Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member bojowniczka  
2024-04-29 8:33:39
Member Anna Chalupinska  
2024-04-28 20:24:41
Member karolina  
2024-04-27 9:51:15
administrator Administrator  
2023-07-12 13:32:39
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Poniedziałek
29 kwietnia 2024
Imieniny obchodzą
Angelina, Augustyn, Bogusław, Hugo, Hugon, Paulin, Piotr, Rita, Robert, Roberta, Sybilla
Do końca roku zostało
247 dni

W klasie III  została przeprowadzona lekcja z psychologiem pod tytułem „Jak uczyć się na własnych błędach?”

Mówi się, że błądzić jest rzeczą ludzka oraz, że człowiek uczy się na błędach. Niewątpliwie, uczymy się czegoś przy okazji popełnianych błędów. Pojawia się jednak zasadnicza wątpliwość - czy „na błędach” uczymy się raczej jak je popełniać, czy też jak ich unikać? Rodzi to następne pytania. Po czym jednak poznajemy, że popełniliśmy jakiś błąd? Czy samo popełnienie błędu wystarcza, żeby go rozpoznać, a jego rozpoznanie, aby go naprawić i uniknąć ponownego wystąpienia w przyszłości? Jakie emocje towarzyszą nam, gdy doświadczamy porażek? Proponowane podczas lekcji aktywności miały na celu zapoznanie uczniów z etapami procesu uczenia się na swoich błędach, które zakładają: przyznanie się do błędu; przyjęcie, że błędy są wpisane w postęp; pytanie innych o opinie i przyjmowanie krytyki oraz sporządzenie nowej, ulepszonej strategii działania. Udział w zabawach, prezentacja multimedialna oraz  film  zaproponowany przez Uniwersytet Dzieci pomógł uczniom w zrozumieniu, że mamy prawo  do popełnianie błędów oraz otwartości na przyjmowanie krytyki. Błędy (własne) należy rozpoznawać, akceptować i korygować, lecz nie należy się na nich koncentrować. Koncentrować należy się na własnych sukcesach, „zasobach”, „mocnych stronach”, atutach, okazjach i możliwościach. Bowiem to, na czym się koncentrujemy, rozrasta  i urzeczywistnia się. Nie popełnia błędów tylko ten, kto nic nie robi. Powodzenia!!!

Jak uczyć się na własnych błędach? Jak uczyć się na własnych błędach? Jak uczyć się na własnych błędach?

 

Dzień pomocy potrzebującym

W 2021 roku Międzynarodowy Dzień Pomocy Potrzebującym przypada na 23 lutego .

To święto jest po to, by przypomnieć ludziom o tym że trzeba pomagać potrzebującym, ale i nie bać się samemu poprosić o wsparcie, gdy jesteśmy w potrzebie.

Podczas obchodów tego dnia chcemy zachęcić do aktywnego uczestnictwa  i  działań na rzecz innych. Celem niniejszego konkursu jest uwrażliwienie dzieci na potrzeby drugiego człowieka, nauki czerpania  satysfakcji z pomagania oraz propagowanie postawy życzliwości i otwartości na innych.

 

Planowane działania:

  1. Przesłanie prac konkursowych ( plakatów, rysunków, grafik techniką dowolną) w klasach 1 – 3 oraz w grupach przedszkolnych  do dnia 28 lutego 2021 roku.
    Proszę o udokumentowanie działań zdjęciami lub ewentualnie filmami.
  2. Prace konkursowe należy przesłać pod adres: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. lub osobiście w czwartek bądź  piątek na terenie placówki.
  3. Ogłoszenie wyników konkursu  1.03.2021. Dla zwycięzców atrakcyjne nagrody.

Konkurs rozstrzygnięty zostanie w kategoriach: Przedszkole oraz I –III.

Dla zwycięzców atrakcyjne nagrody. Zachęcamy do udziału!! Prace zwycięzców zostaną umieszczone na stronie naszej Szkoły.

 

dzień pozytywnego myśleniaPodobno optymista twierdzi, że żyjemy w najlepszym z możliwych światów, a pesymista obawia się, że to może być prawda. Dzień Pozytywnego Myślenia ma pomóc wszystkim przyjąć tę prawdę i uwierzyć, że wszystko zmierza we właściwym kierunku. Pomysłodawcą tego święta, które w USA obchodzi się 13 września, jest amerykańska psycholog Kirsten Harrell. Jej zdaniem pozytywne myślenie może zdziałać więcej, niż nam się wydaje. Co ciekawe, potwierdzają to badania naukowców – optymiści są od 5 do 10% mniej narażeni na choroby serca, wylew, depresję czy nowotwór. Jedną z przyczyn może być fakt, że optymiści zwykle prowadzą zdrowszy i bardziej aktywny tryb życia niż pesymiści. Usposobienie wobec rzeczywistości jest w dużej mierze rzeczą wyuczoną – często nieświadomie. Oznacza to więc, że ciężką pracą można w dorosłym życiu świadomie zmieniać swoje nastawienie do świata.

Pozytywne myślenie pomaga uwierzyć w siebie i własne możliwości, co przedkłada się na większe sukcesy w życiu codziennym. Dzięki temu znajdujemy motywacje do działań i odkrywamy siebie z najlepszej możliwej strony. Pozytywne nastawienie wpływa bardzo dobrze na stan psychiczny i samopoczucie, udowodnione jest, że optymiści lepiej radzą sobie w życiu i są mniej podatni na stres. Łączy się to z szybszymi wyjściami z problemowych sytuacji.

Pozytywne myślenie nie wyklucza smutku, który jest z Nami i będzie zawsze, ale pomaga przejść przez życie, nie załamując się na każdym kroku, dopatrując się sensu i dobra w czym się da.

