Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member karolina  
2017-10-20 15:43:42
Member bojowniczka  
2017-10-19 21:59:41
Member Anna Chalupinska  
2017-10-02 22:07:27
administrator Administrator  
2017-05-08 21:12:20
Member Szenfeld  
2017-03-07 22:47:08
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Sobota
21 października 2017
Imieniny obchodzą
Bernard, Celina, Dobromił, Elżbieta, Hilary, Klemencja, Pelagia, Pelagiusz, Urszula, Wszebora
Do końca roku zostało
72 dni

Wielokulturowość w Europie

„Wielokulturowość w Europie” to ogólnopolski program edukacyjny organizowany przez Centrum Rozwoju Ωmega. Jego główny cel stanowi propagowanie postawy tolerancyjnej. Tolerancja jest zjawiskiem dość mocno komentowanym między innymi przez media. Coraz częściej słyszy się bowiem o braku poszanowania i nietolerancji wobec inności. Negatywnymi przejawami braku tolerancji wobec człowieka mogą być: agresja, nieufność, piętnowanie społeczne czy też działania prowadzące do alienowania innych i ich wykluczenia społecznego.

kultura slaska_2

Termin „wielokulturowość” stosuje się przede wszystkim do wysoko uprzemysłowionych, rozwiniętych społeczeństw wieloetnicznych, zwłaszcza imigranckich. Wielokulturowość jest głównie stanowiskiem ideologicznym, odnoszącym się do uczestnictwa mniejszości w kulturach i społeczeństwach narodowych oraz stosunku do zmieniającej się natury samego pojęcia kultury narodowej i ponadnarodowej.

kultura slaska_6

W ramach realizacji założeń programu uczniowie zapoznali się z pojęciem tolerancji i jej przejawami w różnych dziedzinach życia, poznali zróżnicowanie kulturalne regionów Polski, charakterystykę kulturową mniejszości narodowych i etnicznych występujących w naszym kraju oraz wybranych krajów europejskich. Zajęcia miały charakter twórczy i warsztatowy. Uczniowie oglądali ciekawe filmy i prezentacje multimedialne, samodzielnie tworzyli plakaty i mapy mentalne związane z poruszaną tematyką.

 

SPE„Radosne przedszkole” to Ogólnopolski Konkurs dla przedszkoli zorganizowany przez Studium Prawa Europejskiego, który realizowany będzie od 15 marca 2017 r. do 15 listopada 2017 r. Celem konkursu jest udoskonalanie i usprawnianie procesu dydaktycznego oraz wszechstronny rozwój dzieci. Przedszkole będzie rozwijać kreatywność dzieci poprzez poszukiwanie różnorodnych rozwiązań oraz integrować poprzez wspólną zabawę i naukę. Podczas trwania konkursu nasze przedszkole będzie realizować następujące zadania: zorganizowanie teatrzyku, przeprowadzenie spotkań z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, organizacji społecznych itp., organizacja przedszkolnych mistrzostw w grach edukacyjnych, przeprowadzenie dnia talentu w przedszkolu, zorganizowanie w ramach ogólnoprzedszkolnego dnia sportu międzygrupowych rozgrywek sportowych, pogadanka z dziećmi na temat wakacyjnych podróży, organizacja licznych konkursów.Nasze przedszkole, po wykonaniu zadań przewidzianych w regulaminie konkursu, otrzyma tytuł "Radosnego przedszkola" i dyplom honorowy. O swoich poczynaniach będziemy was na bieżąco informować.

 

miedzy nami czytelnikamiMiędzy nami czytelnikami to gra zorganizowana przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe przeznaczona dla uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum. Rozgrywka w każdym roku szkolnym ma 3 etapy. Na każdym z nich uczniowie wykonują wyznaczone zadania związane z książkami albo szerzej – z czytaniem. Gra czytelnicza jest wzmocnieniem działań nauczyciela związanych z aktywizowaniem uczniów do czytania. Jako akcja przychodząca spoza szkoły ma szansę dać uczniom dodatkową motywację do sięgnięcia po książkę. Gra ma na celu promocję czytelnictwa wśród uczniów szkół podstawowych i gimnazjów poprzez skłonienie ich do refleksji nad literaturą. Zadania są tak opracowane, żeby  zachęcić uczniów do mówienia o książkach, komentowania ich treści i wzajemnego przekonywania do przeczytania ciekawych pozycji.

Pierwsze zadanie w roku szkolnym 2016/2017 polegało na stworzeniu żywego obrazu do wybranego fragmentu miedzy nami czytelnikamiliterackiego, a następnie wykorzystaniu tych prac do promocji czytelnictwa. Obecnie jesteśmy w trakcie realizacji drugiego zadania, które wymaga stworzenia mashupu, czyli połączenia wybranych elementów przynajmniej dwóch różnych utworów literackich, tak by powstała nowa sensowna całość i wykorzystaniu stworzonego dzieła do promocji czytelnictwa.

 

zaczytana szkola"Zaczytana Szkoła" to ogólnopolski konkurs dla szkół organizowany przez Studium Prawa Europejskiego, który przeprowadzony zostanie w okresie od 1 marca do 30 listopada 2017 r. Celem konkursu jest rozwijanie czytelnictwa u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. W ramach realizacji zadań wynikających z przystąpienia do konkursu w naszej szkole zostaną przeprowadzone: szkolny konkursu ze znajomości lektur pod nazwą „Szkolny Mistrz Czytelnictwa”, debata wśród uczniów na temat:„Książka naszym przyjacielem”, konkurs literacki „Moje zakończenie” na napisanie nowego, zaskakującego zakończenia wybranej książki, szkolny konkurs plastyczny pt. „Zaczytana szkoła”, szkolny dzień wspólnego czytania pod nazwą „Czytanie łączy pokolenia”, konkurs dla uczniów na napisanie recenzji ulubionej książki. Uczniowie będą również brali udział w lekcjach bibliotecznych o różnej tematyce i formie, innych ogólnopolskich kampaniach czytelniczych oraz innowacyjnych imprezach szkolnych angażujących lokalną społeczność, których celem będzie rozwijanie i promowanie czytelnictwa. Jeśli nasza szkoła wykona zadania przewidziane regulaminem konkursu, otrzyma certyfikat „Zaczytana Szkoła” oraz zaświadczenie o ukończeniu kursu.

