Przez cały tydzień odbywały się patriotyczne poranki, podczas których przedszkolaki układały patriotyczne puzzle, grały w patriotyczne memory, tworzyły piękne prace plastyczne. Najmłodsi poznali symbole narodowe: hymn Polski, godło oraz flagę. Nie zabrakło rownież zabaw z elementami kodowania oraz z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.
W związku z udziałem w akcji "Szkoła do hymnu" organizowanej co roku przez Ministerstwo Edukacji wszystkie grupy przedszkolne w uroczystych okolicznościach zaśpiewały hymn Polski „Mazurek Dąbrowskiego". Takie wydarzenia pozwalają kultywować ważne uroczystości Państwowe i są świetną lekcją historii dla najmłodszych.
Dziś uczniowie naszej szkoły - o symbolicznej godzinie 11.11- odśpiewali „Mazurka Dąbrowskiego”. Przyłączyliśmy się tym samym do ogólnopolskiej akcji „Szkoła do hymnu”. Z uwagi na trwający stan epidemii COVID-19 oraz zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji i Nauki Święto Niepodległości uczciliśmy inaczej, bo w kameralnym – klasowym składzie. To nic, bo przecież dumę z bycia Polakiem można wyrażać na wiele sposobów. Historia naszego kraju jest niezwykle ciekawa, trudna, a zarazem fascynująca, o czym można się było przekonać, wysłuchując prelekcji wychowawców klas. Narodowe Święto Niepodległości to nie tylko dzień wolny od nauki czy pracy- to chwila refleksji na temat wolności, która, choć dana, może przecież nie trwać wiecznie. Warto więc docenić wkład naszych przodków, przywołać postacie: Piłsudskiego, Dmowskiego, Paderewskiego, Daszyńskiego i wielu innych ojców wolnej Polski, którzy dla wspomnianej wolności byli w stanie na największe akty poświęcenia. Niech więc żyje niepodległość, wolność i duma z faktu, że jesteśmy Polakami! Emocje odgrywają ważną rolę w życiu każdego człowieka. W okresie przedszkolnym następuje intensywny rozwój dziecka, w tym również rozwój emocjonalny. W tym czasie dzieci poznają, identyfikują i wyrażają emocje, przez co bogaci się i różnicuje ich życie emocjonalne. Zabawy są podstawową formą działania dzieci, dającą możliwość przeżywania różnorodnych uczuć. Dziś w grupie "Misie" zostały przeprowadzone zajęcia z psychologiem. Pracując z dziećmi w wieku przedszkolnym zauważamy jak ważna i jednocześnie trudna jest umiejętność radzenia sobie przez dzieci w różnych sytuacjach dnia codziennego związanych ze współżyciem w grupie rówieśniczej. Obserwując rozwój dzieci począwszy już od najmłodszej grupy przedszkolnej – trzylatków dostrzegamy ich ogromny potencjał intelektualny i jednocześnie różnorodne problemy emocjonalno–społeczne. Dlatego im szybciej zostaną zaznajomione z tematem, tym będą wykazywały się większą wrażliwością emocjonalną w kontaktach z rówieśnikami, szybszym rozwojem umiejętności kontrolowania własnego zachowania oraz panowania nad emocjami. W ostatnim tygodniu października, w szkołach kształcących w zawodach naszego powiatu, realizowana była trzecia już edycja projektu ZAWODOWY TYDZIEŃ. Przymierz się do zawodu. Tegoroczna oferta obejmowała w sumie 30 bardzo zróżnicowanych propozycji tematycznych warsztatów i lekcji otwartych w kilkudziesięciu zawodach (większość propozycji realizowana była dodatkowo w kilku możliwych terminach) oraz dyżury dwóch doradców zawodowych (możliwość konsultacji indywidualnych). Uczniowie mieli zatem szansę na uczestnictwo w dziesiątkach zawodowych przymiarek. Jak co roku projekt zakładał realizację warsztatów z możliwością wykonania przez uczniów prostych zadań praktycznych w poszczególnych zawodach. Była to dla młodych ludzi stojących przed niełatwym przecież wyborem swojej dalszej edukacyjnej ścieżki, nie tylko doskonała okazja do przyjrzenia się z bliska specyfice kształcenia w konkretnych zawodach, poznania charakterystycznego dla nich środowiska pracy, ale także do zebrania informacji niezbędnych by nieco bardziej świadomie podejmować decyzje edukacyjno-zawodowe. Nauczyciele zawodowcy, którzy na co dzień kształcą w naszych powiatowych szkołach przyszłych fachowców, odpowiadali na wszystkie pytania nurtujące kandydatów, tak, by rozwiać rożne wątpliwości czy obawy kłębiące się w ich głowach. Celem tego tygodnia jest bowiem niezmiennie tworzenie warunków umożliwiających skonfrontowanie wiedzy o sobie i swoich wyobrażeń o zawodach z rzeczywistością. Wartością jest tu właśnie praktyczny wymiar tych zajęć. W trzeciej edycji wzięło udział w sumie aż 542 uczniów z 24 szkół podstawowych całego powiatu. Uczniowie z klasy VIII z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Większycach, również brali udział w „Zawodowym Tygodniu”. Większość klasy miała możliwość bezpośrednio zapoznać się z zawodem który ich najbardziej interesuje. Udział w projekcie ułatwi tegorocznym ósmoklasistom wybory, przed którymi stoją, a jednocześnie będzie wartościowym krokiem na drodze do poznawania świata zawodów.
Zdjęcia z „Zawodowego Tygodnia” można oglądać na stronach szkół.
https://www.slawiecice.edu.pl/o-szkole/1093-tydzien-zawodow-2022
http://www.ckzkk.pl/doradztwo-zawodowe/Setki-uczniow-w-projekcie-Zawodowego-Tygodnia-III |