A więc głowa do góry – myśl pozytywnie, a każdy Twój dzień będzie milszy.

Drugi dzień lutego jest zatem doskonałą okazją do tego, by szklanka była zawsze w połowie pełna.

 

Strach, lęk, a nawet poczucie paniki to emocje i uczucia, które towarzyszą małym i dużym podczas obecnej sytuacji. Warto rozmawiać z dziećmi o ich uczuciach. W klasach I – II zostały przeprowadzone zajęcia adaptacyjne po okresie nauki zdalnej. Dzieci poprzez zabawę oraz bajkę terapeutyczną „Zimowe pszczoły” przypomniały sobie o emocjach jakie towarzyszyły im, kiedy musiały zostać w domach. Przydatnym narzędziem, które sprawiło wiele radości było emocjonalne koło fortuny (https://wordwall.net/pl/resource/2029660/emocje-dziecka), które każdy z Was może wykorzystać do wytłumaczenia swojemu dziecku czym są i po co  potrzebne są nam emocje?

Udało nam się dziś bardzo dużo dowiedzieć o sobie nawzajem. Jeśli czujemy się ze sobą dobrze i szanujemy swoje potrzeby, na pewno uda nam się miło spędzić czas pozostały do końca roku. Bardzo dziękuję za to, że wymyśliliście tyle ciekawych rzeczy, podzieliliście się tym, co sprawia, że czujecie się bezpiecznie, ale też swoimi wspomnieniami z czasu, kiedy nie mogliśmy być razem.

Zajęcia adaptacyjne Zajęcia adaptacyjne Zajęcia adaptacyjne

 

Zajęcia na temat emocji Zajęcia na temat emocji zostały przeprowadzone w grupie przedszkolnej w Poborszowie.

Oto kilka podstawowych informacji na temat emocji:

Jaką rolę odgrywają emocje w naszym życiu?

Sfera emocjonalna jest ogromnie ważna. Emocje towarzyszą nam codziennie, w różnych sytuacjach, informują nas o tym, co jest dla nas dobre, a co nie, wzbudzają w nas motywację do działania – w naturalny sposób dążymy do odczuwania przyjemności, odsuwamy się natomiast od tego, co wzbudza w nas nieprzyjemne uczucia. Emocje w dużej mierze odpowiadają za nasze wybory, decyzje, to, jak funkcjonujemy na co dzień, jak czujemy się sami ze sobą i z innymi ludźmi.

Bardzo ważny jest poziom świadomości emocjonalnej u danego człowieka. Tak zwana inteligencja emocjonalna w dużym stopniu determinuje to, jak radzimy sobie w relacjach, w pracy i wszelkich sytuacjach, jakie nas spotykają. Coraz więcej mówi się o tym, że nie tylko inteligencja rozumiana tradycyjnie, ale właśnie emocjonalna wpływa na to, jak radzimy sobie w życiu. Ktoś może być wybitnym specjalistą, ale jeśli nie posiada świadomości emocjonalnej i umiejętności zdrowego radzenia sobie z uczuciami, będzie miał kłopoty na przykład z relacjami w zespole czy w rodzinie. Nasze funkcjonowanie emocjonalne wpływa również na nasze ciało. Ogromna ilość chorób ma podłoże emocjonalne, ma to związek np. z tłumieniem uczuć. „Upychanie” emocji w sobie, niepozwalanie na ich ujście, rozładowanie powoduje szereg napięć w ciele, wyczerpuje energetycznie i często prowadzi do załamania organizmu w postaci choroby.

Nazywanie emocji jest pierwszym krokiem do zapanowania nad nimi.

Pierwszym krokiem regulowania emocji jest umiejętność zauważenia ich i rozumienia skąd one się wzięły. Taka zdolność rozwija się z wraz z wiekiem dziecka przy odpowiednim wsparciu ze strony rodziców. Nie możemy wymagać od małego dziecka, że będzie kontrolowało emocje. Warto wspomnieć, że za emocje odpowiadają bardzo pierwotne struktury mózgu, zwane mózgiem gadzim. Są to struktury, które odziedziczyliśmy po ludziach pierwotnych i mamy je wspólne ze zwierzętami. W momencie silnego pobudzenia dziecka kontrolę przejmują właśnie te części mózgu i nie możemy w takich sytuacjach oczekiwać, że dziecko się uspokoi, posłucha nas, weźmie pięć głębokich wdechów i nad sobą zapanuje.

Kiedy dziecko doświadcza bardzo silnego pobudzenia, wszystko wymyka mu się spod kontroli. We wczesnym wieku, jedynym, co rodzice mogą zrobić, to obserwując dziecko, dostrzegać wcześniej sygnały o nadchodzącym wybuchu i w porę mu zapobiec np. odwracając uwagę dziecka. Jeśli chcielibyśmy zrozumieć, co czuje dziecko w takim stanie, to możemy wyobrazić sobie, że płyniemy łódką i nagle przychodzi wielki sztorm, burza, kompletnie nie wiemy, co się dzieje, tracimy kontrolę i jest już za późno na jakiekolwiek działania. Nie potrzebujemy wówczas kogoś, kto stoi nad nami i krzyczy, że jest sztorm i że mamy coś zrobić, bo się utopimy. Potrzebujemy czegoś bardzo stabilnego, rodzic powinien być więc taką latarnią morską, stabilnym punktem, który mimo tego sztormu stanowi bezpieczną bazę.

 
Więcej artykułów…

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś5967
mod_vvisit_counterWczoraj5663
mod_vvisit_counterW tym tygodniu5969
mod_vvisit_counterWszystkich13144298

Twoje IP: 18.118.200.86
MOZILLA 5.0,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

Najnowsze zdjęcia
;