Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member bojowniczka  
2024-04-19 15:32:03
Member Anna Chalupinska  
2024-04-17 20:27:15
Member karolina  
2024-04-16 12:41:13
administrator Administrator  
2023-07-12 13:32:39
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Niedziela
21 kwietnia 2024
Imieniny obchodzą
Addar, Anzelm, Bartosz, Drogomił, Feliks, Irydion, Konrad, Konrada, Selma
Do końca roku zostało
255 dni

Światowy Dzień Zapobiegania SamobójstwomW klasie VIII przeprowadzone zostały zajęcia psychologiczne z okazji Światowego Dnia Zapobiegania Samobójstwom przypadający na 10 września. Polska jest na drugim miejscu w Europie pod względem samobójstw nieletnich. Życie ludzkie jest największą wartością. Światowy Dzień Zapobiegania Samobójstwom jest inicjatywą, mającą na celu zwiększenie świadomości społecznej na temat zjawiska samobójstw, ich przyczyn psychologicznych i socjologicznych. Samobójstwo jest niezwykle trudnym tematem, co nie oznacza, że wolno go pomijać. Problem chorób psychicznych (częstej przyczyny samobójstwa), między innymi depresji jest bagatelizowany czy wręcz ośmieszany. Nie można postrzegać problemu samobójstwa tylko w kontekście śmierci, gdyż jest to proces zachodzący w człowieku często o wiele wcześniej niż udana próba samobójcza.

W 2021 roku 1496 dzieci i nastolatków podjęło próbę samobójczą, niestety 127 z tych prób zakończyło się śmiercią. W porównaniu do roku 2020 widzimy 77% wzrost zachowań samobójczych wśród młodzieży. Dane pochodzą z Komendy Głównej Policji.

Cały raport do pobrania
https://backend.zwjr.pl/media/attachments/Raport_za_lata_2012-2021_zachowania_samobojcze_mlodziezy_2_JVEHSu1.pdf

 

Rozpoczęcie nauki w szkole, jest dla każdego dziecka nie tylko czymś ciekawym, ale przede wszystkim czymś nowym. Szkoła to nie tylko miejsce zdobywania wiedzy, ale też umiejętności społecznych. Dzieci nawiązują relację, uczą się radzenia sobie z sytuacjami stresowymi, jak również stają w obliczu konfliktów i konieczności ich rozwiązywania. Zanim na dobre odnajdą się w nowym otoczeniu i zbudują więzi z pozostałymi uczniami i nauczycielami, większość z nich spotkają trudności adaptacyjne. Dziecko wkracza w nowy etap swojego życia. Jednakże emocje ogromnie wpływają na dziecko i jego rozwój. Dokładamy wszelkich starań by dzieci chętnie przychodziły do szkoły, były radosne, zadowolone, pełne optymizmu, ale także rozwijali talenty i zaspokajali ciekawość świata oraz dbali o siebie. W procesie adaptacji posłużyły nam karty łamacz lodów oraz gra z serii emocje dziecka „Moje ulubione”, której celem jest poznanie swoich upodobań, a co za tym idzie zintegrowanie klasy.

PIERWSZE ZAJĘCIA ADAPTACYJNE ZA NAMI….. PIERWSZE ZAJĘCIA ADAPTACYJNE ZA NAMI….. PIERWSZE ZAJĘCIA ADAPTACYJNE ZA NAMI…..

 

Na czwartych zajęciach z pomocy psychologiczno – pedagogicznej rozmawialiśmy jak dbać o dobry nastrój? Umiejętność dostrzegania dobrych stron i pielęgnowania w sobie dobrych emocji można rozwijać. Praktyka wdzięczności, świętowanie czy planowanie dobrych zdarzeń to ważne narzędzia wspomagające odporność psychiczną, także u dzieci. Na zajęciach uczniowie uczyli się mierzyć własne samopoczucie i poznają proste sposoby na poprawianie sobie nastroju. Porównywali, jak zmienia się ich nastrój po wyciszeniu i przywołaniu miłych wspomnień. Wzięli też udział w trzyczęściowym treningu pozytywności. Najpierw, pracując w grupach, trenowali przywoływanie dobrych myśli. Następnie, w pracy indywidualnej, odnajdywali źródła mocy, tworząc listę rzeczy, które są dla nich "wyzwalaczem" pozytywnych emocji. Trzecia część treningu to zabawa ruchowa pokazująca, jak duży wpływ na nasz nastrój ma aktywność fizyczna oraz muzyka. Wszyscy mamy wpływ na to jak odbieramy rzeczywistość ,ponieważ nastawienie do życia rodzi się w głowie, a pozytywne myślenie można trenować.

