Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member karolina  
2025-01-28 19:23:01
Member bojowniczka  
2025-01-28 5:59:17
Member Anna Chalupinska  
2025-01-27 21:45:03
administrator Administrator  
2024-06-26 12:53:56
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Wtorek
28 stycznia 2025
Imieniny obchodzą
Agnieszka, Augustyn, Flawian, Ildefons, Julian, Karol, Leonidas, Piotr, Radomir, Roger, Waleriusz
Do końca roku zostało
338 dni

Dzień Tolerancji16 listopada przypada Międzynarodowy Dzień Tolerancji. Uczniowie klas I i III brali udział w zajęciach warsztatowych pn. „Można różnić się pozytywnie” Czym jest tolerancja? Dlaczego jest ważna? Po co nam różnorodność? Według Deklaracji Zasad Tolerancji z 1995 roku to harmonia różnorodności czyni możliwym pokój na świecie. Tolerancja przejawia się w szacunku, akceptacji i uznaniu, że każdy z nas może po prostu różnić się od nas. Temat pomogła nam rozszerzyć bajka Hansa Christiana Andersena „Brzydkie Kaczątko”. Historia brzydkiego kaczątka dowodzi, że wygląd zewnętrzny innych ludzi, ich ubranie czy pozostałe oznaki zamożności (jak np. drogie zabawki) nie powinny być podstawą do ich oceny. Po drugie baśń niesie ogromny ładunek emocjonalny, uczy współczucia i pokazuje, że nie powinniśmy dokuczać innym, wyśmiewać się z nich czy krzywdzić w jakikolwiek sposób. Warto budować postawę szacunku do drugiego człowieka już od najmłodszych lat. Międzynarodowy Dzień Tolerancji to dobry moment, aby pokazać uczniom, jak różnorodny jest nasz świat i jak można czerpać z takiego bogactwa charakterów, zainteresowań i kultur.

Dzień Tolerancji Dzień Tolerancji

 

Uczniowie klasy I i III  uczestniczyli w kolejnych zajęciach wsparcia psychologicznego w zakresie kompetencji emocjonalno - społecznych . Uczyli się jak przepraszać, gdy kogoś obrażą. Rozmawiali o  tym co się dzieje z naszym poczuciem wartości kiedy słyszymy komunikaty pełne złości, obrazy albo komunikaty przyjazne, miłe. Każdy z uczniów miał za zadanie powiedzenie czegoś miłego na temat kolegi/ koleżanki. To ważne, aby budować bardziej znaczące i zdrowe więzi.

zajęcia kolejne zajęcia kolejne

 

Dzisiaj w ramach zajęć z psychologiem dzieci z grupy  „Misie” miały spotkanie na temat wartości, czyli o tym co ma prawdziwą wartość. Pozytywne wartości kształtują ludzi, życie i lepsze stosunki międzyludzkie. Bohaterka Zosia, którą poznały dzieci była smutna, gdyż jej koleżanka miała „lepszy dom, zabawki”. Mama odpowiada córce: Koleżanka ma dużo zabawek, piękny dom z ogrodem, ale my za to mamy mnóstwo pomysłów na świetne wycieczki, dużo czasu na głupotki i gilgotki i mamy siebie do kochania. To wszystko to dla mnie największy skarb. Taki skarb jest bezcenny. Nigdzie go nie kupisz ani nikt nie może Ci go dać”. Przyjaźń, rodzina, szacunek, dobro, cierpliwość, uprzejmość, tolerancja, sprawiedliwość. Tak rozumiane wartości nadają życiu sens i dzięki nim dzieci jak z kompasem mogą poruszać się w świecie, stawiać sobie właściwe cele i podejmować słuszne decyzje. Znana pisarka, Wisława Szymborska, powiedziała kiedyś, że "czytanie książek to najpiękniejsza zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła". Czytanie książek pomaga również w rozwoju inteligencji emocjonalnej u najmłodszych. Zachęcamy by przed snem poczytać wspólnie z dzieckiem czytankę. Wspólne czytanie wytwarza więź i pomaga wytłumaczyć trudne do wytłumaczenia sytuacje z życia.

