"W klasie IV odbyło się spotkanie z psychologiem szkolnym. Tematem lekcji były zagadnienia związane z tolerancją i akceptacją wobec drugiej osoby. Na zajęciach odwołaliśmy się do bajki „brzydkie kaczątko”. Każdy z nas ma prawo być inny. Każdy z nas ma potrzebę bycia akceptowanym w grupie. Inny nie oznacza gorszy, często jest tak, jak w przypadku kaczątka – nie doceniamy drugiego człowieka, wyśmiewając się z niego a on okazuje się być pięknym i dobrym. Akceptować drugiego człowieka takim, jaki jest to bardzo ważna wartość w życiu. Pamiętajmy o tym, że dobro wraca. Nie należy wytykać palcami czy wyśmiewać innych z powodu odmienności. Każdy z nas ma uczucia, zanim kogoś wyśmiejesz pomyśl o sobie – jak Ty czułbyś się na miejscu tej osoby. Czy było by Ci miło? Z pewnością nie... Dlatego NIE CZYŃ DRUGIEMU CO TOBIE NIE MIŁE a zamiast tego POMAGAJ!
Dzieci podczas zajęć wykonali prace plastyczne jak same rozumieją pojęcie tolerancji. Oto kilka z nich:
|
Z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Starszych w naszej Szkole zostały przeprowadzone warsztaty psychologiczne na temat osób starszych. Jak możemy im pomóc i sprawić radość? Uczniowie klasy I i II mimo dużej różnicy wieku jaka dzieli ich z Seniorami potrafią nawiązać dobre relacjach z osobami starszymi. Dzieci dowiedziały się jak wygląda praca z osobami starszymi?. Jakie są ich marzenia, cele? Jak widzą świat swoimi oczami? Na zakończenie zajęć dzieci wykonały pracę plastyczną – jak pomagają osobom starszym, jak spędzają czas ze swoimi dziadkami. Na całym świecie dni, które są poświęcone zagadnieniu starzenia się są okazją do bardziej intensywnego propagowania postulatów, które mają na celu poprawę sytuacji osób starszych oraz pokazanie młodym pokoleniom jak ważną rolę odgrywają osoby starsze ( poprzez doświadczenie, wiedzę oraz jako cenne źródło informacji).
Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę rozpoczęła kampanię „Zadbaj o dziecięcy mózg”, której celem jest zwrócenie uwagi rodziców na potrzebę zachowania równowagi w korzystaniu z urządzeń ekranowych przez dzieci oraz uważnego towarzyszenia dziecku i spędzania z nim czasu bez zbędnych rozpraszaczy w postaci ekranów. Fundacja proponuje rodzicom wprowadzenie do codziennego życia tzw. Domowych Zasad Ekranowych, czyli zbioru reguł dotyczących sposobów i czasu korzystania z ekranów. Zasady pomagają zadbać o prawidłowy rozwój mózgu dziecka, uczą uważności i równowagi między aktywnościami online i offline oraz mogą pozytywnie wpłynąć na relacje rodzinne. więcej na: domowezasadyekranowe.fdds.pl
- Nie wypowiadaj na głos wszystkiego, co Ci przyjdzie do głowy. Zwróć uwagę na to, jak mówisz, bo jest to często ważniejsze od tego, co mówisz.
- Jeśli coś obiecujesz - obiecuj ostrożnie i zawsze dotrzymuj swoich obietnic, bo jest to podstawą zaufania i przyjaźni.
- Bądź uprzejmy. Jeśli masz do powiedzenia coś miłego - zawsze to powiedz. Pochwal czyjąś pracę, doceń czyjeś starania, zauważ zmianę na lepsze. Nie przesadzaj - bądź w tym naturalny.
- Okazuj swoim koleżankom swoje przyjazne zainteresowanie; niech każdy w Twojej obecności czuje, że jest dla Ciebie ważny, ale nie narzucaj się.
- Bądź pogodny; jeśli jest okazja - uśmiechaj się do ludzi.
- Staraj się słuchać, a słuchając patrz na tego, kto do Ciebie mówi; nie wtrącaj się "nie na temat", ale daj znać, że słuchasz - np. kiwając głową, mówiąc "aha", zadając drobne pytania.
- Pozwól innym mieć swoje zdanie.
- Jeśli nie odpowiada Ci czyjeś towarzystwo, to po prostu go unikaj, zamiast wdawać się w kłótnie, wyśmiewać czy obmawiać.
- Jeśli komuś nie odpowiada Twoje towarzystwo - nie narzucaj się.
- Nie mów komuś tego, czego sam nie chciałbyś usłyszeć o sobie
|
|