17 marca to święto narodowe Irlandii- Dzień Świętego Patryka. Z tej okazji uczniowie klas I-III na lekcjach języka angielskiego poznali tradycje oraz symbole związane z tym "zielonym" świętem. Uczniowie układali flagę Irlandii z puzzli, tańczyli taniec irlandzki, śpiewali tęczową piosenkę i rozwiązywali "Patrykowe" zadania i łamigłówki. Na zakończenie spotkania policzki chętnych uczniów ozdobiły koniczynki-shamrocks-oczywiście na szczęście! Happy St. Patrick's Day Dziś obchodzony jest na całym świecie Międzynarodowy Dzień Kobiet. Z tej okazji uczniowie klasy VII wraz z nauczycielem języka angielskiego wykonali cyfrową książkę przedstawiającą sylwetki słynnych współczesnych Polek w języku angielskim. Uczniowie starszych klas z pewnością nie będą mieć żadnego problemu z jej przeczytaniem, dlatego zapraszamy do lektury i krótkiego quizu znajdującego się na końcu książki. Odpowiedzi na pytania zawarte w quizie proszę wysyłać na czat prywatny nauczyciela języka angielskiego na Teams do czwartku 11 marca. Wczoraj, 26 listopada, w czwarty czwartek tego jesiennego miesiąca, Amerykanie świętowali Dzień Dziękczynienia. W naszej szkole natomiast uczniowie wzięli udział w szkolnym konkursie filmowo- językowym dotyczącym historii tego święta. Serdecznie dziękuję wszystkim uczestnikom. Najszybszy w przesłaniu odpowiedzi online okazał się Mateusz Rząsa z klasy VI. Nagrody, w postaci ocen celujących, już powędrowały do dziennika. Drodzy uczniowie! Wielkimi krokami zbliża się najważniejsze święto dla wszystkich Amerykanów - Święto Dziękczynienia. Z tej okazji ogłaszam konkurs filmowo - językowy dotyczący tego święta. Zadaniem konkursu jest obejrzenie filmu i rozwiązanie testu sprawdzającego stopień jego zrozumienia . Test do pobrania pod filmikiem na stronie szkoły. Na rozwiązany test czekam na czacie prywatnym w Teams do czwartku 26 listopada, do godziny 14.00. Wszyscy biorący udział w konkursie otrzymają plusa za aktywność, natomiast testy rozwiązane prawidłowo również super ocenę z języka angielskiego. Pierwsze trzy osoby, które prawidłowo rozwiążą test mogą liczyć na nagrodę. Zachęcam gorąco do wzięcia udziału w konkursie. Nauczyciel języka angielskiego, Ewa Bonawenturska. Od poniedziałku 28 września do piątku 2 października obchodziliśmy w naszej szkole Europejski Tydzień Języków. Nauczyciele- językowcy przygotowali z tej okazji kilka atrakcji. W klasach młodszych uczniowie słuchali i śpiewali piosenki w wybranych językach europejskich. W klasach starszych rozwiązywali multimedialne i tradycyjne gry i zabawy językowe. Poznali również wiele językowych ciekawostek dotyczących języków i krajów europejskich. W językowym konkursie stacjonarnym polegającym na dopasowaniu powitań do krajów i narysowaniu ich flag najlepsza okazała się para Florian Schreier i Mateusz Rząsa z klasy VI przed Kingą Strugałą i Kamilą Gromadą oraz Mają Karpińską i Oliwią Szymańską, które to pary zdobyły II miejsce. Na gazetkach ściennych w Poborszowie i w Większycach pojawiły się informacje prezentujące najważniejsze zwroty w językach Europy oraz plakaty promujące naukę języków obcych. W ogłoszonym z tej okazji konkursie online udział wzięli: Hanna Torka, Kinga Strugała, Julia Cińcio, Klaudia Ritner, Marcelina Marek, Maria Szafarczyk i Mateusz Rząsa. Aż 5 osobom udało się bezbłędnie rozwiązać test konkursowy, dlatego o zwycięstwie zdecydowała kolejność wpłynięcia prac. Najszybciej uczyniła to Marcelina Marek, która tym sposobem zdobywa I miejsce i nagrodę. Europejski Dzień Języków (EDJ) został ustanowiony przez Radę Europy w 2001 r. i jest obchodzony we wszystkich krajach europejskich. Oficjalnie święto przypada 26 września – jego idea służy promocji bogactwa kulturowego Europy i jest okazją, by zachęcać ludzi – bez względu na wiek – do nauki języków obcych. Z tej okazji zapraszam Was do zabawy i zagrania w gry językowe. https://wordwall.net/pl/resource/290794/europejski-dzie%C5%84-j%C4%99zyk%C3%B3w https://wordwall.net/pl/resource/4354574/dzie%C5%84-j%C4%99zyk%C3%B3w-obcych-flagi https://wordwall.net/pl/resource/4355328/dzie%C5%84-j%C4%99zyk%C3%B3w-obcych-dzie%C5%84-dobry
|
|
|