Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member karolina  
2025-11-11 20:07:36
Member Anna Chalupinska  
2025-11-07 19:04:09
Member bojowniczka  
2025-10-28 11:55:06
administrator Administrator  
2024-06-26 12:53:56
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Czwartek
13 listopada 2025
Imieniny obchodzą
Arkadiusz, Arkady, Brykcjusz, Eugeniusz, Jan, Mikołaj, Stanisław, Walentyn
Do końca roku zostało
49 dni

W okresie od lutego do czerwca 2025r. w Przedszkolu w Większycach w Grupie Biedronki została przeprowadzona innowacja pedagogiczna. Stworzono ją z myślą o wsparciu dzieci w rozwijaniu kompetencji emocjonalnych. Poprzez opowieści, zabawy, eksperymenty i refleksje, dzieci uczyły się rozpoznawać różne emocje, rozumieć ich przyczyny i skutki, a także wyrażać je w sposób odpowiedzialny i empatyczny. Przedszkolaki poznały emocje: radość, smutek, złość, zazdrość, spokój, nadzieję oraz odwagę. Każdy rozdział był zaprojektowany, aby dostarczać dzieciom narzędzi do radzenia sobie z emocjami i wspierać ich w budowaniu zdrowego, zrównoważonego podejścia do życia emocjonalnego. Dzięki tej innowacji dzieci nie tylko lepiej zrozumiały siebie i innych, ale również zyskały solidne podstawy do budowania szczęśliwego i pełnego życia.

Emocjonalne odkrycia Emocjonalne odkrycia

Emocjonalne odkrycia Emocjonalne odkrycia

Emocjonalne odkrycia Emocjonalne odkrycia

 

Przedszkolaki z grupy Misie regularnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w ramach innowacji pedagogicznej „Sprawne paluszki mam”. Innowacja ma na celu rozwój motoryki małej oraz dużej u dzieci, poprawę koncentracji, rozbudzanie ciekawości poznawania własnego ciała, a zwłaszcza rąk i ich możliwości, normalizację napięcia mięśniowego oraz wspomaganie harmonijnego rozwoju. Zajęcia przeprowadzane są w przyjaznej atmosferze, poprzez zabawę, ruch, doświadczanie oraz eksperymentowanie.

innowacja_2innowacja_3innowacja_6

 

innowacjaInnowacja pedagogiczna „Sprawne paluszki” będzie realizowana w grupie przedszkolnej „Misie” przez okres 6 miesięcy. Okres przedszkolny to czas, w którym dziecko powinno osiągnąć gotowość szkolną i zbudować solidne podstawy konieczne do nauki szybkiego, płynnego i czytelnego pisania. Należy jednak pamiętać, że gotowość szkolna, w tym głównie gotowość do nauki pisania oraz sprawne posługiwanie się narzędziami graficznymi i nożyczkami, obejmuje nie tylko sprawność palców, ruchomość nadgarstka i koordynację wzrokowo-ruchową. Rozwój tych cech wpisany jest w całokształt rozwoju dziecka i zależy od wielu czynników, takich jak kontrola posturalna, stabilizacja obręczy barkowej, dobra równowaga, koordynacja ruchów całego ciała. To również umiejętność orientacji w przestrzeni, rozróżnianie kształtów, faktur, planowanie motoryczne i zręczność. Zatem terapia ręki jest istotna z uwagi na funkcjonowanie dziecka zarówno w sferze poznawczej, jak również emocjonalno-społecznej. Sprawność kończyn górnych decyduje o poziomie funkcjonowania każdego człowieka, jednak na to jak pracują ręce ma wpływ całe ciało, dlatego nie należy zapominać o dużej motoryce i napięciu mięśniowym oraz przetwarzaniu sensorycznym. Wiodącymi metodami pracy na zajęciach rozwijających sprawność manualna będą metody oparte na praktycznym działaniu. Większość zadań i ćwiczeń będzie realizowana w grupie, co wiąże się z nabywaniem przez dzieci umiejętności pracy w zespole, komunikacji oraz rozwiązywania problemów. W czasie trwania zajęć będą też podejmowane dodatkowe ćwiczenia indywidualne, tak aby każde dziecko mogło w maksymalny sposób rozwijać swoje zainteresowania, zdolności i umiejętności.

 
innowacjaW tym roku szkolnym przedszkolaki z grupy Zajączki będą realizowały innowacje pedagogiczną "W świecie mowy".
Innowacja będzie stałym elementem pracy w grupie i będzie koncentrowała się m.in. na usprawnianiu motoryki artykulacyjnej, poszerzając ją o ćwiczenia oddechowe, fonacyjne oraz logorytmiczne. Wprowadzona zostanie codzienna gimnastyka buzi i języka oraz zajęcia plastyczno-techniczne, w których dzieci wykonają narzędzia rozwijające ich mowę. W planach innowacji jest również wspieranie i edukowanie rodziców, co pozwoli na wykorzystanie wiedzy w domu i zwiększy szansę na właściwy rozwój mowy naszych przedszkolaków.
 

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI

INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ : STREFA CISZY

ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY W WIĘKSZYCACH

Strefa Ciszy innowacja podsumowanie Strefa Ciszy innowacja podsumowanie Strefa Ciszy innowacja podsumowanie

  1. 1. PODSUMOWANIE INNOWACJI.

