Po raz kolejny nasza szkoła przystąpiła do ogólnopolskiego programu TRZYMAJ FORMĘ, którego głównymi założeniami są wyrabianie u uczniów nawyków prawidłowego odżywiania się oraz systematycznej aktywności fizycznej, które są niezbędne dla zdrowia i prawidłowego funkcjonowania. Ważnym zagadnieniem jest drugie śniadanie, ponieważ zauważono, że dzieci przynoszą szkoły drożdżówki, słodycze. Powinny zjadać kanapki, ponieważ zawierają one wszystkie składniki odżywcze konieczne dla organizmu. Pieczywo zawiera węglowodany, masło tłuszcze, wędliny, nabiał, jajka białko, natomiast warzywa witaminy, wodę i składniki mineralne. W klasach I – VIII zorganizowano akcję ZDROWE DRUGIE ŚNIADANIE. Uczniowie przynieśli do szkoły niezbędne produkty. Stoły uginały się od przygotowanych przez nich kolorowych, zdrowych kanapek, które zjedli z wielkim apetytem. Mamy nadzieję, że będą one równie chętnie spożywane w czasie przerw w całym roku szkolnym.
21 listopada 2023 r. uczniowie klasy VIII naszej szkoły wzięli udział w Ogólnopolskim Turnieju Liga Robotów realizowanym przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w ramach Programu Laboratoria Przyszłości. Turniej odbył się w Hali Widowiskowo Sportowej w Mysłowicach. Liga Robotów to projekt realizowany w ramach programu Laboratoria Przyszłości, prowadzony przez Ministerstwo Edukacji i Nauki wraz z partnerami. Jako jedna z 320 szkół zakwalifikowanych do projektu z całej Polski otrzymaliśmy zestaw klocków do tworzenia robotów oraz matę edukacyjną do kodowania. Zadaniem szkolnej drużyny robotycznej było zaprojektowanie, skonstruowanie i zaprogramowanie robota niezbędnego do wykonania misji znajdującej się na macie turniejowej, wykonanie zadań z programowania oraz konstrukcja pojazdu do udziału w wyścigu. W zmaganiach turniejowych nasza szkolna drużyna zajęła 1 i II miejsce w konkurencjach „wyścig” i „programowanie”. To wielki sukces naszej drużyny. Ten turniej oparty jest założeniach idei STEAM. Efekty, które osiągnęli uczniowie przygotowując się do zawodów, to rozwój takich kompetencji przyszłości, jak: kooperacja, kreatywność, krytyczne myślenie i komunikacja. Wszyscy zanurzyli się Warto było we wtorkowy wieczór 21 listopada odwiedzić Zespół Szkolno-Przedszkolny w Większycach. W celu rozwijania zainteresowań naukami przyrodniczymi, nauczyciele przygotowali dla uczniów z klasy piątej, szóstej i siódmej zestawy doświadczeń, które pomogły dzieciom odpowiedzieć na szereg nurtujących pytań, dotyczących zjawisk i praw rządzących przyrodą. Każdy młody naukowiec musiał postawić własną hipotezę, a następnie samodzielnie potwierdzić ją wykonując proste doświadczenie. Zapalano zapałki bez użycia ognia, przelewano wodę z butelki bez odrywania jej od stołu, pompowano woreczki strunowe, zmuszano jajko do wypłynięcia na powierzchnię wody i strzelano piorunami. Błyskawice pojawiały się nie tylko między metalowymi kulkami, ale także między palcami uczniów. Na zakończenie czekała wszystkich niespodzianka. Każdy młody naukowiec, mógł samodzielnie wyprodukować kolorowe żelki, które później z apetytem skonsumował. Wszystkie zadania miały wartość edukacyjną, rozbudzały wyobraźnię, skłaniały do logicznego myślenia oraz samodzielnego rozwiązywania problemów a w szczególności rozbudzały naturalną ciekawość świata. Uczniowie wynieśli z warsztatów nie tylko świetne wspomnienia, ale także wiedzę, co zapewne zaowocuje w późniejszych etapach nauki.
|