Przez cały tydzień odbywały się patriotyczne poranki, podczas których przedszkolaki układały patriotyczne puzzle, grały w patriotyczne memory, tworzyły piękne prace plastyczne. Najmłodsi poznali symbole narodowe: hymn Polski, godło oraz flagę. Nie zabrakło rownież zabaw z elementami kodowania oraz z wykorzystaniem tablicy interaktywnej. W związku z udziałem w akcji "Szkoła do hymnu" organizowanej co roku przez Ministerstwo Edukacji wszystkie grupy przedszkolne w uroczystych okolicznościach zaśpiewały hymn Polski „Mazurek Dąbrowskiego". Takie wydarzenia pozwalają kultywować ważne uroczystości Państwowe i są świetną lekcją historii dla najmłodszych.
Dziś uczniowie naszej szkoły - o symbolicznej godzinie 11.11- odśpiewali „Mazurka Dąbrowskiego”. Przyłączyliśmy się tym samym do ogólnopolskiej akcji „Szkoła do hymnu”. Z uwagi na trwający stan epidemii COVID-19 oraz zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Edukacji i Nauki Święto Niepodległości uczciliśmy inaczej, bo w kameralnym – klasowym składzie. To nic, bo przecież dumę z bycia Polakiem można wyrażać na wiele sposobów. Historia naszego kraju jest niezwykle ciekawa, trudna, a zarazem fascynująca, o czym można się było przekonać, wysłuchując prelekcji wychowawców klas. Narodowe Święto Niepodległości to nie tylko dzień wolny od nauki czy pracy- to chwila refleksji na temat wolności, która, choć dana, może przecież nie trwać wiecznie. Warto więc docenić wkład naszych przodków, przywołać postacie: Piłsudskiego, Dmowskiego, Paderewskiego, Daszyńskiego i wielu innych ojców wolnej Polski, którzy dla wspomnianej wolności byli w stanie na największe akty poświęcenia. Niech więc żyje niepodległość, wolność i duma z faktu, że jesteśmy Polakami! Emocje odgrywają ważną rolę w życiu każdego człowieka. W okresie przedszkolnym następuje intensywny rozwój dziecka, w tym również rozwój emocjonalny. W tym czasie dzieci poznają, identyfikują i wyrażają emocje, przez co bogaci się i różnicuje ich życie emocjonalne. Zabawy są podstawową formą działania dzieci, dającą możliwość przeżywania różnorodnych uczuć. Dziś w grupie "Misie" zostały przeprowadzone zajęcia z psychologiem. Pracując z dziećmi w wieku przedszkolnym zauważamy jak ważna i jednocześnie trudna jest umiejętność radzenia sobie przez dzieci w różnych sytuacjach dnia codziennego związanych ze współżyciem w grupie rówieśniczej. Obserwując rozwój dzieci począwszy już od najmłodszej grupy przedszkolnej – trzylatków dostrzegamy ich ogromny potencjał intelektualny i jednocześnie różnorodne problemy emocjonalno–społeczne. Dlatego im szybciej zostaną zaznajomione z tematem, tym będą wykazywały się większą wrażliwością emocjonalną w kontaktach z rówieśnikami, szybszym rozwojem umiejętności kontrolowania własnego zachowania oraz panowania nad emocjami. |