Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member Anna Chalupinska  
2022-01-27 20:51:49
Member karolina  
2022-01-27 18:43:43
Member bojowniczka  
2022-01-27 12:06:07
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
administrator Administrator  
2017-12-10 17:48:13
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Piątek
28 stycznia 2022
Imieniny obchodzą
Agnieszka, Augustyn, Flawian, Ildefons, Julian, Karol, Leonidas, Piotr, Radomir, Roger, Waleriusz
Do końca roku zostało
338 dni

InnowacjaOd września br. realizowana jest w naszej szkole innowacja pedagogiczna: „Jak gżegżółka z czyżykiem na gałęzi bukszpanu- ortografię można polubić!”. Jej adresatami są wszyscy uczniowie klas IV-VIII. Innowacja  ma na celu szerzenie idei korzystania oraz dbania o piękno i poprawność ojczystego języka, rozpowszechnianie wiedzy polonistycznej, zainteresowanie młodego pokolenia Polaków językiem narodowym. Powinna zachęcać i motywować uczniów do systematycznego podniesienia jakości ich pracy poprzez wyeliminowanie błędów ortograficznych z prac pisemnych.

Badanie efektów będzie odbywać się w ciągu całego roku szkolnego podczas zajęć języka polskiego. Od września 2021r. do czerwca 2022r. roku uczniowie  będą brali udział w szkolnym konkursie ortograficznym. Przed zakończeniem roku szkolnego zostanie wyłoniony „Mistrz Ortografii”- uczeń, który w comiesięcznym dyktandzie popełnił najmniejszą ilość błędów ortograficznych i interpunkcyjnych. Po zakończeniu realizacji innowacji  uczniowie powinni wzbogacić  zasób leksykalny, wykształcić  spostrzegawczość ortograficzną, przyswoić podstawowe zasady pisowni i zastosować je w praktyce, co przyczyni się do podniesienia poziomu ich wiedzy i umiejętności.

 

Oswoić matematykęOd października 2020r. w naszej szkole realizowana jest innowacja pedagogiczna "Oswoić matematykę" skierowana dla uczniów klasy VIII. Będzie polegała ona przede wszystkim na utrwaleniu, usystematyzowaniu, uzupełnieniu i rozszerzeniu realizowanego w szkole podstawowej programu nauczania w formie regularnych i systematycznych powtórek. Program innowacji pomoże uczniom kształtować umiejętności logicznego myślenia. Rozbudzi zainteresowania matematyczne. Pokaże, że matematyka nie musi się kojarzyć z zapisanymi na kartce działaniami. System powtórek będzie składał się z takich elementów jak:

 

  • cotygodniowe karty pracy dla uczniów zawierające zadania przeznaczone do wykonania w domu, podzielone na poszczególne dni tygodnia,
  • zajęcia dodatkowe odbywać się będą wg cyklu:

 

* wspólne przypomnienie sobie podstawowych praw matematycznych np. tworzenie mapy mentalnej w grupach, prezentacji multimedialnych, gier matematycznych dla siebie wzajemnie,

* gry/quizy edukacyjne, multimedialne bądź planszowe,

* testy, zadania egzaminacyjne doskonalące umiejętności rozwiązywania zadań i zwiększenie śmiałości matematycznej.

Częste wykonywanie ćwiczeń o charakterze zadań egzaminacyjnych pozwoli uczniom  oswoić się z ich formą i poznać strategie poprawnego rozwiązywania. Opracowane zagadnienia i przygotowane zadania dla uczniów będą doskonałym sposobem na kształtowanie u nich samodzielności w docieraniu do wiedzy. Ósmoklasiści będą również doskonalić kompetencje związane z wykorzystywaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej, zajęcia będą bazować na aktywizujących metodach nauczania, co przyczyni się do wzrostu zaangażowania i zainteresowania uczniów przedmiotem. Całościowy system powtórek przyczyni się do dobrego przygotowania uczniów do egzaminu kończącego edukację w szkole podstawowej, pomoże im ograniczyć stres egzaminacyjny oraz przyczyni się do osiągnięcia sukcesu.

Oswoić matematykę Oswoić matematykę Oswoić matematykę

 

„Zakodowane Sówki”Od września 2020r. w naszym przedszkolu realizowana jest innowacja  pedagogiczna

„Zakodowane Sówki”

Innowacja  kierowana jest dla dzieci z starszej  grupy przedszkolnej. Realizowana jest  jako cykl ćwiczeń prowadzonych systematycznie,                w łącznym wymiarze 60 minut tygodniowo z rozbiciem na poszczególne działania edukacyjno- wychowawcze, przez cały rok szkolny 2020/2021 Ćwiczenia dotyczą  wybranych zajęć edukacyjno – wychowawczych w ramach podstawy programowej, poszerzając ją o treści zawarte w innowacji. Innowacja  została opracowana na podstawie programu Uczymy dzieci programować i stanowi kontynuację działań podjętych przez nauczyciela w ramach programu VI edycji Uczymy Dzieci Programować.

Najważniejszym efektem  innowacji ma być zaciekawienie dzieci światem technologii oraz rozwijanie kompetencji miękkich u dzieci takich jak nauka logicznego myślenia czy umiejętność pracy w zespole. Innowacja  ma również upowszechniać wiedzę na temat bezpiecznego korzystania z nowoczesnych technologii oraz kształtować dobre nawyki cyfrowe. Zajęcia na planszy do kodowania mają wspomóc rozwój mowy dzieci, wspierać w rozwoju czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia, czyli przewidywanie skutków czynności manipulacyjnych, klasyfikowanie obiektów, formułowanie uogólnień typu to do tego pasuje itp. Wspomóc rozwój intelektualny dzieci wraz z edukacją matematyczną, ukształtować początki gotowości do nauki czytania i pisania. Programowanie to nic innego jak ciekawe zajęcia, to rozwiązywanie zagadek i problemów w kreatywny sposób.