 

programy edukacyjne

Od wielu lat uczniowie klas pierwszych naszej szkoły, ich rodzice oraz nauczyciele biorą udział w ogólnopolskim programie „Akademii Bezpiecznego Puchatka”, realizowanym przez cały rok szkolny.

„Akademia  Bezpiecznego Puchatka” jest programem edukacyjnym, który wpisuje się w szczytną inicjatywę poprawiania bezpieczeństwa najmłodszych uczniów klas szkoły podstawowej. Program przygotowywany jest przez firmę Maspex oraz markę Puchatek wraz z Biurem Prewencji i Biurem Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji i nauczycielami. Patronat honorowy sprawuje Komendant Główny Policji oraz Kuratoria Oświaty.

Program obejmuje następujące zagadnienia:

1. Bezpieczeństwo na drodze – poruszanie się po drodze, przechodzenie przez jezdnię bez sygnalizacji i z sygnalizacją świetlną, dziecko jako pasażer, bezpeczna jazda na rowerze.
2. Bezpieczeństwo w szkole – w klasie podczas zajęć, na przerwie, relacje z rówieśnikami.
3. Bezpieczeństwo w domu – zachowanie dziecka podczas nieobecności rodziców, niebezpieczne sytuacje, dziecko w sieci, na podwórku.
4. Bezpieczny odpoczynek – bezpieczne ferie zimowe, bezpieczne wakacje: bezpiecznie na kolonii i wycieczce, nad wodą, na słońcu.

Uczniowie klas pierwszych poza uczestnictwem w zajęciach Klubu Bezpiecznego Puchatka otrzymali również książeczki „Dołącz do Klubu Bezpiecznego Puchatka”. Zawarte tam zadania, krzyżówki, rebusy, gry, wykreślanki i opowiadania w ciekawy i zabawowy  sposób przybliżyły dzieciom niezwykle ważną tematykę bezpieczeństwa. Po rozwiązaniu wszystkich zadań z książeczki i testu uczniowie otrzymali Dyplomy Akademii  Bezpiecznego Puchatka. Dzieci z klas pierwszych chętnie zaglądają również na stronę www.bezpiecznypuchatek.pl , gdzie znajduje się  wiele zabaw i gier dotyczących bezpieczeństwa. Broszury informacyjne otrzymali również rodzice najmłodszych uczniów.

Mamy nadzieję, że realizacja zadań wynikających z programu pozytywnie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa uczniów, a nasza szkoła  kolejny raz nabędzie prawo do posługiwania się Certyfikatem „Akademii Bezpiecznego Puchatka”.

 

programy edukacyjne

Przekroczenie progu szkolnego jest punktem zwrotnym w dotychczasowym życiu dziecka i jego rodziców. Dziecko rozpoczyna niezmiernie ważny etap w swoim życiu. Nauka w klasach początkowych decyduje o prawidłowym rozwoju fizycznym ucznia oraz kształtuje jego osobowość.

We wrześniu 2016 r. uczniowie klas pierwszych dołączyli do udziału w programie „Moje dziecko idzie do szkoły”. Celem Programu jest podniesienie poziomu wiedzy na temat wybranych elementów zdrowego stylu życia, ich roli w kształtowaniu prawidłowych nawyków prozdrowotnych u dzieci oraz przekonanie o słuszności podejmowanych działań profilaktycznych zarówno w domu, jak i w środowisku szkolnym.

Podjęto działania w następujących obszarach:

Bezpieczeństwo dziecka – Odbyły się pogadanki pt. „Jesteśmy użytkownikami drogi” oraz „Bezpiecznie wypoczywamy w czasie ferii zimowych”. Zostały przeprowadzone również zajęcia edukacyjne nt. „Droga do szkoły”, „Ruch uliczny”, „Jak zachowujemy się w szkole i na placu zabaw”. Dopełnieniem było spotkanie z policjantem i strażakami.

Higiena jamy ustnej – Uczniowie regularnie uczestniczą we fluoryzacji zębów ucząc się prawidłowego szczotkowanie zębów pod okiem higienistki, oraz zapoznały się z zasadami prawidłowego mycia rąk i ogromnego znaczenia czystości dłoni w zapobieganiu chorobom.

Prawidłowe żywienie – W ramach zajęć „Zasady racjonalnego odżywiania” pierwszoklasiści własnoręcznie przygotowali zdrowe, kolorowe kanapki pełne witamin i ważnych dla zdrowia wartości odżywczych. Rozmawialiśmy o zasadach zdrowego żywienia i przestrzeganiu czystości przy przygotowywaniu posiłków. Dzieci wyciskali również sok z owoców. Dla dopełnienia tematyki zrobili plakat co powinni jeść, a czego powinni unikać podczas jedzenia.

 
Więcej artykułów…

 

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś569
mod_vvisit_counterWczoraj3248
mod_vvisit_counterW tym tygodniu15939
mod_vvisit_counterWszystkich1542917

Twoje IP: 107.22.126.144
,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

Najnowsze zdjęcia
;