Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member Anna Chalupinska  
2022-01-27 20:51:49
Member karolina  
2022-01-27 18:43:43
Member bojowniczka  
2022-01-27 12:06:07
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
administrator Administrator  
2017-12-10 17:48:13
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Piątek
28 stycznia 2022
Imieniny obchodzą
Agnieszka, Augustyn, Flawian, Ildefons, Julian, Karol, Leonidas, Piotr, Radomir, Roger, Waleriusz
Do końca roku zostało
338 dni

mOchrona mOchrona

 

śmierć„Pod wpływem szoku nie chcemy przyjąć śmierci do wiadomości. Poddając się milczeniu, narażamy dziecko na odosobnienie, na to, że będzie czuło się winne, że żyje, a nawet wyobraża to sobie, że jest odpowiedzialne za śmierć tej bliskiej istoty, którą „mu zabrano”, skoro zabiera się nawet jej zdjęcia z kominka! Mówić o zmarłym to pozwalać mu dalej żyć, to pozwalać dalej żyć tej części nas samych, którą z nim dzieliliśmy”.(„Opowiedz mi o śmierci…” Claire d’Hennezel).

O tym, jak radzić sobie w obliczu tego nieuchronnego zjawiska, jak zachować się wobec dziecka, którego także dotyka ta tragedia możecie doczytać w tekście poniżej.

Załączniki:
Pobierz (ROZMOWY Z DZIECKIEM O ŚMIERCI.pdf)ROZMOWY Z DZIECKIEM O ŚMIERCI.pdf[ ]130 Kb
 

Jak budować swoje poczucie własnej wartości taki temat był dziś omawiany w klasie 1 z psychologiem szkolnym. Poczucie własnej wartości jest jak dom na mocnych fundamentach. Daje poczucie bezpieczeństwa, chroni przed nadmiernym wpływem z zewnątrz, ale też dodaje odwagi, by zwiedzać świat. Wiele badań pokazuje, że jest jednym z najważniejszych czynników sukcesu życiowego. Gdy jest mocne i stabilne, pozwala nawiązywać dobre relacje oraz podejmować wyzwania i realizować cele. Jak je budować i wzmacniać?  Dzieci poznały kim jest krytyk wewnętrzny? W jakich sytuacjach się pojawia i jakie są sposoby radzenia sobie z nim. Podczas lekcji uczniowie analizowali swoje mocne i słabsze strony. Dzięki temu będą rozwijać samoświadomość i samoakceptację. Poszczególne aktywności bazowały na teorii najważniejszych ludzkich potrzeb, takich jak: potrzeba kompetencji, autonomii i relacji.

Jak budować poczucie własnej wartości? Jak budować poczucie własnej wartości? Jak budować poczucie własnej wartości?

 

Emocje odgrywają ważną rolę w życiu każdego człowieka. W okresie przedszkolnym następuje intensywny rozwój dziecka, w tym również rozwój emocjonalny. W tym czasie dzieci poznają, identyfikują i wyrażają emocje, przez co bogaci się i różnicuje ich życie emocjonalne.  Zabawy są podstawową formą działania dzieci, dającą możliwość przeżywania różnorodnych uczuć. Dziś w grupie "Misie" zostały przeprowadzone zajęcia z psychologiem. Pracując z dziećmi w wieku przedszkolnym zauważamy  jak ważna i jednocześnie trudna jest umiejętność radzenia sobie przez dzieci w różnych sytuacjach dnia codziennego związanych ze współżyciem w grupie rówieśniczej. Obserwując rozwój  dzieci począwszy już  od najmłodszej grupy przedszkolnej – trzylatków dostrzegamy  ich ogromny potencjał intelektualny i jednocześnie różnorodne problemy emocjonalno–społeczne. Dlatego im szybciej zostaną zaznajomione z tematem, tym będą wykazywały się większą wrażliwością emocjonalną w kontaktach z rówieśnikami, szybszym rozwojem umiejętności kontrolowania własnego zachowania oraz panowania nad emocjami.

Zajęcia o emocjach Zajęcia o emocjach

 

W klasie I, II oraz IV zostały przeprowadzone zajęcia TUS. TUS brzmi zagadkowo? Być może na pierwszy rzut oka. TUS to skrót od słów Trening Umiejętności Społecznych. Celem zajęć TUS jest rozwijanie kompetencji społecznych. Trening Umiejętności Społecznych to jedna z najskuteczniejszych terapii wspierających rozwój, łagodzących lub zapobiegających problemom emocjonalnym. Pomaga też radzić sobie z trudnościami pojawiającymi się w zachowaniach u dzieci i młodzieży. Umiejętności społeczne to to, co umożliwia każdemu człowiekowi funkcjonowanie w społeczeństwie – w rodzinie, grupie rówieśniczej, szkole, pracy. To umiejętność zachowania się w różnorodnych sytuacjach społecznych, komunikowania, nawiązywania i utrzymywania relacji z innymi. Dzięki tym umiejętnościom dogadujemy się z innymi ludźmi, potrafimy zachować się odpowiednio do sytuacji, wiemy, co wypada, a co nie. Umiemy zarządzać swoimi emocjami i ich okazywaniem oraz adekwatnie reagować na emocje innych. Podczas pierwszych zajęć dzieci poznały zasady i przeprowadziliśmy rundę jak rozpoznawać swoje i emocje innych. Pomogła nam w tym „gra na emocjach” oraz  „góra uczuć” ( dla dzieci od 6 roku życia). Gra pozwala graczom na dzielenie się swoimi doświadczeniami, emocjami i spostrzeżeniami w bezpieczny sposób. Gra bazuje na zdaniach niedokończonych, ćwiczeniach stymulujących wyobraźnię, zadaniach z zakresu komunikacji interpersonalnej, ćwiczeniach oddechowych.  „Góra Uczuć” pozwala na zapoznanie się ze światem dziecka, odkrywa jego schematy myślenia, pokazuje jak radzi sobie ze współpracą i komunikacją w grupie. Może być dobrym wstępem do dalszych rozmów. Natomiast „Gra na emocjach” nadaje się dla dzieci starszych 10+ . Podczas zajęć dzieci losowały czy wybierały bagaż doświadczeń czy wyzwanie i mogły odegrać w formie scenki z kolegą/ koleżanką daną sytuacje np. jak zachować się podczas kłótni.

TUS TUS TUS

 
Więcej artykułów…

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś1005
mod_vvisit_counterWczoraj3796
mod_vvisit_counterW tym tygodniu18073
mod_vvisit_counterWszystkich7666016

Twoje IP: 52.203.18.65
,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

Najnowsze zdjęcia
;