Przedszkolaki również świętowały „Dzień Pluszowego Misia”. Choć każdy oddział w innej formie, to zabawa była równie udana. Tradycyjnie nie zabrakło zabaw ruchowych, prac plastycznych i kodowania, gdzie główną rolę grał pluszowy miś. Zapraszamy do oglądania naszego misiowego filmu. Dzisiaj w klasach I – III pojawiło się mnóstwo pluszowych misiów. Były duże, małe, nowe, stare, jednokolorowe i wielobarwne. Największe wrażenie zrobiły te, które są z dziećmi od urodzenia. Trochę zniszczone, trochę przybrudzone. Widać, że były często przytulane, że towarzyszyły dzieciom w czasie snu i wielu zabaw. 25 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Pluszowego Misia. Z tej okazji misie zjawiły się na lekcjach. Uczniowie poznali historię powstania tej zabawki, słynne postaci misiów z filmów i książek dziecięcych, układali puzzle, uzupełniali misiowe sudoku, rozwiązywali quiz, zakodowali misiowego ozobota, wysłuchali fragmenty książki Janiny Porazińskiej „Pamiętnik Czarnego Noska”, śpiewali piosenki. Klasa III napisała list do misia. Podczas gier i zabaw na zajęciach języka angielskiego i niemieckiego uczniowie poznali imiona słynnych misiów – bohaterów książek i bajek dla dzieci. Paddington, Puchatek i Yogi pomogli im utrwalić kolory, liczby, zabawki i inne angielskie i niemieckie wyrazy. Dzieci poszukały misia w labiryncie, zagrały w misiowe memory oraz nazwały jego części ciała i oczywiście zatańczyły i zaśpiewały razem ze swoim ulubionym pluszowym przyjacielem. Cieszymy się, że ten dzień był taki wesoły i sprawił tyle radości dzieciom. Jak budować swoje poczucie własnej wartości taki temat był dziś omawiany w klasie 1 z psychologiem szkolnym. Poczucie własnej wartości jest jak dom na mocnych fundamentach. Daje poczucie bezpieczeństwa, chroni przed nadmiernym wpływem z zewnątrz, ale też dodaje odwagi, by zwiedzać świat. Wiele badań pokazuje, że jest jednym z najważniejszych czynników sukcesu życiowego. Gdy jest mocne i stabilne, pozwala nawiązywać dobre relacje oraz podejmować wyzwania i realizować cele. Jak je budować i wzmacniać? Dzieci poznały kim jest krytyk wewnętrzny? W jakich sytuacjach się pojawia i jakie są sposoby radzenia sobie z nim. Podczas lekcji uczniowie analizowali swoje mocne i słabsze strony. Dzięki temu będą rozwijać samoświadomość i samoakceptację. Poszczególne aktywności bazowały na teorii najważniejszych ludzkich potrzeb, takich jak: potrzeba kompetencji, autonomii i relacji. |