grupa Misie grupa Misie

 

kolejne zajęciaKolejne zajęcia w ramach wsparcia psychologicznego w zakresie kompetencji emocjonalno–społecznych w klasach I i III dotyczyły tematu budowania odporności psychicznej dziecka. Podczas zajęć dzieci nauczyły się mierzyć własne samopoczucie i poznać proste sposoby na poprawienie sobie nastroju. Porównywały, jak zmienia się ich nastrój po wyciszeniu i przywołaniu miłych wspomnień. Wzięły też udział w dwustopniowym treningu pozytywności. Najpierw, pracując w grupach, trenowali przywoływanie dobrych myśli. Następnie, w pracy indywidualnej, odnajdywały źródła mocy, tworząc listę rzeczy, które są dla nich "wyzwalaczem" pozytywnych emocji. Pozytywne emocje innych mocno wpływają na nas samych. Okazując innym wdzięczność nie tylko poprawiamy im nastrój i sami lepiej się czujemy, ale także budujemy silne, pozytywne relacje, które są jednym z głównych źródeł szczęścia dla ludzi. Dlatego warto dbać o okazywanie wdzięczności. Korzystaliśmy z Kart pracy rozwijające umiejętności stawiania i osiągania swoich celów psychologiadziecka.org dla kategorii wiekowej 7- 10 lat. Gdyby ktoś z Państwa był zainteresowany pracą z dzieckiem tą metodą podsyłam link https://psychologiadziecka.org/karty-pracy/jak-osiagac-cele-7-10-lat/

Warto przeczytać:

·       Bendt Ch., „Tajemnica odporności psychicznej: jak uodpornić się na stres, depresję i wypalenie zawodowe”, Wydawnictwo UJ, Kraków 2015.

·       Sikorska I., „Bufory stresu: jak rozwijać odporność psychiczną dziecka”, Wydawnictwo Edukacyjne, Kraków 2011.

·       Sikorska I., „Odporność psychiczna w okresie dzieciństwa”, Wydawnictwo UJ, Kraków 2016.

Warto zajrzeć:

·       www.pozytywnaedukacja.pl

·       https://developingchild.harvard.edu/resources/how-to-motivate-children-science-based-approaches-for-parents-caregivers-and-teachers/

kolejne zajęcia kolejne zajęcia

 

Światowy Dzień Zapobiegania SamobójstwomW klasie VIII przeprowadzone zostały zajęcia psychologiczne z okazji Światowego Dnia Zapobiegania Samobójstwom przypadający na 10 września. Polska jest na drugim miejscu w Europie pod względem samobójstw nieletnich. Życie ludzkie jest największą wartością. Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom jest inicjatywą, mającą na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat zjawiska samobójstw, ich przyczyn psychologicznych i socjologicznych. Samobójstwo jest niezwykle trudnym tematem, co nie oznacza, że wolno go pomijać. Problem chorób psychicznych (częstej przyczyny samobójstwa), między innymi depresji jest bagatelizowany czy wręcz ośmieszany. Nie można postrzegać problemu samobójstwa tylko w kontekście śmierci, gdyż jest to proces zachodzący w człowieku często o wiele wcześniej niż udana próba samobójcza.

W 2021 roku 1496 dzieci i nastolatków podjęło próbę samobójczą, niestety 127 z tych prób zakończyło się śmiercią. W porównaniu do roku 2020 widzimy 77% wzrost zachowań samobójczych wśród młodzieży. Dane pochodzą z Komendy Głównej Policji.

Cały raport do pobrania
https://backend.zwjr.pl/media/attachments/Raport_za_lata_2012-2021_zachowania_samobojcze_mlodziezy_2_JVEHSu1.pdf

 
Więcej artykułów…

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś250
mod_vvisit_counterWczoraj17370
mod_vvisit_counterW tym tygodniu27529
mod_vvisit_counterWszystkich16053839

Twoje IP: 3.147.193.1
MOZILLA 5.0,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

Najnowsze zdjęcia
;