Od września 2019r. w naszym przedszkolu realizowana jest innowacja pedagogiczna
„ Zajęcia logopedyczne z elementami kodowania”
Innowacja kierowana jest dla dzieci z młodszej grupy przedszkolnej. Realizowana jest jako cykl ćwiczeń prowadzonych systematycznie, w łącznym wymiarze 30 minut tygodniowo z rozbiciem na poszczególne działania edukacyjno- wychowawcze, przez cały rok szkolny 2019/2020 Ćwiczenia dotyczą wybranych zajęć edukacyjno – wychowawczych w ramach podstawy programowej, poszerzając ją o treści zawarte w innowacji. W sali przedszkolnej dodatkowo został utworzony kącik logopedyczny wyposażony w (słomki, waciki, elementy z papieru, wiatraczki, kolorowe obrazki itp.) z których dzieci korzystają pod okiem nauczyciela w czasie swobodnych gier i zabaw. Zaplanowałam także wdrożyć rodziców w tematykę innowacji udostępniając w gazetce przedszkolnej różne materiały oraz artykuły o tematyce logopedycznej.
Najważniejszym efektem mojej innowacji ma być poprawa jakości mowy dzieci, usprawnienie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy, podniebienia), pomniejszenie wad wymowy oraz nieprawidłowości w mowie spontanicznej, zapobieganie zaburzeniom mowy, wzbogacenie słownictwa poprzez naukę nowych wierszy, czytanie różnych bajek w tym bajek logopedycznych, Ponadto, w wyniku przeprowadzenia wielu ćwiczeń, zabaw oraz nauki wierszy dzieci poszerzą wiedzę o otaczającym świecie i nauczą się w jaki sposób można niwelować wadę wymowy a rodzice nabiorą większej świadomości na temat zabaw i ćwiczeń logopedycznych. Dodatkowym efektem innowacji jest wzbudzanie zaciekawienia dzieci światem technologii dlatego postanowiłam wprowadzić do innowacji elementy kodowania wykorzystując podczas zajęć matę do kodowania „Kodowanie na dywanie” oraz Robota Ozobot.