Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member karolina  
2025-11-11 20:07:36
Member Anna Chalupinska  
2025-11-07 19:04:09
Member bojowniczka  
2025-10-28 11:55:06
administrator Administrator  
2024-06-26 12:53:56
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Piątek
14 listopada 2025
Imieniny obchodzą
Agata, Aga, Damian, Elżbieta, Emil, Emiliusz, Jozafat, Józef, Judyta, Kosma, Laurenty, Lewin, Serafin, Ścibor, Ścibora, Wszerad
Do końca roku zostało
48 dni

W przedszkolu w ramach „Tygodnia Budowania Relacji” dzieci z grup „Biedronki”, „Zajączki” oraz „Sówki” wzięły udział w zajęciach pt. „Metafora serduszka”, poświęconych budowaniu relacji i życzliwości w grupie. Spotkanie rozpoczęło się kręgiem z „Tablicą Emocji” – przedszkolaki wybierały buźki odpowiadające ich nastrojom i mówiły, co pomaga im poczuć się lepiej. Był to wstęp do rozmowy o tym, że emocje są naturalne, a sposób, w jaki je okazujemy, wpływa na innych.

Następnie dzieci wysłuchały opowiadania „Serduszko z listków” o jeżyku Roro i sarence Lusi. W trakcie historii zatrzymywaliśmy się na krótkie rozmowy: co się wydarzyło, jakie emocje przeżywali bohaterowie i jak można naprawiać relacje po trudnej sytuacji.

W części twórczej dzieci rozmawiały o słowach i zachowaniach, które ranią, oraz o tych, które leczą relacje (uśmiech, zaproszenie do zabawy, „proszę”, „dziękuję”). Zajęcia zakończyły się kolorowaniem serduszka związanym z tematem – każde dziecko ozdobiło swoje serce hasłami i symbolami życzliwości, tworząc wspólną galerię „dobrych słów”. Dzięki temu przedszkolaki utrwaliły umiejętność nazywania emocji i wybierania zachowań, które budują przyjazny klimat w grupie.

Dzięki tym aktywnościom przedszkolaki uczyły się nazywać emocje, rozróżniać zachowania życzliwe i nieżyczliwe oraz szukać pokojowych sposobów rozwiązywania konfliktów.

Zajęcia w ramach „Tygodnia Budowania Relacji” Zajęcia w ramach „Tygodnia Budowania Relacji” Zajęcia w ramach „Tygodnia Budowania Relacji” Zajęcia w ramach „Tygodnia Budowania Relacji”

 

techniki radzenia sobieW ramach Tygodnia przeciwdziałania przemocy rówieśniczej odbyły się zajęcia dla uczniów klasy ósmej pod hasłem: „Techniki radzenia sobie w trudnych emocjach”. Spotkanie miało na celu uświadomienie młodzieży, że emocje – nawet te trudne, jak złość, smutek czy lęk – są naturalną częścią życia, a ważne jest to, w jaki sposób na nie reagujemy.

Podczas zajęć uczniowie poznali proste i skuteczne sposoby radzenia sobie z napięciem, takie jak technika STOP, ćwiczenia oddechowe, relaksacja z wyobrażeniem „Bezpiecznego miejsca” czy uważność. Mieli okazję praktycznie przećwiczyć wybrane metody, w tym krótką relaksację oddechową, aby przekonać się, że pomagają one odzyskać spokój i kontrolę w trudnych sytuacjach.

Spotkanie sprzyjało otwartej rozmowie o emocjach i ich wpływie na relacje rówieśnicze. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w ćwiczeniach, dzielili się refleksjami i doświadczeniami. Dzięki zajęciom dowiedzieli się, że umiejętność regulacji emocji i stosowanie technik relaksacyjnych to ważne narzędzia, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie i pomagają w budowaniu dobrych relacji z innymi.

techniki radzenia sobie techniki radzenia sobie

 

W ramach Tygodnia przeciwdziałania przemocy rówieśniczej odbyły się zajęcia dla uczniów klasy ósmej pod hasłem: „Techniki radzenia sobie w trudnych emocjach”. Spotkanie miało na celu uświadomienie młodzieży, że emocje – nawet te trudne, jak złość, smutek czy lęk – są naturalną częścią życia, a ważne jest to, w jaki sposób na nie reagujemy.

