23 stycznia w naszej szkole w Poborszowie odbył się wielki bal karnawałowy, w którym uczestniczyli uczniowie klas I-III. W tym dniu największa sala w szkole zamieniła się w salę balową udekorowaną balonami i serpentynami. Przy dźwiękach największych przebojów wszyscy bawili się doskonale oraz uczestniczyli w grach, zabawach i konkursach.
W pierwszych miesiącach na zajęciach uczniowie poznali budowę i zasady konserwacji instrumentu. Zostały wyjaśnione pojęcia potrzebne do nauki gry na flażolecie, dokonano pokazu tabulatury i sposobu jej odczytywania. Po poznaniu tych podstawowych informacji nastąpiła nauka pierwszych chwytów. Uczniowie zabrali się ostro do pracy. Główny nacisk podczas nauki grania został położony na rozwijanie umiejętności percepcyjnych i ekspresyjnych podczas gry. Całość działań odbywała się w oparciu o śpiewnik z nutami i chwytami na flażolet pt. „Flażolety w szkole”, który został opracowany przez Wojciecha Wietrzyńskiego. Uczniowie poznali mnóstwo utworów o różnym stopniu trudności oraz różnorodnej tematyce, m.in. „Marysia ma małego baranka”, „U zegarmistrza gra muzyka”, „Dostał Jacek elementarz”, „Boże coś Polskę”, „Cicha noc” i wiele innych. Zespół muzyczny prezentował swoje umiejętności na wszystkich ważnych wydarzeniach organizowanych w klasach I-III m.in.:
Trzy uczennice szczególnie wyróżniające się na zajęciach (Martyna Kaczmarczyk, Miriam Osmanowicz, Emilia Klimas) zaprezentowały swoje umiejętności przed szerszą publicznością, uczestnicząc w „Festiwalu Kolęd i Pastorałek” organizowanym przez ZS-P w Pokrzywnicy. Zadania realizowane w ramach tej innowacji wyzwalają twórczą postawę uczniów, pozwalają kształtować w nich poczucie odpowiedzialności nie tylko za swoje dokonania, ale i efekty całego zespołu. Dzieci nabierają pewności siebie, przy czym będą wspierać się w nabywaniu nowych umiejętności podczas II półrocza. Do pierwszego w historii polskiej edukacji egzaminu ósmoklasisty już coraz bliżej. Jednak ósmoklasiści uczęszczający do naszej szkoły nie tylko odliczają dni do tego ważnego dla nich wydarzenia, ale też intensywnie się do niego przygotowują. Z myślą o tym, by im pomóc i uczynić te przygotowania zarówno skutecznymi, jak i atrakcyjnymi, wprowadzono innowację pedagogiczną z języka polskiego „Twórcze powtórki”. W I semestrze roku szkolnego 2018/2019 zajęcia dodatkowe realizowane w ramach tej innowacji odbywały się co tydzień w piątek w godz. 13.10 – 13.55, uczęszczało na nie dwunastu uczniów. Aby urozmaicić formę powtórek, cyklicznie odbywały się: zajęcia przygotowane i prowadzone przez wybranych uczniów, zajęcia poświęcone na tworzenie dłuższych prac pisemnych, zajęcia w formie gier i quizów oraz zajęcia, podczas których uczniowie rozwiązywali testy egzaminacyjne. Spotkania były różnorodne i ciekawe, wykorzystywano na nich zarówno tradycyjne pomoce naukowe, jak i tablicę multimedialną, gry planszowe oraz różne aplikacje i smartfony. Ponadto co tydzień ósmoklasiści otrzymywali karty pracy przeznaczone do uzupełnienia w domu służące samodzielnemu powtarzaniu i przygotowywaniu się do egzaminu oraz raz w miesiącu pisali próbny egzamin zgodnie z procedurami określonymi przez CKE. Uczestnicząc w innowacji, uczniowie doskonalili sprawność poprawnego pod względem językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym tworzenia dłuższych wypowiedzi w określonej formie gatunkowej. Ćwiczyli trudną umiejętność pisania rozprawki, rozwijając zdolność logicznego myślenia, argumentowania i wnioskowania. Wzbogacili i utrwalili wiedzę dotyczącą lektur obowiązkowych, pojęć i terminów teoretycznoliterackich oraz z zakresu wiedzy o języku. Doskonalić umiejętność odbioru i rozumienia tekstów literackich lub popularnonaukowych, formułowania myśli, operowania bogatym słownictwem. Częste wykonywanie ćwiczeń o charakterze zadań egzaminacyjnych pozwoliło im oswoić się z ich formą i poznać strategie poprawnego rozwiązywania. Opracowując zagadnienia i przygotowując zadania dla klasy, uczniowie prowadzący zajęcia mieli okazję, by uczyć się samodzielności w docieraniu do informacji, selekcjonowaniu ich, krytycznej ocenie i praktycznym wykorzystaniu. Doskonalili również kompetencje związane z wykorzystywaniem technologii informacyjno-komunikacyjnej (tworzyli prezentacje i zadania multimedialne) oraz uczyli się kreatywności. |