Przewodnik znajduje się w załączeniu.
Klasa VII na zajęciach doradztwa zawodowego pracowała na nowym narzędziu doradczym. Karty mocy wraz z matrycą mocnych stron i talentów świetnie sprawdzają się w wyszukiwaniu mocnych stron uczniów. To na nich bazujemy przy wyborze ścieżki zawodowej, więc na pewno karty wykorzystamy jeszcze nie raz.


W środę 25 września grupa uczniów z naszej szkoły uczestniczyła w warsztatach kulinarnych zorganizowanych w Gminnym Ośrodku Kultury w Reńskiej Wsi. Główny prowadzący spotkanie, pan Patryk Buchta, w bardzo ciekawy sposób wprowadził uczestników w tajniki kuchni molekularnej. Uczniowie wykonali samodzielnie spagetti z zielonej herbaty, kawior owocowy, pistacjowy kurz oraz waniliowe lody zamrożone za pomocą ciekłego azotu. To było bardzo pouczające i smakowite spotkanie.
 
Przedszkolaki z Poborszowa gościły u siebie policjanta, pana Sebastiana, który przeprowadził pogadankę na temat bezpieczeństwa oraz przybliżył dzieciom specyfikę pracy policjanta. Funkcjonariusz pokazał nam swoje umundurowanie oraz wyposażenie, które jest niezbędne do wykonywania służby.
Na zakończenie przedszkolaki podziękowały za spotkanie z policjantem.
6 maja, z okazji Dnia Strażaka wszystkie dzieci z przedszkola w Poborszowie, wybrały się na spacer do remizy Ochotniczej Straży Pożarnej w Poborszowie. Dzięki życzliwości Panów Strażaków przedszkolaki mogły z bliska obejrzeć samochody i sprzęt pożarniczy. W trakcie rozmowy ze strażakami dowiedziały się dużo o trudnej, odpowiedzialnej i niebezpiecznej pracy. Zrozumiały, że strażak pomaga nie tylko w czasie pożaru, ale bierze również udział w akcjach ratowniczych np. w czasie wypadku drogowego.
Z dużym zainteresowaniem nasi wychowankowie obejrzeli strój strażaka do gaszenia pożaru i z wielką ochotą przymierzali hełm.
Z ogromnym entuzjazmem dzieci obserwowały wóz strażacki ze specjalnym wyposażeniem. Wielką atrakcją dla wszystkich było wejście do wozu strażackiego oraz pompowanie wody i trzymanie węża strażackiego.
Składamy serdeczne podziękowania Pracownikom Ochotniczej Straży Pożarnej za umożliwienie naszym dzieciom poznania zawodu strażaka z bliska. Tak zdobyta wiedza zachowa się na długo w ich pamięci.
Zdrowe odżywianie to sposób jedzenia, który polega na przyjmowaniu tylko takich substancji, które są korzystne dla zdrowia i zapewniają poprawną kondycję naszego organizmu. O tym jak się odżywiać by było nie tylko zdrowo, ale i smacznie opowiedziała nam dietetyk kliniczny p. Joanna Józefowicz- Bryja. Przekazała uczniom solidną dawkę wiedzy jak również pokazała jak zastosować ją w praktyce. Uczniowie z olbrzymim zaangażowaniem ruszyli do przygotowania wyśmienitych sałatek, koktajli czy owsianego smoothie. W menu królował: szpinak, rukola, pietruszka, oliwki, orzechy, płatki owsiane, produkty po które młodzież raczej niechętnie sięga. Po spróbowaniu okazały się prawdziwym rarytasem. Uczniowie byli ogromnie zadowoleni i wdzięczni za te praktyczną lekcję żywienia.
 
|
Uczniowie klasy VIII z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Większycach w ramach lekcji z doradztwa zawodowego mieli okazję zapoznać się z zawodem mechanika samochodowego.
W czwartek 15 marca 2024 roku udali się do warsztatu mechaniki pojazdowej w Większycach przy ul: Kozielskiej 7. W trakcie wizyty w warsztacie uczniowie poznali w jaki sposób wykonuje się diagnostykę samochodu, m.in. zbieżność kół, wymianę amortyzatorów oraz wymianę opon z wyważaniem kół. Uczniowie dowiedzieli się również, że w razie potrzeby mogą w przyszłości odbyć u właściciela warsztatu praktykę zawodową na kierunku mechanik samochodowy.


Podczas zajęć z psychologiem, uczniowie klasy 7 mieli okazję zgłębić tajniki emocji i ich istotną rolę w naszym życiu. W trakcie warsztatów omówiliśmy różnorodne aspekty emocji, zwracając uwagę na ich znaczenie dla zdrowego rozwoju psychicznego. Wspólnie eksplorowaliśmy strategie radzenia sobie z emocjami, ucząc praktycznych narzędzi, które pomagają zrozumieć i kontrolować swoje uczucia. Dzięki interaktywnym dyskusjom oraz kreatywnym ćwiczeniom, uczniowie zdobyli wiedzę na temat wpływu emocji na nasze codzienne życie i nauczyli się, jak budować zdrowe relacje z własnymi uczuciami. Zajęcia te miały na celu rozwijanie umiejętności radzenia sobie z emocjami w kontekście szkolnym i społecznym, wspierając uczniów w budowaniu silnych fundamentów emocjonalnych.



|
|