Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member karolina  
2025-01-28 19:23:01
Member bojowniczka  
2025-01-28 5:59:17
Member Anna Chalupinska  
2025-01-27 21:45:03
administrator Administrator  
2024-06-26 12:53:56
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Środa
29 stycznia 2025
Imieniny obchodzą
Franciszek Salezy, Gilda, Hanna, Walerian, Waleriana, Waleriusz, Zdzisław
Do końca roku zostało
337 dni

flazolety

Od października 2018 r. w naszej szkole realizowana jest innowacja „Flażolet – najprostszy sposób na miłe muzykowanie”. W ramach innowacji odbywają się w każdy piątek zajęcia muzyczne. W zajęciach uczestniczą chętni uczniowie z klasy I i II. Założeniem innowacji jest wzbogacenie programu nauczania o nowe treści i umiejętności związane z rozbudzeniem zainteresowań uczniów muzyką i sztuką. Dlaczego nauka gry na flażolecie? Flażolet to sześciootworowy instrument, na którym nauka gry nie wymaga wiele czasu, w rękach dzieci staje się niezwykłą przygodą wprowadzającą w świat muzyki. Opanowanie gry na flażolecie jest bardzo łatwe, a dzieci mogą bardzo szybko zaprezentować swoje umiejętności. Pierwszy występ już mają za sobą. Zaledwie po paru zajęciach uroczyście zagrały naszym nauczycielom na ich święto. Następne występy niebawem.

 

Twórcze powtórki

Od września 2018 r. przez trzy kolejne lata w klasach ósmych będzie realizowana innowacja pedagogiczna "Twórcze powtórki". Będzie ona polegała przede wszystkim na prowadzeniu zgodnie z ustalonym harmonogramem regularnych, systematycznych, obejmujących zakres całego materiału egzaminacyjnego powtórek i zadań o charakterze twórczym podczas zajęć przedmiotowych z języka polskiego oraz cotygodniowych, jednogodzinnych zajęć dodatkowych. Na system powtórek składają się takie elementy jak:

- cotygodniowe karty pracy dla uczniów zawierające zadania przeznaczone do wykonywania w domu, podzielone na poszczególne dni tygodnia;

- zajęcia dodatkowe odbywające się według cyklu:

* tworzenie dłuższych wypowiedzi pisemnych,

* zajęcia powtarzające pewien zakres wiedzy teoretycznoliterackiej lub nauki o języku przygotowane przez uczniów,

* gry/quizy edukacyjne multimedialne bądź planszowe,

* testy doskonalące umiejętności związane z odbiorem tekstów literackich lub popularnonaukowych oraz sprawdzające znajomość lektur obowiązkowych;

- pisanie próbnych egzaminów ósmoklasisty – pięć razy w ciągu roku szkolnego.

W wyniku wdrożenia innowacji uczniowie będą mieli możliwość doskonalić sprawność poprawnego pod względem językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym używania języka polskiego oraz tworzenia dłuższych wypowiedzi w określonej formie gatunkowej, co będzie im potrzebne w dalszej edukacji oraz różnych sytuacjach życiowych. Ćwicząc umiejętność pisania rozprawki, będą rozwijać zdolność logicznego myślenia, argumentowania i wnioskowania, a pisząc opowiadania twórcze - rozwiną sprawność prowadzenia barwnej i trzymającej w napięciu narracji. Wzbogacą i utrwalą wiedzę dotyczącą dzieł literatury polskiej (w tym lektur obowiązkowych), pojęć i terminów teoretycznoliterackich oraz z zakresu wiedzy o języku. Ósmoklasiści będą doskonalić umiejętność związane z odbiorem tekstów literackich lub popularnonaukowych, a więc rozwiną swoje zdolności rozumienia i interpretowania utworów literackich oraz innych tekstów kultury, umiejętności formułowania myśli, operowania bogatym słownictwem oraz wykorzystywania go do opisywania świata, oceniania postaw i zachowań ludzkich z zachowaniem zasad etyki i kultury języka. Częste wykonywanie ćwiczeń o charakterze zadań egzaminacyjnych pozwoli im oswoić się z ich formą i poznać strategie poprawnego rozwiązywania. Opracowując zagadnienia i przygotowując zadania dla klasy, uczniowie prowadzący zajęcia będą mieli okazję, by kształtować samodzielność w docieraniu do informacji, rozwijać umiejętności ich selekcjonowania, krytycznej oceny oraz wykorzystania we własnym rozwoju. Ósmoklasiści będą również doskonalić kompetencje związane z wykorzystywaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej, zajęcia będą bazować na aktywizujących metodach nauczania, co przyczyni się do wzrostu zaangażowania i zainteresowania uczniów przedmiotem. Całościowy system powtórek przyczyni się do dobrego przygotowania uczniów do egzaminu kończącego edukację w szkole podstawowej, pomoże im ograniczyć stres egzaminacyjny oraz przyczyni się do osiągnięcia sukcesu.