Podczas zajęć uczniowie poznali proste i skuteczne sposoby radzenia sobie z napięciem, takie jak technika STOP, ćwiczenia oddechowe, relaksacja z wyobrażeniem „Bezpiecznego miejsca” czy uważność. Mieli okazję praktycznie przećwiczyć wybrane metody, w tym krótką relaksację oddechową, aby przekonać się, że pomagają one odzyskać spokój i kontrolę w trudnych sytuacjach.

Spotkanie sprzyjało otwartej rozmowie o emocjach i ich wpływie na relacje rówieśnicze. Uczniowie aktywnie uczestniczyli w ćwiczeniach, dzielili się refleksjami i doświadczeniami. Dzięki zajęciom dowiedzieli się, że umiejętność regulacji emocji i stosowanie technik relaksacyjnych to ważne narzędzia, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie i pomagają w budowaniu dobrych relacji z innymi.

techniki radzenia sobie

 

W związku z rozpoczętym dziś w naszej szkole Tygodniem o przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej, oprócz gazetek przygotowanych w budynkach szkoły, a także ulotek i informacji, odbyły się pierwsze zajęcia dla klas 1-3, w których uczestniczyli uczniowie klasy drugiej. Tematem spotkania była: "Życzliwość - jest jak echo".

Życzliwość to dobre serce, które widać w naszych czynach. Bardzo często, gdy chcemy mówić o miłości, przyjaźni czy życzliwości, używamy właśnie symbolu serca. Jest on bardzo stary i każdy człowiek na świecie wie, co oznacza. Wcale nie musimy znać tego samego języka ani żyć w tym samym kraju, żeby wiedzieć, że serce to znak miłości i przyjaźni. Podobnie nie musimy mówić w tym samym języku, żeby zrozumieć język gestów i miłych uczynków.

Kiedy jesteśmy życzliwi, dajemy innym radość i ciepło. Kiedy zrobimy coś dobrego, to dobro idzie dalej, od jednej osoby do drugiej.

Uczniowie mieli szanse,  aby doświadczyć objawów życzliwości, jak również  porozmawiać na temat jej przejawów.

Tydzień o przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej Tydzień o przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej

 


WEBINARY- Strefa Dobrych Emocji Fundacja Fine, ZPE

https://zpe.gov.pl/b/wbinary---strefa-dobrych-emocji-fundacja-fine/PJBBSQRah

Agresja i przemoc w szkole czyli co powinniśmy wiedzieć, by skutecznie działać. Ewa Czemierowska-Koruba (2015), ORE

Agresja i przemoc w szkole czyli co powinniśmy wiedzieć, by skutecznie działać

Przemoc rówieśnicza – o czym musimy pamiętać a często zapominamy. Jacek Pyżalski (prezentacja), ORE

Przemoc rówieśnicza – o czym musimy pamiętać a często zapominamy

Postawy i oddziaływania dorosłych w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej. Tomasz Garstka. ORE

Postawy i oddziaływania dorosłych w przeciwdziałaniu przemocy rówieśniczej

Psychologiczne aspekty bullyingu: perspektywa sprawcy, ofiary i świadka. Katarzyna Fenik. ORE

Psychologiczne aspekty bullyingu: perspektywa sprawcy, ofiary i świadka.

Dobrze ze złością. Jak wspierać dzieci i młodzież w konstruktywnym radzeniu sobie ze złością. Katarzyna Zawisza-Mlost (2021), ORE

Dobrze ze złością. Jak wspierać dzieci i młodzież w konstruktywnym radzeniu sobie ze złością

Zagrożenia pornografią. Zagrożenia rozwoju psychoseksualnego związane z dostępem do treści pornograficznych. Leszek Putyński (2015) (szkoły ponadpodstawowe), ORE

Zagrożenia pornografią. Zagrożenia rozwoju psychoseksualnego związane z dostępem do treści pornograficznych

Zarządzanie emocjami. Krok w stronę zdrowia psychicznego. Marta Jankowska (2020), ORE

Zarządzanie emocjami. Krok w stronę zdrowia psychicznego

W stresie. Strategia oswajania. Jagoda Sikora (2024), ORE

W stresie. Strategia oswajania

 
Więcej artykułów…

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś3144
mod_vvisit_counterWczoraj10939
mod_vvisit_counterW tym tygodniu64256
mod_vvisit_counterWszystkich19988446

Twoje IP: 18.97.14.89
,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

;