Ostatnio zalogowani
User Stats
Online : Brak Online
5 ostatnio zalogowanych
Member bojowniczka  
2024-04-19 15:32:03
Member Anna Chalupinska  
2024-04-17 20:27:15
Member karolina  
2024-04-16 12:41:13
administrator Administrator  
2023-07-12 13:32:39
Member Bernadeta Jastrzębska  
2020-10-21 18:32:41
Bezpieczna droga

Kartka z kalendarza
Dzisiaj jest
Piątek
19 kwietnia 2024
Imieniny obchodzą
Adolf, Adolfa, Adolfina, Alf, Cieszyrad, Czesław, Czech, Czechasz, Czechoń, Leon, Leontyna, Pafnucy, Tymon, Werner, Włodzimierz
Do końca roku zostało
257 dni

zajęcia w klasie 6W klasie VI podjęliśmy temat jak stworzyć zgrany zespół? Coraz częściej, zarówno w szkołach jak i poza nią, wymagana jest umiejętność pracy w zespole.  Zadania, które kiedyś mogły być realizowane samodzielnie, dziś są wykonywane wydajniej i lepiej dzięki współpracy dobrze dobranych osób. Jednak wspólne działanie nie zawsze jest łatwe. Wymaga zaufania, zaangażowania i odpowiedzialności. Jak wesprzeć uczniów w efektywnym osiąganiu wspólnego celu? Jak usprawnić pracę w grupie? Zajęcia rozpoczęliśmy mini wykładem  z udziałem muzyka oraz strażaka, który opowiedział o kulisach pracy w zespole. Uczniowie posłuchali o relacjach między artystami i porozmawiali o tym, jak może wyglądać współpraca. Następnie wzięli udział w zawodach wymagających od wszystkich pełnego zaangażowania. W ten sposób przekonali się, jak zachowania poszczególnych osób mogą wpłynąć na efektywność pracy całej grupy. Na koniec mieli zastanowić się jak wyeliminować czynniki, które zagrażają zgraniu zespołu. Dlaczego warto zadać sobie trud i mieć dobrze zintegrowaną klasę?

1. W zgranej klasie lepiej się uczyć. W atmosferze zaufania, z dobrą komunikacją łatwiej poprosić o pomoc kolegów, łatwiej popełniać błędy. Taką klasę łatwiej zachęcić do działań edukacyjnych.

2. Zgrana klasa chętnie podejmuje trudniejsze zadania. Jeśli uczniowie w klasie sobie ufają i wiedzą, że mogą na siebie liczyć chętniej będą się angażować w różne, trudne i dodatkowe działania.

3. W zgranej klasie łatwiej zapobiegać zachowaniom niepożądanym (np. dokuczanie, wykluczanie)

4. Dobre doświadczenia ze szkoły budują kapitał na przyszłość. Uczeń, który funkcjonował w zgranej klasie będzie umiał odnaleźć się w innych grupach/zespołach w dorosłym życiu.


 

zajęcia w klasie IDzięki temu, że się od siebie różnimy, rozwijamy odmienne pasje i jesteśmy dobrzy w różnych rzeczach, możemy się uzupełniać. W klasie I rozmawialiśmy na temat różnic. Warto podążać za swoimi zainteresowaniami i wspierać to, w czym jesteśmy dobrzy. To pozwala nam odczuwać radość z tego, co robimy. A w przyszłości pozwoli zdecydować, kim chcemy być. Bardzo ważne jest, byśmy potrafili ze sobą współpracować na różnych płaszczyznach. Podczas lekcji uczniowie mieli okazję do samodzielnego poszukiwania własnych mocnych stron. Zastanawiali się, na czym polega różnorodność i jakie płyną z niej korzyści. Zaprezentowali swoje pasje w formie kalamburów. W 2022 roku liczba osób na świecie przekroczyła 8 miliardów. Wszyscy w około 99,9 proc. jesteśmy tacy sami. Pozostały 0,1 decyduje o naszej wyjątkowości. Co decyduje o tym, jak wyglądamy, co jemy, w co się ubieramy? Co łączy, a co dzieli ludzi z różnych stron świata? Dziś mieliśmy okazję się dowiedzieć.