 

innowacja

Od września 2017 roku realizowana jest w naszej szkole innowacja pedagogiczna pt. „Przez cztery pory roku z językiem angielskim”. Zajęcia prowadzone są w środy na siódmej lekcji, a uczestnicy to uczniowie klasy piątej naszej szkoły.

Celem innowacji jest promowanie języka angielskiego wśród uczniów, doskonalenie ich umiejętności językowych oraz rozwijanie w nich postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec kultury, tradycji i zwyczajów krajów angielskojęzycznych.

innowacja

Podczas zajęć uczniowie będą czytać bajki, komiksy i historyjki w języku angielskim, oglądać filmy w oryginalnej wersji językowej przedstawiające  życie ich rówieśników w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Uczestnicy zdobędą wiadomości na temat geografii i historii państw angielskojęzycznych, zaznajomią się z sylwetkami najsłynniejszych Brytyjczyków i Amerykanów, a także poznają główne święta brytyjskie i amerykańskie  oraz sposób, w jaki obchodzą je mieszkańcy tych krajów. Będzie więc drążenie haloweenowej dyni, obiad dziękczynny, bożonarodzeniowe krakersy, wielkanocne zabawy i wiele innych atrakcji. Nie zabraknie czasu na poszerzenie słownictwa, ścienną gazetkę oraz śpiewanie angielskich piosenek. Kilka pierwszych spotkań już za nami..

 

inzynier_6Nie od dziś wiadomo, że to właśnie robotyka ma szansę zrewolucjonizować przyszłość. Robotyka rozwija się bardzo prężnie, a roboty będą nas zastępować w wykonywaniu coraz większej liczby czynności. Dlatego też w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Większycach prowadzona jest innowacja pedagogiczna "Młody inżynier", są to zajęcia rozwijające umiejętności programowania i logicznego, analitycznego myślenia.

Młodzi inżynierowie mają do dyspozycji najnowszy sprzęt dydaktyczny: zestawy klocków LEGO WeDo, wyposażone w silnik, sensory ruchu i pochyłu. Dzieci budują i programują robota w oparciu o szczegółowe instrukcje a potem modyfikują go, by wreszcie stworzyć własną konstrukcję, według własnego pomysłu. Do zaprogramowania robota jest potrzebny komputer.

inzynier_8

Nie jest konieczne posługiwanie się językiem programowania - robota można zaprogramować, czyli wprawić w ruch za pomocą „bloczków”, w środowisku Scratch. Uczniowie opanują podstawy graficznego, intuicyjnego języka programowania zabawkowych mini robotów, zgłębią strukturę algorytmów. Zajęcia z lego łączą w sobie naukę oraz radość z zabawy klockami LEGO. Jest to doskonały początek przygody młodych ludzi z konstrukcjami inżynierskimi oraz programowaniem komputerowym.


 

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś4405
mod_vvisit_counterWczoraj17370
mod_vvisit_counterW tym tygodniu31684
mod_vvisit_counterWszystkich16057994

Twoje IP: 3.128.206.7
MOZILLA 5.0,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

Najnowsze zdjęcia
;