Do prawidłowego rozwoju dziecko potrzebuje w swoim aktywnym życiu nie tylko działania, ale i wyciszenia - czasu dla siebie, żeby pomyśleć, odpocząć, zregenerować siły. Świadome odprężenie przywraca wewnętrzną równowagę, sprowadza uspokojenie organizmu, wyciszenie układu nerwowego, synchronizuje pracę mózgu, rozwija świadomość ciała i świadomość własnego stanu emocjonalnego.

W ciągu ostatnich trzech miesięcy tj. od 18.03.2024 r. do 15.06.2024 r. pedagog specjalny stworzył możliwość skorzystania przez uczniów klas 1-3 Zespołu Szkolno-Przedszkolnego z oddziałem w Poborszowie z miejsca, gdzie podczas przerw będą mogły wygodnie odpocząć, wyciszyć się, zregenerować przemęczony układ nerwowy.

Innowacja skierowana była dla dzieci klas 1-3 przebywających w budynku ZSP w Poborszowie. Realizowana była na terenie szkoły w gabinecie pedagoga , który został w tym celu specjalnie przeorganizowany i dostosowany do korzystania z niego podczas długiej przerwy codziennie dla grupy liczącej w założeniu  każdorazowo : 6 osób. Czasem jednak zdarzały się większe grupy. Gdyż zainteresowanie ze strony dzieci przerosło założenia.  Strefa ciszy cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem, dlatego pedagog w trakcie trwania innowacji zmodyfikował założenia i strefa ciszy była dostępna dla uczniów w trakcie 2,3, a czasem nawet 4 przerwy międzylekcyjnej.

Zajęcia prowadzone w ramach innowacji miały pomóc dzieciom w odkrywaniu niedocenianej w obecnych czasach wartości ciszy. Podczas przebywania w strefie ciszy była  też szansa do wyciszenia się przy kolorowych lampkach świetlnych, a także za pomocą muzyki klasycznej – utworów m.in. Bacha i Mozarta.

Celem głównym innowacji było uświadamianie dzieciom znaczenia ciszy, spokoju, relaksu dla życia, zdrowia i samopoczucia człowieka. Poznania właściwości uspokajających, wyciszających oraz relaksujących muzyki klasycznej.

Wszystkie cele założone w projekcie innowacji: „STREFA CISZY”, zostały zrealizowane.

Zainteresowanie Strefą Ciszy było tak duże, iż pedagog musiał dzielić dzieci na grupy często 8 osobowe, codziennie podczas nawet kilku przerw.

  1. 2. Opis  efektów po  wdrożeniu  innowacji:

Dzieci, które bardzo chętnie oraz licznie uczestniczyły w innowacji doceniły znaczenie odpoczynku, koncentracji i głębszego poznawania siebie, dzięki odpowiednio dobranej muzyce relaksacyjnej, ćwiczeniom zmysłów, wprowadzeniu pewnych indywidualnych zasad i grupowych rytuałów. Zaprzyjaźniły się z ciszą.

Na podstawie rozmów z uczestnikami, ale także z ich rodzicami Pedagog specjalny zebrał wiele bardzo pozytywnych opinii po realizacji innowacji. Zdaniem rodziców ale także przede wszystkim z relacji dzieci, można wnioskować iż polubiły  one ciszę, potrafią  świadomie unikać hałasu, wybierać i dobierać odpowiednie dla siebie sytuacje z udziałem ciszy.

Strefa Ciszy innowacja podsumowanie

 

 

Pedagog specjalny zaobserwował bardzo dużo pozytywnych relacji i emocji u uczestników poprzez systematyczną obserwację  dzieci podczas realizacji treści innowacji - organizowanych zajęć i zabaw, a także podczas działań podejmowanych spontanicznie (zaangażowanie, aktywność dzieci, chęć uczestniczenia w zajęciach; umiejętności relaksacji, radzenia sobie z emocjami).

Strefa Ciszy innowacja podsumowanie Strefa Ciszy innowacja podsumowanie Strefa Ciszy innowacja podsumowanie Strefa Ciszy innowacja podsumowanie

 
W grupie Sówki od października realizowana jest innowacja pedagogiczna "Play and Learn", która jest stałym elementem pracy w grupie. Język angielski jest stosowany w każdej dziedzinie codzienności przedszkolnej równorzędnie z językiem ojczystym: podczas zajęć i zabaw, korzystania z toalety, spożywania posiłków, wyjścia na spacer itp. Treści edukacji językowej są skorelowane z aktualnie realizowanymi treściami wyznaczonymi przez program języka angielskiego oraz z treściami realizowanymi podczas zajęć w przedszkolu. Dzieci korzystają z dostępnych w placówce urządzeń multimedialnych, które pomogą w zachęceniu i lepszej skuteczności nauczania języka angielskiego. Słownictwo przyswajają w czasie śpiewania piosenek, recytacji wierszyków i rymowanek, podczas zabaw ruchowych. Podczas realizacji innowacji wprowadzone zostały różne formy działalności m.in. angielski kącik książek, sesje czytelnicze w języku angielskim, karty pracy zgodne z tematyką tygodnia.
Równolegle z innowacją Sówki realizują projekt edukacyjny "English Special Days", który jeszcze bardziej wspomaga naukę języka angielskiego.
play and learnplay and learnplay and learnplay and learn
 
Więcej artykułów…

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś1379
mod_vvisit_counterWczoraj13770
mod_vvisit_counterW tym tygodniu51552
mod_vvisit_counterWszystkich19975742

Twoje IP: 216.73.216.110
MOZILLA 5.0,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

;