Co to jest czajniczek zabójcy? Jak zbudować poduszkowiec? Jak uwolnić ducha z butelki? Na te i wiele innych pytań uczniowie klas IV-VIII mogli znaleźć odpowiedź podczas niezwykle ciekawego pokazu przyrodniczego przygotowanego dla nas przez pana Mateusza Łuckiego. Podczas prowadzonego w bardzo ciekawy i widowiskowy sposób spotkania uczniowie aktywnie uczestniczyli w fizycznych i przyrodniczych eksperymentach z powietrzem w roli głównej. Poznali prawo Bernoulliego, byli świadkami kontrolowanej eksplozji gazu oraz usłyszeli głos zmieniony nie tylko helem, ale także o wiele rzadziej spotykanym heksafluorkiem siarki. Wrażenie było piorunujące. Po tym spotkaniu nauka chemii i fizyki stanie się dla uczniów większą przyjemnością.
Dinozaury nie tylko zaskakują swoim wyglądem i wielością, ale także kryją wiele tajemnic. Dlatego w poniedziałek wszystkie grupy przedszkolne obchodziły Dzień Dinozaura. Przedszkolaki dowiedziały się m.in. jak wyglądały, czym się żywiły oraz w jaki sposób prawdopodobnie wyginęły. Największe zainteresowanie wzbudziły zabawy badawcze oraz ruchowe. W klasie II przeprowadziliśmy zajęcia psychologiczne na temat radzenia sobie z niepowodzeniami. Któż z nas lubi emocje towarzyszące popełnianiu błędu? Trudno stwierdzić, że niepowodzenia są czymś miłym, czyż nie? Czy jednak mogą pełnić jakąś pozytywną funkcję? Okazuje się, że błędy i niepowodzenia są koniecznym elementem procesu uczenia się i zdobywania doświadczenia (zarówno u dzieci, jak i u dorosłych). To one pozwalają nam na świadomą analizę zdarzeń i zachowań, a także na wyciąganie wniosków. Na zajęciach uczniowie ćwiczyli precyzję komunikacji i doświadczanych sytuacji niepowodzenia podczas grupowej zabawy. Zastanawiali się nad własnymi doświadczeniami tzw. porażek oraz emocjami, które im wówczas towarzyszą. Wreszcie, w toku głównej aktywności, analizowali złożone sytuacje z różnych obszarów życia. Dzięki temu zadaniu oraz miniwykładowi z platformy Uniwersytet Dzieci poszerzyli swoją wiedzę o edukacyjnej roli procesu popełniania błędów. |