Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member karolina  
2017-10-20 15:43:42
Member bojowniczka  
2017-10-19 21:59:41
Member Anna Chalupinska  
2017-10-02 22:07:27
administrator Administrator  
2017-05-08 21:12:20
Member Szenfeld  
2017-03-07 22:47:08
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Sobota
21 października 2017
Imieniny obchodzą
Bernard, Celina, Dobromił, Elżbieta, Hilary, Klemencja, Pelagia, Pelagiusz, Urszula, Wszebora
Do końca roku zostało
72 dni

podroznik

Pracując z dziećmi, podczas codziennych zajęć i zabawy można zaobserwować ich naturalną ciekawość świata i chęć odkrywania. W oparciu o tę obserwację została stworzona innowacja pedagogiczna "Jestem małym podróżnikiem". Realizacja innowacji zaspokoi poznawcze potrzeby wszystkich dzieci oraz zachęci je do myślenia, opowiadania, porównywania, uruchomienia wyobraźni. Ponadto dzieci mogą poszerzyć swoje zainteresowania podróżami, zapoznając się z niepoznanymi jeszcze regionami.Pomysł na innowację zrodził się również w celu wzbudzenia tolerancji i otwartości na „inność”, rozwijanie kreatywności oraz kształtowania postawy otwartości wobec innych narodów.

Innowacja posiada wiele walorów rozwijających intelekt  dziecka, jego wiedzę, wyobraźnię, pamięć, koncentrację. Poznanie różnorodności przyrodniczej, kulturowej i architektonicznej rozwinie u dziecka poznawczą otwartość na to, co nowe i odległe, zaś dzięki przekazom medialnym mogę pokazać dzieciom ciekawe obrazy. Spotkanie z nowym środowiskiem stanie się źródłem pytań, które nie mogą pozostać bez odpowiedzi.

W trakcie realizacji innowacji dzieci poznają takie kraje jak: Niemcy, Francja, Meksyk, Brazylia, Włochy, Hiszpania, Chiny i Rosja. Zajęcia będą się odbywać raz w miesiącu. Tygodniowy cykl zajęć obejmować będzie:

I. Poniedziałek- ogólne poznanie państwa(położenie, tradycje, kultura, historia).

II. Wtorek- zajęcia plastyczne.

III. Środa- zajęcia muzyczne.

IV. Czwartek- zajęcia kulinarne.

V. Piątek- podsumowanie, uzupełnienie teczki „Mój kolega z podróży”.

 

innowacja

Od września 2017 roku realizowana jest w naszej szkole innowacja pedagogiczna pt. „Przez cztery pory roku z językiem angielskim”. Zajęcia prowadzone są w środy na siódmej lekcji, a uczestnicy to uczniowie klasy piątej naszej szkoły.

Celem innowacji jest promowanie języka angielskiego wśród uczniów, doskonalenie ich umiejętności językowych oraz rozwijanie w nich postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec kultury, tradycji i zwyczajów krajów angielskojęzycznych.

innowacja

Podczas zajęć uczniowie będą czytać bajki, komiksy i historyjki w języku angielskim, oglądać filmy w oryginalnej wersji językowej przedstawiające  życie ich rówieśników w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Uczestnicy zdobędą wiadomości na temat geografii i historii państw angielskojęzycznych, zaznajomią się z sylwetkami najsłynniejszych Brytyjczyków i Amerykanów, a także poznają główne święta brytyjskie i amerykańskie  oraz sposób, w jaki obchodzą je mieszkańcy tych krajów. Będzie więc drążenie haloweenowej dyni, obiad dziękczynny, bożonarodzeniowe krakersy, wielkanocne zabawy i wiele innych atrakcji. Nie zabraknie czasu na poszerzenie słownictwa, ścienną gazetkę oraz śpiewanie angielskich piosenek. Kilka pierwszych spotkań już za nami..

