódzkim NFZ.

Nasi uczniowie odwiedzili gabinet stomatologiczny w Reńskiej Wsi, a przeglądu dokonała p. doktor - lek stom. S.Rysińska- Pragłowska

 

W ramach kampanii społecznej Cała Polska czyta dzieciom nauczyciele klas I-III  dołączyli  do kampanii Mądra szkoła czyta dzieciom

Polega on na codziennym czytaniu uczniom przez nauczyciela przez 15-20 minut w trakcie zajęć lekcyjnych, najlepiej o stałej porze. 

Dobrą porą jest początek pierwszej lekcji - perspektywa czasu bez odpytywania, przeznaczonego na lekturę pasjonującej książki i chwilę rozmowy o różnych ważnych dla uczniów sprawach, jest  dla nich zachętą do punktualnego przychodzenia do szkoły i lepszego nastawienia do szkoły w ogóle.
Warto w tym miejscu przytoczyć badania prof. Z. Kwiecińskiego nad efektywnością szkolnych zajęć. Okazuje się, że 20 minut z każdej lekcji jest czasem niewykorzystanym efektywnie dla rozwoju dziecka. Wydaje się zatem, że lepiej przeznaczyć 20 minut jednej lekcji na czytanie uczniom, skoro efektywność pozostałych zajęć ma szansę dzięki temu ulec poprawie.

Ponieważ głośne czytanie dzieciom powinno im się kojarzyć wyłącznie z przyjemnością, pamiętamy, by dobierać naprawdę interesujące książki. W klasie III w pierwszym półroczu przeczytaliśmy wspólnie „ Dzieci z Bullerbyn” – Astrid Lindgren.


programy edukacyjne

 
Więcej artykułów…

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś2936
mod_vvisit_counterWczoraj6452
mod_vvisit_counterW tym tygodniu9388
mod_vvisit_counterWszystkich13833177

Twoje IP: 18.119.123.84
MOZILLA 5.0,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

;