Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member Anna Chalupinska  
2024-10-28 17:57:18
Member karolina  
2024-10-25 20:53:21
Member bojowniczka  
2024-10-25 9:52:45
administrator Administrator  
2024-06-26 12:53:56
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Środa
30 października 2024
Imieniny obchodzą
Alfons, Alfonsyna, Angel, Angelus, Edmund, Klaudiusz, Przemysław, Sądosław, Zenobia
Do końca roku zostało
63 dni

Program Unii Europejskiej „Owoce w szkole” został powołany do życia jako inicjatywa mająca na celu odwrócenie niekorzystnych tendencji dotyczących zwyczajów żywieniowych dzieci, a w szczególności niewystarczającego spożywania owoców i warzyw.

Głównymi celami programu są trwała zmiana nawyków żywieniowych dzieci poprzez zwiększenie udziału owoców i warzyw w ich codziennej diecie oraz propagowanie zdrowego stylu życia poprzez działania towarzyszące o charakterze edukacyjnym realizowane w szkołach.
Program „Owoce w szkole” jest jednym z narzędzi dostępnych dla szkół, dzięki któremu mogą kształtować i rozwijać prozdrowotną edukację najmłodszych uczniów oraz w rzeczywisty sposób wpływać na ich dietę.

Program ma na celu ukształtowanie wśród dzieci trwałego nawyku spożywania owoców i warzyw, poprzez udostępnianie dzieciom owoców i warzyw oraz specjalne działania edukacyjne promujące zdrową dietę oraz styl życia.
Program skierowany jest do uczniów klas I-III szkół podstawowych. Dzieci otrzymują porcje owocowo-warzywne, które spożywają w szkole. Dzieciom udostępnia się: świeże warzywa i owoce.


1

 

Program Konkursu „ Bezpieczna Szkoła- Bezpieczny uczeń” obejmował zagadnienia ważne dla uczniów. Dawał możliwość podjęcia różnorodnych działań dla zrealizowania poszczególnych zadań. Pobudzał też uczniów do aktywności, twórczego myślenia, wykorzystywania własnej pomysłowości i zdolności. Jednocześnie wyposażył młodzież w wiedzę z zakresu bezpieczeństwa  w sieci, bezpiecznego poruszania się w szkole i poza szkołą, udzielania pomocy potrzebującym, udzielania pomocy w przypadku zagrożenia zdrowia i życia, uzależnień różnego rodzaju, szczególnie jak ich uniknąć. Inspirował też społeczność szkolną do poszukiwania najlepszych rozwiązań dla realizacji zadań, a co się z tym wiąże- zwiększenia poczucia bezpieczeństwa uczniów.

W ramach realizacji zadań konkursowych zorganizowano między innymi: wyjazd uczniów klas IV-VI do Państwowej Straży Pożarnej w K-Koźlu – zajęcia z zakresu bezpieczeństwa przeciwpożarowego; pogadankę z uczniami nt. „Bezpieczeństwa w szkole”, „Cyberprzemocy”,  „Bądź bezpieczny w sieci” „Zagrożeń jakie  mogą nas czekać na zajęciach w-f” , „Aktywności fizycznej jako elementu zdrowego stylu życia”. Przeprowadzono ankietę nt. „Uzależnień od komputera i Internetu”; wspólnie stworzono „Regulamin Bezpiecznego Korzystania z Internetu”; opracowano zbiór zasad i reguł dotyczących zachowań w środowisku szkolnym oraz konsekwencji ich nieprzestrzegania; wspólnie przygotowano programy rówieśnicze- pomoc koleżeńską ; utworzono film pt. „Dlaczego szkoła ma dobry klimat ?” ; przeprowadzono pogadankę z rodzicami uczniów na temat korzyści i zagrożeń korzystania z Internetu; zorganizowano spotkanie z ratownikiem medycznym  w kl. IV-VI i I-III– warsztaty z pierwszej pomocy przedmedycznej; spotkanie z pielęgniarką szkolną – pogadanka na temat uzależnień od alkoholu, narkotyków, papierosów i dopalaczy; spotkanie z lekarzem rodzinnym nt. stosowania przez młodzież środków odurzających, niebezpieczeństwa wynikającego z ich zażywania i konsekwencji zdrowotnych. Uczniowie wzięli udział w konkursach: pożarniczym; turnieju bezpieczeństwa w ruchu drogowym; XVIII edycji Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego pod hasłem „W trosce o nasze bezpieczeństwo”. Szkoła wzięła udział w akcjach charytatywnych „Pomóżmy bezdomnym czworonogom”; „I Ty możesz zostać Świętym Mikołajem”. Samorząd uczniowski zorganizował następujące zbiórki: „Góra grosza”;  „Zbiórka korków”; „Zbiórki odzieży, środków czystości i żywności” dla Domu Samotnych Matek z Dzieckiem w Zopowych ; Zbiórka karmy dla zwierząt leśnych (wieloletnia współpraca z Kołem Łowieckim „Ponowa” ;  „Sprzątanie opuszczonych grobów”. Odbył się również konkursu  plastyczny „Bądź bezpieczny w sieci” w klasach I-III i IV-VI. To tylko niektóre z zadań które zrealizowaliśmy i realizujemy nadal.
Dzięki udziałowi w konkursie „bezpieczna szkoła – bezpieczny uczeń plus” szkoła otrzymała certyfikat Bezpiecznej szkoły + .