 

Jak mówić nie? W klasie III tematem zajęć z psychologiem były aspekty związane z asertywnością. Badania pokazują, że około 35% dzieci w wieku szkolnym doświadcza przemocy ze strony rówieśników. Co możemy robić, żeby jej zapobiec? Między innymi wspierać rozwój asertywności i umiejętności stawiania granic przez uczniów. W trakcie zajęć uczniowie wykonali doświadczenie, które pozwoliło im zrozumieć czym jest strefa osobista oraz gdzie się znajduje. Zapoznali się z historiami osób, które mają trudności z ustaleniem granic, a następnie w grupach opracowali rozwiązania, ucząc się przy tym asertywności. Zastanawiali się nad własnymi potrzebami i stworzyli rysunki obrazujące przestrzeń oraz zachowania, które sprawiają, że czują się bezpiecznie i komfortowo. Powstały z nich wspólna galeria, do której będą mogli się odnosić w trosce o relacje w grupie. Uczniowie obejrzeli również miniwykład z Uniwersytetu Dzieci, pokazujący, że nie tylko ludzie, ale również rośliny potrzebują przestrzeni do prawidłowego funkcjonowania. Dla jakości wzajemnych relacji trzeba czasem powiedzieć NIE, żeby sobie samemu powiedzieć TAK.

Asertywność Asertywność Asertywność

 

W klasie II przeprowadziliśmy zajęcia psychologiczne na temat radzenia sobie z niepowodzeniami. Któż z nas lubi emocje towarzyszące popełnianiu błędu? Trudno stwierdzić, że niepowodzenia są czymś miłym, czyż nie? Czy jednak mogą pełnić jakąś pozytywną funkcję? Okazuje się, że błędy i niepowodzenia są koniecznym elementem procesu uczenia się i zdobywania doświadczenia (zarówno u dzieci, jak i u dorosłych). To one pozwalają nam na świadomą analizę zdarzeń i zachowań, a także na wyciąganie wniosków. Na zajęciach uczniowie ćwiczyli precyzję komunikacji i doświadczanych sytuacji niepowodzenia podczas grupowej zabawy. Zastanawiali się nad własnymi doświadczeniami tzw. porażek oraz emocjami, które im wówczas towarzyszą. Wreszcie, w toku głównej aktywności, analizowali złożone sytuacje z różnych obszarów życia. Dzięki temu zadaniu oraz miniwykładowi z platformy Uniwersytet Dzieci poszerzyli swoją wiedzę o edukacyjnej roli procesu popełniania błędów.

Zajęcia w klasie II Zajęcia w klasie II

 

W klasie II zostały przeprowadzone zajęcia z psychologiem szkolnym. Tematem zajęć było pojęcie poczucia inności, odrzucenia oraz niezrozumienia. Dzieci poznały dziś świat tych, którzy czasami stoją z boku, gdyż są nieśmiali.  Uczniowie dzięki książce pt. „BAJKOTERAPIA” czyli bajki pomagajki dla małych i dużych uświadomili sobie, że każdy nosi w sobie coś wartościowego, tylko trudno to z pewnych powodów dostrzec. Dzieci odbierają inność zazwyczaj jako coś negatywnego, dlatego powinniśmy zadbać o to, by były otwarte na szeroko rozumianą odmienność, uświadamiając im, jak ważny jest każdy człowiek bez względu na to jak wygląda. Warto pokazać, że równą wartość stanowi to, co nas łączy, jak i to, co nas dzieli. To wspaniałe, że ludzie są tak różnorodni. Każdego cechuje coś, co go wyróżnia i jeśli nie uznajemy tego za cechę pozytywną, zazwyczaj winna jest nasza optyka. Wszystko bowiem da się zmienić w diament… tak jak naszą opowieść o „Rubinku” A. Barcisia.

Zajęcia z psychologiem w klasie 2 Zajęcia z psychologiem w klasie 2 Zajęcia z psychologiem w klasie 2

 
Więcej artykułów…

joomplu:20295

joomplu:20294

joomplu:19309

joomplu:20657

joomplu:18553

joomplu:20296

joomplu:17289

Licznik odwiedzin
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDziś5697
mod_vvisit_counterWczoraj7108
mod_vvisit_counterW tym tygodniu36096
mod_vvisit_counterWszystkich13072036

Twoje IP: 3.22.181.209
MOZILLA 5.0,
Wyszukiwarka
Telefon zaufania

Najnowsze zdjęcia
;