„Zakodowane Sówki” „Zakodowane Sówki” „Zakodowane Sówki”

 

„ Zajęcia logopedyczne z elementami kodowania” Od września 2019r. w  naszym przedszkolu realizowana jest innowacja  pedagogiczna

„ Zajęcia logopedyczne z elementami kodowania”

Innowacja  kierowana jest dla dzieci z młodszej grupy przedszkolnej. Realizowana jest  jako cykl ćwiczeń prowadzonych systematycznie, w łącznym wymiarze 30 minut tygodniowo z rozbiciem na poszczególne działania edukacyjno- wychowawcze, przez cały rok szkolny 2019/2020 Ćwiczenia dotyczą  wybranych zajęć edukacyjno – wychowawczych  w ramach podstawy programowej, poszerzając ją o treści zawarte w innowacji. W sali przedszkolnej dodatkowo został  utworzony kącik logopedyczny wyposażony w  (słomki, waciki, elementy z papieru, wiatraczki, kolorowe obrazki itp.) z których dzieci korzystają  pod okiem nauczyciela w czasie swobodnych gier i zabaw. Zaplanowałam także wdrożyć rodziców w tematykę innowacji  udostępniając w gazetce przedszkolnej  różne materiały oraz artykuły o tematyce logopedycznej.

Najważniejszym efektem mojej innowacji ma być poprawa jakości mowy dzieci,  usprawnienie motoryki aparatu artykulacyjnego (m.in. języka, warg, żuchwy, podniebienia), pomniejszenie wad wymowy oraz nieprawidłowości w mowie spontanicznej, zapobieganie zaburzeniom mowy, wzbogacenie słownictwa poprzez naukę  nowych wierszy, czytanie różnych bajek w tym bajek logopedycznych, Ponadto, w wyniku przeprowadzenia wielu ćwiczeń, zabaw oraz  nauki wierszy   dzieci  poszerzą wiedzę o otaczającym świecie  i  nauczą się  w jaki sposób można  niwelować wadę wymowy a rodzice nabiorą większej świadomości na temat  zabaw i ćwiczeń logopedycznych. Dodatkowym  efektem   innowacji jest wzbudzanie  zaciekawienia  dzieci światem technologii  dlatego postanowiłam wprowadzić  do innowacji elementy kodowania wykorzystując podczas zajęć matę do kodowania „Kodowanie na dywanie”  oraz Robota Ozobot.

„ Zajęcia logopedyczne z elementami kodowania” „ Zajęcia logopedyczne z elementami kodowania” „ Zajęcia logopedyczne z elementami kodowania”

 

W czerwcu 2019 roku zakończyła się realizacja innowacji pedagogicznej „Przez cztery pory roku z językiem angielskim”. Celem zajęć było promowanie nauki języka angielskiego wśród dzieci, podnoszenie motywacji do nauki języka obcego, rozwijanie pasji i zainteresowań uczniów językiem angielskim oraz rozwijanie zainteresowania uczniów  kulturą, tradycjami i zwyczajami krajów anglojęzycznych.

Podczas zajęć uczniowie podnieśli kompetencje czytelnicze: przeczytali  8 odcinków komiksu angielskiego pt. The boy with the sunglasses;   oglądali  filmy  DVD dotyczące wybranych aspektów życia w krajach angielskojęzycznych;  poznali elementy kultury i tradycji tych krajów,  zorganizowali „korowód strachów po szkole” oraz wykonali straszne dynie z okazji Halloween. W dniu Święta Dziękczynienia zorganizowany został mini-obiad, na którym uczniowie spożywali tradycyjne amerykańskie potrawy. Przed Świętami Wielkanocnymi zostało zorganizowane spotkanie podczas którego uczniowie poznali i wypróbowali tradycyjne gry i zabawy wielkanocne. Uczniowie przygotowali również piosenkę na występ podczas festynu rodzinnego.

Dzięki przeprowadzonej innowacji uczniowie podnieśli motywację do nauki języka angielskiego rozwinęli swoje zainteresowania językowe, wzrosła ich komunikatywność i umiejętność skutecznego porozumiewania się w języku angielskim, wzbogacili czynny i bierny zasób słownictwa, rozwinęli umiejętność czytania i słuchania ze zrozumieniem, wzrósł ich poziom  zainteresowania kulturą i tradycjami krajów anglojęzycznych oraz umiejętność posługiwania się technologiami informacyjno - komunikacyjnymi.

 

Klasa VI zakończyła trzyletnią innowację pedagogiczną pt. "Młody inżynier". Celem innowacji było pogłębienie umiejętności programistycznych. Podczas zajęć uczniowie konstruowali modele o cechach robotów według podanych instrukcji z wykorzystaniem elementów aktywnych (silniczki, czujniki), a następnie uczyli się programować ich zachowanie, ruch, reakcje na bodźce zewnętrzne itp. W realizację projektów byli bardzo zaangażowani i chętnie pracowali na zajęciach. Rozwijali przy tym swoje umiejętności poznawcze oraz umiejętności samodzielnego myślenia. Na zakończenie innowacji przygotowali samodzielnie podsumowujący ich zaangażowanie i zajęcia filmik.

inzynier

inzynier

 
Więcej artykułów…

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś879
mod_vvisit_counterWczoraj3796
mod_vvisit_counterW tym tygodniu17947
mod_vvisit_counterWszystkich7665890

Twoje IP: 52.203.18.65
,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

Najnowsze zdjęcia
;