W klasie VI podjęliśmy temat jak stworzyć zgrany zespół? Coraz częściej, zarówno w szkołach jak i poza nią, wymagana jest umiejętność pracy w zespole. Zadania, które kiedyś mogły być realizowane samodzielnie, dziś są wykonywane wydajniej i lepiej dzięki współpracy dobrze dobranych osób. Jednak wspólne działanie nie zawsze jest łatwe. Wymaga zaufania, zaangażowania i odpowiedzialności. Jak wesprzeć uczniów w efektywnym osiąganiu wspólnego celu? Jak usprawnić pracę w grupie? Zajęcia rozpoczęliśmy mini wykładem z udziałem muzyka oraz strażaka, który opowiedział o kulisach pracy w zespole. Uczniowie posłuchali o relacjach między artystami i porozmawiali o tym, jak może wyglądać współpraca. Następnie wzięli udział w zawodach wymagających od wszystkich pełnego zaangażowania. W ten sposób przekonali się, jak zachowania poszczególnych osób mogą wpłynąć na efektywność pracy całej grupy. Na koniec mieli zastanowić się jak wyeliminować czynniki, które zagrażają zgraniu zespołu. Dlaczego warto zadać sobie trud i mieć dobrze zintegrowaną klasę?
1. W zgranej klasie lepiej się uczyć. W atmosferze zaufania, z dobrą komunikacją łatwiej poprosić o pomoc kolegów, łatwiej popełniać błędy. Taką klasę łatwiej zachęcić do działań edukacyjnych.
2. Zgrana klasa chętnie podejmuje trudniejsze zadania. Jeśli uczniowie w klasie sobie ufają i wiedzą, że mogą na siebie liczyć chętniej będą się angażować w różne, trudne i dodatkowe działania.
3. W zgranej klasie łatwiej zapobiegać zachowaniom niepożądanym (np. dokuczanie, wykluczanie)
4. Dobre doświadczenia ze szkoły budują kapitał na przyszłość. Uczeń, który funkcjonował w zgranej klasie będzie umiał odnaleźć się w innych grupach/zespołach w dorosłym życiu.

|
Krajobraz za oknem zatętni barwami,
Rozkwitną kwiaty, zbudzi się miś
Ogłaszam, że wiosna zaczyna się już dziś!
Tymi słowami zakończyło się przedstawienie z okazji Pierwszego Dnia Wiosny, które przygotowały starszaki dla swoich młodszych kolegów i koleżanek.
To właśnie 21 marca przedszkolaki z Większyc witały Panią Wiosnę. W każdej sali zrobiło się kolorowo za sprawą pięknych dekoracji, ale także dzięki wiosennym strojom, które dzieci przygotowały z rodzicami. Każdy przedszkolak miał szansę zaprezentować się przed swoją grupą oraz wziąć udział w wiosennych zajęciach.
Wszystkie grupy spotkały się na wspólnym spacerze, aby swoją grą na instrumentach oraz głośnymi okrzykami odgonić zimę i przywołać wiosnę. Wszystkim życzymy dużo słońca i radości z nadchodzących ciepłych dni.
Nareszcie nadeszła wiosna! 21 marca 2023r. oficjalnie obchodzimy pierwszy dzień kalendarzowej wiosny. Wiemy też, że wśród popularnych zwyczajów związanych z tym dniem jest topienie Marzanny. Postać Marzanny symbolizowała boginię zimy, której pozbywano się na rzecz cieplejszej pory roku. Samorząd Uczniowski z tej okazji zorganizował konkurs na „Najpiękniejszą Marzannę”. A oto jak przedstawiają się wyniki: I miejsce – Antonina Kwak z klasy IV, II miejsce – Mateusz Rząsa z klasy VIII, III miejsce – Julia Waloszek z klasy IV. Wszystkie prace były bardzo piękne i wykonane z wielką starannością. 21 marca przez wielu uczniów obchodzony jest także jako Dzień Wagarowicza, czyli umowne święto, które dla wielu jest pretekstem do opuszczania szkoły. U nas było inaczej. Z tej okazji były „luźne lekcje”. Uczniowie uczestniczyli w warsztatach z pierwszej pomocy przygotowanych przez uczniów klasy VIII pod nadzorem p. Urbańczyk, rozgrywki sportowe na świeżym powietrzu, quiz wiedzy o wiośnie, Kahoot i wiele innych. Tego dnia obchodzony jest również Światowy Dzień Osób z zespołem Downa, którego celem jest uświadomienie, że osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby jak osoby pełnosprawne. Oczekują szacunku, tolerancji i akceptacji. W tym celu uczniowie założyli różnokolorowe skarpetki na znak solidarności z osobami z zespołem. W szkole panowała dobra zabawa i wspaniały nastrój przez cały dzień.
Uczniowie klas I -III w dniu dzisiejszym przywitali wiosnę podczas ciekawych i urozmaiconych zajęć. Brali udział w konkursie recytatorskim, „Wiosna w poezji” z okazji Światowego dnia poezji. Wykonali pracę plastyczną „Wiosna wokół nas”, wzięli udział w zajęciach kodowania oraz wykonali pracę długopisami 3D. Pochodem z marzanną przegnali zimę i barwnym gaikiem powitali wiosnę. |




