dobry nastrój dobry nastrój


W piątek przedszkolaki w grupie „ Misie” rozmawiały na temat emocji, a dokładnie jednej z nich – smutku. Dzieci opowiedziały jakie sytuacje wywołują u nich smutek oraz dowiedziały się jak sobie z nim radzić. Wykonały także kartę pracy „Odczarować smutek misia”. W zagłębieniu tematu pomogła bajka terapeutyczna „Smutne miasto”. Na zakończenie dzieci wykonały taniec, którego celem było zrzucenie smutku i zaproszenie do tańca radości.

smuteksmutek

 

W grupie Sówek rozmawialiśmy na temat zachowań trudnych takich jak agresja czy złość. Na początku dzieci dowiedziały się czym różni się złość od agresji i przemocy. Jak sobie poradzić ze złością. Bo to, że ją odczuwamy jest normalne. Dzieci w wieku przedszkolnym odczuwają cały wachlarz emocji jednak nie zawsze potrafią nad nimi zapanować i zareagować w akceptowalny sposób. W lepszym zrozumieniu zagadnienia pomogła nam bajka terapeutyczna o „ Lisku Urwisku” oraz historyjka obrazkowa o chłopcu, który ze względu na inny kolor skóry został obiektem kpin. Najpierw należy kogoś poznać, aby coś o nim powiedzieć. Nie należy kogoś oceniać tylko  po wyglądzie. Każdy zasługuje na to by zostać wysłuchanym i być dobrze traktowanym bez względu na kolor skóry czy wartości, którymi się kieruje. W nagrodę za aktywny udział w spotkaniu dzieci dostały kolorowankę Liska Urwiska, która sprawiła wiele radości.

Agresja czy złość Agresja czy złość

 

Trzecie zajęcia z pomocy psychologiczno- pedagogicznej dotyczyły empatii. Dlaczego ziewanie jest zaraźliwe? Czy bycie dla kogoś miłym znaczy to samo, co bycie empatycznym? Umiejętność naśladowania ma wiele wspólnego z wiedzą na temat uczuć innych ludzi. Współodczuwanie z innymi niesie ze sobą pewien ciężar, ale jednocześnie pozwala na nawiązywanie relacji i rozumienie potrzeb innych ludzi. Jak reagować na emocje innych ludzi? Jak je nazywać i jak sobie z nimi radzić? W trakcie zajęć uczniowie wcielili się w role innych osób. Odgadywali ich uczucia, próbowali zrozumieć i wyobrazić sobie siebie na ich miejscu. Nauczyli się także dostrzegać pozytywne cechy u innych ludzi. Obejrzeliśmy krótki film, w którym neurobiolog z Katedry Fizjologii Człowieka i Zwierząt Uniwersytetu Gdańskiego, dr Wojciech Glac opowiedział o tym, która część mózgu odpowiedzialna jest za empatię. Na koniec dzieci napisały kolegom z klasy na karteczkach coś miłego - przyczyni się to do głębszej integracji w klasie, ponieważ empatia i współpraca zawsze idą w parze.

trzecie zajęcia trzecie zajęcia trzecie zajęcia

 
Więcej artykułów…

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś1944
mod_vvisit_counterWczoraj6010
mod_vvisit_counterW tym tygodniu46842
mod_vvisit_counterWszystkich13082782

Twoje IP: 44.201.97.0
,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

Najnowsze zdjęcia
;