 

okno na swiat

Stykanie się różnych, często różniących się od siebie w znaczący sposób kultur jest dziś zjawiskiem codziennym, nieuniknionym. Coraz więcej społeczeństw nabiera charakteru wielokulturowego. Proces ten niesie ze sobą zarówno wiele korzyści, jak i potencjalnych problemów. Przenikanie się kultur ubogaca, otwiera, wpływa na rozwój społeczeństw, ale też może przyczyniać się do powstawania konfliktów wynikających z braku wiedzy, tolerancji, zrozumienia.

Zadaniem współczesnej szkoły jest takie kształcenie i wychowanie młodego człowieka, by był on przygotowany do funkcjonowania w wielokulturowym społeczeństwie, zachowując jednocześnie swoją tożsamość. Tolerancja i zrozumienie drugiego często oparte jest na wiedzy. Należy zatem uświadamiać uczniów o występowaniu różnych kultur i zachęcać do zgłębiania ich charakterystycznych elementów.

Innowacja "Okno na świat” jest innowacją programowo – metodyczną, opracowaną na II semestr roku szkolnego 2016/2017, w której zawarte są treści podstawy programowej do drugiego etapu edukacyjnego integrujące wiedzę z takich przedmiotów jak: historia, język polski, religia, muzyka, plastyka i przyroda. W trakcie jej trwania uczniowie będą mieli okazję uczestniczyć w zajęciach prowadzonych w sposób nowoczesny, interaktywny i kreatywny z wykorzystaniem technologii informacyjnej, filmów edukacyjnych i różnorodnych form pracy (wykonanie map myśli, prezentacji multimedialnych, analiza tekstów źródłowych). Uczniowie na zajęciach dodatkowych będą podejmować działania zmierzające do poznania różnych kultur: azjatyckich (Chiny, Japonia, kraje Arabskie, Indie), afrykańskich (północnoafrykańskich i południowoafrykańskich), latynoamerykańskiej, australijskiej; religii: islam, religie chrześcijańskie, buddyzm, hinduizm, taoizm, judaizm oraz subkultur: skate, emo, metalowcy, goth, rastafarianie, punk, hipisi itp. W wyniku wdrożenia innowacji uczniowie poszerzą swoje horyzonty, zdobędą wiedzę o kulturach współczesnego świata. Rozwinie się w nich postawa tolerancji, poszanowania innych i otwartości oraz własna kultura osobista, gdyż dowiedzą się, jak zachowywać się w kontaktach z przedstawicielami innych kultur. Zostaną objęte profilaktyką takie postawy jak ksenofobia czy dyskryminacja.

 

inzynier_6Nie od dziś wiadomo, że to właśnie robotyka ma szansę zrewolucjonizować przyszłość. Robotyka rozwija się bardzo prężnie, a roboty będą nas zastępować w wykonywaniu coraz większej liczby czynności. Dlatego też w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Większycach prowadzona jest innowacja pedagogiczna "Młody inżynier", są to zajęcia rozwijające umiejętności programowania i logicznego, analitycznego myślenia.

Młodzi inżynierowie mają do dyspozycji najnowszy sprzęt dydaktyczny: zestawy klocków LEGO WeDo, wyposażone w silnik, sensory ruchu i pochyłu. Dzieci budują i programują robota w oparciu o szczegółowe instrukcje a potem modyfikują go, by wreszcie stworzyć własną konstrukcję, według własnego pomysłu. Do zaprogramowania robota jest potrzebny komputer.

inzynier_8

Nie jest konieczne posługiwanie się językiem programowania - robota można zaprogramować, czyli wprawić w ruch za pomocą „bloczków”, w środowisku Scratch. Uczniowie opanują podstawy graficznego, intuicyjnego języka programowania zabawkowych mini robotów, zgłębią strukturę algorytmów. Zajęcia z lego łączą w sobie naukę oraz radość z zabawy klockami LEGO. Jest to doskonały początek przygody młodych ludzi z konstrukcjami inżynierskimi oraz programowaniem komputerowym.


 

 

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś571
mod_vvisit_counterWczoraj3248
mod_vvisit_counterW tym tygodniu15941
mod_vvisit_counterWszystkich1542919

Twoje IP: 107.22.126.144
,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

Najnowsze zdjęcia
;