Dzisiaj w klasach I – III pojawiło się mnóstwo pluszowych misiów. Były duże, małe, nowe, stare, jednokolorowe i wielobarwne. Największe wrażenie zrobiły te, które są z dziećmi od urodzenia. Trochę zniszczone, trochę przybrudzone. Widać, że były często przytulane, że towarzyszyły dzieciom w czasie snu i wielu zabaw. 25 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Pluszowego Misia. Z tej okazji misie zjawiły się na lekcjach. Uczniowie poznali historię powstania tej zabawki, słynne postaci misiów z filmów i książek dziecięcych, układali puzzle, uzupełniali misiowe sudoku, rozwiązywali quiz, zakodowali misiowego ozobota, wysłuchali fragmenty książki Janiny Porazińskiej „Pamiętnik Czarnego Noska”, śpiewali piosenki. Klasa III napisała list do misia. Podczas gier i zabaw na zajęciach języka angielskiego i niemieckiego uczniowie poznali imiona słynnych misiów – bohaterów książek i bajek dla dzieci. Paddington, Puchatek i Yogi pomogli im utrwalić kolory, liczby, zabawki i inne angielskie i niemieckie wyrazy. Dzieci poszukały misia w labiryncie, zagrały w misiowe memory oraz nazwały jego części ciała i oczywiście zatańczyły i zaśpiewały razem ze swoim ulubionym pluszowym przyjacielem. Cieszymy się, że ten dzień był taki wesoły i sprawił tyle radości dzieciom.
Jak budować swoje poczucie własnej wartości taki temat był dziś omawiany w klasie 1 z psychologiem szkolnym. Poczucie własnej wartości jest jak dom na mocnych fundamentach. Daje poczucie bezpieczeństwa, chroni przed nadmiernym wpływem z zewnątrz, ale też dodaje odwagi, by zwiedzać świat. Wiele badań pokazuje, że jest jednym z najważniejszych czynników sukcesu życiowego. Gdy jest mocne i stabilne, pozwala nawiązywać dobre relacje oraz podejmować wyzwania i realizować cele. Jak je budować i wzmacniać? Dzieci poznały kim jest krytyk wewnętrzny? W jakich sytuacjach się pojawia i jakie są sposoby radzenia sobie z nim. Podczas lekcji uczniowie analizowali swoje mocne i słabsze strony. Dzięki temu będą rozwijać samoświadomość i samoakceptację. Poszczególne aktywności bazowały na teorii najważniejszych ludzkich potrzeb, takich jak: potrzeba kompetencji, autonomii i relacji. 21 listopada obchodzony jest jako Światowy Dzień Życzliwości. Jest to dzień pozdrowień, dobrych uczynków i pozytywnych emocji. W dniu dzisiejszym wzajemnie się pozdrawialiśmy i na pozdrowienia czekaliśmy na specjalnej tablicy pozdrowień. Klasy I – III naszej szkoły wzięły udział w konkursie plastycznym „Odpoczywaj na wsi”, który został zorganizowany przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Wojewódzkie Ośrodki Doradztwa Rolniczego. Jego celem było promowanie wypoczynku na polskiej wsi z uwzględnieniem walorów naturalnych, dziedzictwa kulturowego, kulinarnego oraz różnorodności przyrodniczej obszarów wiejskich, kreowanie wizerunku obszarów wiejskich jako turystycznego rynku oferującego całoroczne atrakcje. 17 listopada odbył się etap szkolny przeprowadzony przez Szkolną Komisję Konkursową. Po analizie wszystkich prac pod kątem zgodności z punktami regulaminu, postanowiono wyróżnić i przesłać do etapu wojewódzkiego prace uczennic: Gabrieli Firuty, Julii Rypy i Antoniny Kwak. Bardzo dziękujemy wszystkim dzieciom za udział, a wyróżnionym dziewczynkom serdecznie gratulujemy. Teraz czekamy na wyniki etapu wojewódzkiego. |