Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member bojowniczka  
2024-11-19 18:25:50
Member Anna Chalupinska  
2024-11-19 16:53:12
Member karolina  
2024-11-17 14:31:54
administrator Administrator  
2024-06-26 12:53:56
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Czwartek
21 listopada 2024
Imieniny obchodzą
Albert, Alberta, Albertyna, Janusz, Konrad, Konrada, Maria, Piotr, Regina, Rena, Rufus, Twardosław, Wiesław
Do końca roku zostało
41 dni

W klasie II przeprowadziliśmy zajęcia psychologiczne na temat radzenia sobie z niepowodzeniami. Któż z nas lubi emocje towarzyszące popełnianiu błędu? Trudno stwierdzić, że niepowodzenia są czymś miłym, czyż nie? Czy jednak mogą pełnić jakąś pozytywną funkcję? Okazuje się, że błędy i niepowodzenia są koniecznym elementem procesu uczenia się i zdobywania doświadczenia (zarówno u dzieci, jak i u dorosłych). To one pozwalają nam na świadomą analizę zdarzeń i zachowań, a także na wyciąganie wniosków. Na zajęciach uczniowie ćwiczyli precyzję komunikacji i doświadczanych sytuacji niepowodzenia podczas grupowej zabawy. Zastanawiali się nad własnymi doświadczeniami tzw. porażek oraz emocjami, które im wówczas towarzyszą. Wreszcie, w toku głównej aktywności, analizowali złożone sytuacje z różnych obszarów życia. Dzięki temu zadaniu oraz miniwykładowi z platformy Uniwersytet Dzieci poszerzyli swoją wiedzę o edukacyjnej roli procesu popełniania błędów.

Zajęcia w klasie II Zajęcia w klasie II

 

W klasie II zostały przeprowadzone zajęcia z psychologiem szkolnym. Tematem zajęć było pojęcie poczucia inności, odrzucenia oraz niezrozumienia. Dzieci poznały dziś świat tych, którzy czasami stoją z boku, gdyż są nieśmiali.  Uczniowie dzięki książce pt. „BAJKOTERAPIA” czyli bajki pomagajki dla małych i dużych uświadomili sobie, że każdy nosi w sobie coś wartościowego, tylko trudno to z pewnych powodów dostrzec. Dzieci odbierają inność zazwyczaj jako coś negatywnego, dlatego powinniśmy zadbać o to, by były otwarte na szeroko rozumianą odmienność, uświadamiając im, jak ważny jest każdy człowiek bez względu na to jak wygląda. Warto pokazać, że równą wartość stanowi to, co nas łączy, jak i to, co nas dzieli. To wspaniałe, że ludzie są tak różnorodni. Każdego cechuje coś, co go wyróżnia i jeśli nie uznajemy tego za cechę pozytywną, zazwyczaj winna jest nasza optyka. Wszystko bowiem da się zmienić w diament… tak jak naszą opowieść o „Rubinku” A. Barcisia.

Zajęcia z psychologiem w klasie 2 Zajęcia z psychologiem w klasie 2 Zajęcia z psychologiem w klasie 2

 

Dzień Życzliwości21 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. W naszym przedszkolu również uczciliśmy ten dzień. „Sówki” tego dnia rozmawiały na temat cech człowieka życzliwego. Wiedzieliśmy, że dotyczy to miłych, pomocnych, dobrych ludzi. Ważne jest również stosowanie zwrotów grzecznościowych, które stanowią także kodeks życzliwego przedszkolaka. W przypomnieniu tych zwrotów pomogła nam piosenka Małej Orkiestry Dni Naszych pt. "Piosenka bardzo kulturalna". Dzieci wykonały także LAURKI ŻYCZLIWOŚCI, które wręczyły wszystkim pracownikom przedszkola. Przy tej okazji przypomnieliśmy sobie historię Krasnala Życzliwka z Wrocławia, który choć był maleńki miał wielkie i dobre serce. Była to wspaniała nauka życzliwości i koleżeństwa.

Dzień Życzliwości Dzień Życzliwości Dzień Życzliwości

 

Dzień Tolerancji16 listopada przypada Międzynarodowy Dzień Tolerancji. Uczniowie klas I i III brali udział w zajęciach warsztatowych pn. „Można różnić się pozytywnie” Czym jest tolerancja? Dlaczego jest ważna? Po co nam różnorodność? Według Deklaracji Zasad Tolerancji z 1995 roku to harmonia różnorodności czyni możliwym pokój na świecie. Tolerancja przejawia się w szacunku, akceptacji i uznaniu, że każdy z nas może po prostu różnić się od nas. Temat pomogła nam rozszerzyć bajka Hansa Christiana Andersena „Brzydkie Kaczątko”. Historia brzydkiego kaczątka dowodzi, że wygląd zewnętrzny innych ludzi, ich ubranie czy pozostałe oznaki zamożności (jak np. drogie zabawki) nie powinny być podstawą do ich oceny. Po drugie baśń niesie ogromny ładunek emocjonalny, uczy współczucia i pokazuje, że nie powinniśmy dokuczać innym, wyśmiewać się z nich czy krzywdzić w jakikolwiek sposób. Warto budować postawę szacunku do drugiego człowieka już od najmłodszych lat. Międzynarodowy Dzień Tolerancji to dobry moment, aby pokazać uczniom, jak różnorodny jest nasz świat i jak można czerpać z takiego bogactwa charakterów, zainteresowań i kultur.

Dzień Tolerancji Dzień Tolerancji

 

Uczniowie klasy I i III  uczestniczyli w kolejnych zajęciach wsparcia psychologicznego w zakresie kompetencji emocjonalno - społecznych . Uczyli się jak przepraszać, gdy kogoś obrażą. Rozmawiali o  tym co się dzieje z naszym poczuciem wartości kiedy słyszymy komunikaty pełne złości, obrazy albo komunikaty przyjazne, miłe. Każdy z uczniów miał za zadanie powiedzenie czegoś miłego na temat kolegi/ koleżanki. To ważne, aby budować bardziej znaczące i zdrowe więzi.

zajęcia kolejne zajęcia kolejne

 
Więcej artykułów…

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś2238
mod_vvisit_counterWczoraj9866
mod_vvisit_counterW tym tygodniu47218
mod_vvisit_counterWszystkich15112002

Twoje IP: 18.191.129.241
MOZILLA 5.0,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

Najnowsze zdjęcia
;