Bezpieczna szkoła

 

LS rapotrLepsza Szkoła"Lepsza Szkoła" to ogólnopolski projekt edukacyjny prowadzony przez Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe."Lepsza Szkoła" opiera się na specjalistycznych testach, które pozwalają trafnie zdiagnozować możliwości uczniów na początku nauki, obserwować ich postępy w trakcie roku szkolnego oraz sprawdzić ich kompetencje na końcu danego etapu edukacyjnego.Projekt umożliwia porównywanie wyników pojedynczych uczniów i całej klasy z rezultatami szkoły, województwa i kraju.

Pozwala stwierdzić, czy wyniki ucznia są słabe, przeciętne czy też wysoko ponad średnią oraz, które z typów zadań sprawiają mu najwięcej trudności. Dzięki temu nauczyciel może na bieżąco reagować i dostosowywać proces kształcenia do potrzeb uczniów. W projekcie bierze udział 155 tysięcy nauczycieli i 12 milionów uczniów, co sprawia, że wyniki analiz są wiarygodne i reprezentatywne. W naszej szkole programem "Lepsza Szkoła" objęte zostały przedmioty: język polski, matematyka i historia.

dokumenty

 

projekty

Dwujęzyczność, czyli umiejętność swobodnego posługiwania się i rozpoznawania dwóch języków niesie za sobą wiele korzyści zarówno dla dzieci jak i dorosłych. Poprawia koncentrację, wpływa na lepszą podzielność uwagi oraz pamięć, pogłębia wrażliwość kulturową i społeczną, rozwija zdolności analityczne i empatyczne. Dwujęzyczne dzieci, a później dorośli osiągają lepsze wyniki w nauce, mają większe możliwości adaptacji społecznej i kulturowej. Cechuje ich wyższa pozycja społeczna i materialna oraz – co chyba najważniejsze – lepsze zdrowie. Warto podkreślić, iż dwujęzyczność opóźnia o 5-6 lat skutki chorób Alzheimera i Parkinsona.

Biorąc po uwagę wszystkie wyżej wymienione korzyści, rozpoczęliśmy realizację  od grudnia 2015 roku, w przedszkolu w Większycach oraz w oddziale przedszkolnym w Poborszowie Programu Powszechnej Dwujęzyczności – Dwujęzyczne Dzieci.

Program ten wykorzystuje pierwszą na świecie, przełomową, ale jednocześnie najbardziej ze wszystkich naturalną metodę przyswajania języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie równolegle do języka ojczystego. Jest to specjalnie wykreowany świat bohaterów, piosenek, filmów animowanych oraz przygotowanych na tej podstawie zabaw językowo-muzyczno-ruchowych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.

Wszystkie przedszkolaki bawią się językiem angielskim z pomocą specjalnie przygotowanych dwóch serii edukacyjnych: maluszki spotykają się z robaczkami - „Baby Beetles”, a starszaki  towarzyszą w zabawach misiowi i laleczce - „Tom and Keri”.

projekty

Programy te w formie spirali językowej wprowadzają rozpoznawane i rozumiane w kontekście słowa i zwroty dostosowując wszystko do typowych dladziecka w danym wieku możliwości i zainteresowań. Dzięki temu język angielski nigdy nie staje się dla dziecka językiem obcym.

W celu uzyskania dodatkowych informacji zapraszamy wszystkich rodziców na stronę internetową programu: www.dwujezycznedzieci.pl

 

 

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś2678
mod_vvisit_counterWczoraj8628
mod_vvisit_counterW tym tygodniu19310
mod_vvisit_counterWszystkich14890806

Twoje IP: 3.145.46.202
MOZILLA 5.0,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

Najnowsze zdjęcia
;