Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member Anna Chalupinska  
2021-04-12 21:38:05
Member bojowniczka  
2021-04-12 12:06:11
Member karolina  
2021-04-07 13:05:14
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
administrator Administrator  
2017-12-10 17:48:13
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Wtorek
13 kwietnia 2021
Imieniny obchodzą
Hermenegilda, Hermenegild, Ida, Jan, Justyn, Małgorzata, Przemysł, Przemysław
Do końca roku zostało
263 dni

Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego21 lutego na całym świecie obchodzony był MIĘDZYNARODOWY  DZIEŃ  JĘZYKA  OJCZYSTEGO. Świętowaliśmy go również w klasach I – III. W bieżącym roku poświęcono go językom zanikającym na Ziemi, których jest bardzo wiele. Dzieci wypowiadały się na temat, czym jest język ojczysty, czym jest gwara. Pisały na karteczkach najtrudniejsze do napisania polskie wyrazy. Najczęściej pojawiały się „chrząszcz, chrabąszcz”. Czytały „wierszyki łamiące języki”, czyli trudne do poprawnej artykulacji. Dyskutowały także na temat szacunku do języka polskiego, ponieważ wszyscy żyjemy w Polsce. Zobaczyły na mapie Polski regiony, w których ludzie posługują się gwarą: Śląsk, Podhale, Kaszuby, Podlasie. Niektóre dzieci w domu posługują się tylko gwarą, ale wiedzą, że w szkole należy uczyć się języka polskiego. Na koniec czytały wiersze w gwarze śląskiej oraz prowadziły rozmowy w mowie swoich dziadków i pradziadków, którą powinny znać i posługiwać się, aby nie zaginęła.

 

Klasa IV omawiała na lekcji przyrody budowę układu krwionośnego. Najważniejszą jego częścią jest serce, które tłoczy krew ze składnikami pokarmowymi i tlenem do każdej komórki ciała. W ramach realizacji w szkole programu Promocji Zdrowia uczniowie przygotowali plakat „ZDROWE ODŻYWIANIE - ZDROWE SERCE”. Wyszukiwali w dowolnym źródle wiedzy wiadomości na temat, co należy jeść, aby serce pracowało prawidłowo oraz co mu szkodzi. Jest to bardzo ważne zagadnienie ze względu na to, jak wielu ludzi w Polsce choruje na schorzenia serca. Przygotowali kolorowe, estetyczne plakaty zawierające bardzo potrzebną wiedzę. Dzieci, poprzez bardzo lubianą formę pracy, kształtowały nawyki prawidłowego odżywiania się, które prowadzą do zdrowia.

zdrowe odżywianie zdrowe odżywianie zdrowe odżywianie zdrowe odżywianie zdrowe odżywianie

 


Informacje dotyczące rekrutacji do szkoły i przedszkola na rok szkolny 21/22 znajdują się w dziale - DLA RODZICÓW.

 

Przekroczenie progu przedszkola jest bardzo ważnym wydarzeniem w życiu dziecka rozpoczynającym nowy etap w jego życiu. Dla wielu dzieci oznacza ono pierwsze kontakty z grupą rówieśników, jak również z nieznanymi im dorosłymi, rozstanie z rodziną, innymi słowy, odnalezienie się w nowym środowisku. Dlatego w naszym przedszkolu stworzyliśmy najbardziej sprzyjające warunki, które umożliwiają dzieciom naturalną i bezstresową adaptację, dając tym samym przedszkolakom radość i poczucie bezpieczeństwa, a ich rodzicom spokój oraz zadowolenie. Zapraszamy do obejrzenia filmu, który na chwilę zabierze Państwa do naszego przedszkolnego świata!

 

W klasie III  została przeprowadzona lekcja z psychologiem pod tytułem „Jak uczyć się na własnych błędach?”

Mówi się, że błądzić jest rzeczą ludzka oraz, że człowiek uczy się na błędach. Niewątpliwie, uczymy się czegoś przy okazji popełnianych błędów. Pojawia się jednak zasadnicza wątpliwość - czy „na błędach” uczymy się raczej jak je popełniać, czy też jak ich unikać? Rodzi to następne pytania. Po czym jednak poznajemy, że popełniliśmy jakiś błąd? Czy samo popełnienie błędu wystarcza, żeby go rozpoznać, a jego rozpoznanie, aby go naprawić i uniknąć ponownego wystąpienia w przyszłości? Jakie emocje towarzyszą nam, gdy doświadczamy porażek? Proponowane podczas lekcji aktywności miały na celu zapoznanie uczniów z etapami procesu uczenia się na swoich błędach, które zakładają: przyznanie się do błędu; przyjęcie, że błędy są wpisane w postęp; pytanie innych o opinie i przyjmowanie krytyki oraz sporządzenie nowej, ulepszonej strategii działania. Udział w zabawach, prezentacja multimedialna oraz  film  zaproponowany przez Uniwersytet Dzieci pomógł uczniom w zrozumieniu, że mamy prawo  do popełnianie błędów oraz otwartości na przyjmowanie krytyki. Błędy (własne) należy rozpoznawać, akceptować i korygować, lecz nie należy się na nich koncentrować. Koncentrować należy się na własnych sukcesach, „zasobach”, „mocnych stronach”, atutach, okazjach i możliwościach. Bowiem to, na czym się koncentrujemy, rozrasta  i urzeczywistnia się. Nie popełnia błędów tylko ten, kto nic nie robi. Powodzenia!!!

Jak uczyć się na własnych błędach? Jak uczyć się na własnych błędach? Jak uczyć się na własnych błędach?

 

joomplu:17695

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:20306

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś2448
mod_vvisit_counterWczoraj6387
mod_vvisit_counterW tym tygodniu8835
mod_vvisit_counterWszystkich6168625

Twoje IP: 3.238.249.17
,
Wyszukiwarka
Logowanie



Telefon zaufania

Najnowsze zdjęcia
;